Thumbnail
Παρεμβάσεις ΠΕ

Δήλωση των εκπροσώπων των  ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ

Σταύρου Καλλώνη και Αιμιλίας Τσαγκαράτου

Η «μαγική εικόνα» του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να κρύψει τις πολιτικές των μνημονίων και των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση!

 Στις 15 Σεπτέμβρη απεργούμε!

«Άριστα 20» έδωσε ο πρωθυπουργός στο Υπουργείο Παιδείας για την εικόνα που παρουσίασαν τα σχολεία την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, ενώ ο κ. Φίλης  στον αγιασμό σχολείου της Αθήνας δηλώνει ότι «η φετινή χρονιά είναι μέρα χαράς για όλα τα σχολεία, γιατί λειτουργούν  χωρίς προβλήματα με όλους τους εκπαιδευτικούς».

Καιρό τώρα, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προσπαθούν να φτιάξουν μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία. Τι συμβαίνει όμως στα αλήθεια;

  • Κενά στα σχολεία υπάρχουν. Δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, δεν έχουν καλυφθεί όλες οι ανάγκες και όλες οι δομές. Το «φτιασίδωμα» που προσπάθησε το υπουργείο να κάνει δεν μπορεί να κρύψει ότι όσο δεν γίνονται μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και όσο τα σχολεία λειτουργούν με ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να σταθεί!
  • Αυτό που καταγγέλλαμε από την πρώτη στιγμή, ότι οι αλλαγές στο σχολείο γίνονται μόνο και μόνο για την εξοικονόμηση προσωπικού βγήκε πέρα για πέρα αληθινό. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα: ενώ πέρσι στην Ανατολική και Δυτική Αττική χρειάζονταν 860 αναπληρωτές  δάσκαλοι για να λειτουργήσουν τα σχολεία, φέτος οι διευθύνσεις ζήτησαν μόλις 400! Στην Αχαΐα από 185 «χρειάστηκαν» 35, στην Αιτωλοακαρνανία από 270 ζητήθηκαν φέτος 89, στις Κυκλάδες από 200 πήγαμε στους 120 και πάει λέγοντας. Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι με «9000 προσλήψεις αναπληρωτών, ό,τι ανάγκη υπήρχε για να ξεκινήσουν τα σχολεία έχει καλυφθεί»!  Μήπως ο κ. Παντής εννοεί ότι κάποιες χιλιάδες από τους συναδέλφους μας  που είχαν προσληφθεί πέρσι μπορεί και να μην «χρειαστούν»;  (οι αριθμοί αφορούν πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
  • Η «ποιότητα» στην οποία αναφέρθηκαν πολλές φορές ο υπουργός παιδείας και ο πρωθυπουργός είναι σχολεία και νηπιαγωγεία στα οποία καταλύεται  κάθε έννοια παιδαγωγικής διάστασης στα προγράμματά τους. Ολοήμερα τμήματα που λειτουργούν με τα «περισσεύματα» των ωρών των δασκάλων σημαίνει ότι κάθε μέρα οι μαθητές θα έχουν στο ολοήμερο διαφορετικό δάσκαλο. Τα ολοήμερα τμήματα των νηπιαγωγείων μετατρέπονται σε παιδοφυλακτήρια. Οι  ειδικότητες καλούνται να «μπαλώνουν» τρύπες σε πολλά σχολεία, με μια πρωτοφανή για τα χρονικά «κινητικότητα», το πρόγραμμα των σχολείων θα διαμορφώνεται με «ότι έχει στη διάθεσή του». Ένα σχολείο που δουλεύει με «κομμάτια» αντικειμένων και «κομμάτια» εκπαιδευτικών δεν μπορεί να έχει καμία παιδαγωγική «ποιότητα».

Όμως  η επίθεση στο δημόσιο σχολείο δεν έχει τέλος. Ο πρωθυπουργός δηλώνει από τη Θεσσαλονίκη ότι «η συζήτηση για την Παιδεία πρέπει να γίνει αποφορτισμένη από τσιτάτα και προκαταλήψεις, μπορούμε να συμφωνήσουμε ανεξάρτητα εάν είμαστε δεξιάς ή αριστερής τοποθέτησης, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές που μπορούν να γίνουν στην Παιδεία που δεν χρειάζονται δαπάνες, απλά σχέδιο». Ο αρχηγός της ΝΔ από το Πέραμα δηλώνει κι αυτός με τη σειρά του ότι η συζήτηση για την Παιδεία πρέπει να γίνει «χωρίς αστερίσκους και προκαταλήψεις» ( η ομοιότητα των δηλώσεων δεν είναι συμπτωματική).  Την ημέρα που άρχισαν τα μαθήματα διάλεξαν ο Φορτσάκης, ο Μητσοτάκης και η Διαμαντοπούλου να παρουσιάσουν το βιβλίο του αντιπροέδρου της Δράσης Αβραντίνη για τα voucher και την ανάγκη ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και εργατικού κινήματος για την Παιδεία είναι απλές «προκαταλήψεις» και «αγκυλώσεις», πρέπει να ευθυγραμμιστούμε πλήρως με τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, ενώ ήδη ως «λαγός» η δημοσιογράφος της ΕΡΤ ανοίγει το επόμενο μεγάλο μέτωπο, την αξιολόγηση και τις απολύσεις των «ανίκανων» εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ξέρουμε ότι η «βιτρίνα» που παρουσιάζει η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει την σκληρή πραγματικότητα των μνημονιακών πολιτικών και των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Ξέρουμε ότι «άριστα 20» δίνουν στην κυβέρνηση η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ, αφού ακολουθούν κατά γράμμα τις επιταγές τους!

 Στις 15 Σεπτέμβρη, οι εκπαιδευτικοί θα δώσουμε την πρώτη μαχητική απάντηση με την απεργία μας!

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
tsoukalas
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι
«Είναι μέσα στον κρατικό προϋπολογισμό» εξηγεί ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι