Πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη συνάντηση του Δ. Σ. του Συλλόγου μας με τις συναδέλφισσσες νηπιαγωγούς την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου, μετά την, με Αρ. Πρωτ.: 140510/Δ1/ 1-9-16 εγκύκλιο του Υπουργείου με θέμα: «Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2016-2017. Ενημέρωση και οδηγίες για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου», για την εφαρμογή των Υπουργικών αποφάσεων για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και το ωράριο των νηπιαγωγών.
Στη συνάντηση παραβρέθηκε εκπρόσωπος του ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.
Στη συζήτηση που έγινε αναδείχτηκαν οι σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες που προκύπτουν από τη θεσμοθέτηση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, τόσο σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική και εκπαιδευτική λειτουργία του Δημόσιου Νηπιαγωγείου όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών του.
Συγκεκριμένα με το “Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο’’:
Η αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό αλλάζει το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και ουσιαστικά το μετατρέπει σε δομή φύλαξης. Το ολοήμερο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου κατά γενική ομολογία κρίνεται επιτυχημένο με επιστημονικά τεκμηριωμένη την παιδαγωγική προσφορά και τον αντισταθμιστικό του ρόλο, και έχει διακριτότητα από αυτόν του Δημοτικού ως προς τη ηλικία και τις μεθόδους διδασκαλίας.
Καταργείται η υποχρεωτικότητα του ολοήμερου προγράμματος το οποίο θα παρέχεται προαιρετικά με όρους και προϋποθέσεις στα παιδιά που έχουν πιστοποιημένα εργαζόμενους ή πιστοποιημένα άνεργους γονείς.
Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του διαμορφώνεται μια εσωτερική κινητικότητα νηπίων και εκπαιδευτικών στο Νηπιαγωγείο με την αναγκαστική συγκρότηση πολλαπλών ομάδων παιδιών με διαφορετική σύνθεση και χωρίς καμία σύνδεση, συνέχεια ή συνεργασία μεταξύ των νηπιαγωγών , που αποβαίνει σε βάρος των ιδιαίτερων παιδαγωγικών και ψυχολογικών αναγκών της ευαίσθητης ηλικίας νηπίων και προνηπίων.
Οι θέσεις των νηπιαγωγών σε κάθε σχολική μονάδα διακρίνονται και δεν είναι ενιαίες, ισότιμες και ισάξιες ως προς το παιδαγωγικό τους έργο με την κατάργηση της εναλλαγής του ωραρίου και της συνέχειας του προγράμματος στα ολοήμερα τμήματα, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
Υποβαθμίζεται ο ρόλος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου αλλά και της Νηπιαγωγού, που θα αναλάβει το προαιρετικό Ολοήμερο τμήμα, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπεται σε παιδοφυλακτήριο, καθώς ακυρώνεται ο ενιαίος χαρακτήρας του δεν προβλέπεται καμία επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των Νηπιαγωγών σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικού στόχους.
Θεσμοθετείται 25ωρο διδακτικό ωράριο για τις Νηπιαγωγούς, το μεγαλύτερο σε όλη την Εκπαιδευση, το οποιο ουσιαστικά αυξάνεται στις 30 ώρες (με την εφαρμογή εφημεριών, πρόωρη υποδοχή κλπ.) με πρότυπο τα διδακτικά 45λεπτα του Δημοτικού Σχολείου και εντάσσονται στα στενά χρονικά όρια τους οι δραστηριότητες των ΔΕΠΠΣ σαν να είναι διακριτά διδακτικά αντικείμενα.
Τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία στα οποία προβλέπεται μείωση ωραρίου ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας είναι μόλις 9 από 5.140 σε όλη τη χώρα, ενώ προβλέπεται ανάθεση ωρών διοικητικού έργου μόνο για τις προϊστάμενες που υπηρετούν σε ολοήμερα τμήματα χωρίς πρωινή ζώνη.
Ανοίγει ο δρόμος για υπεραριθμίες και κινητικότητα νηπιαγωγών, απολύσεις αναπληρωτών και νέες ελαστικές σχέσεις εργασίας στο χώρο του νηπιαγωγείου (ωρομίσθιοι, άλλες ειδικότητες κλπ.)
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καλεί τους/τις νηπιαγωγούς μέλη του στη βάση των απόφάσεων του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. :
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να προχωρήσουν σε δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων.
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να αναθέσουν το ολοήμερο τμήμα με εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου τμήματος και τους παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη.
Όλες μαζί οι Νηπιαγωγοί του Συλλόγου μας σε κοινή ημέρα παραδίδουμε τα πρακτικά των συλλόγων διδασκόντων των Νηπιαγωγείων μας (αν είναι δυνατόν μαζί και με τις Νηπιαγωγούς των όμορων Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. της Β΄ Δ/νσης Π. Ε. Αθήνας) στη σχολική σύμβουλο των Νηπιαγωγών με παράσταση διαμαρτυρίας στη Β΄ Δ/νση Π. Ε. Αθήνας
Ακολουθεί σχέδιο πρακτικού που εισηγήθηκε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. για υιοθέτηση από τους Συλλόγους Διδασκόντων:
Σχολικό έτος: 2016-2017
Aριθμός πράξης …………………….. του συλλόγου διδασκόντων του …………………Νηπιαγωγείου …………………………………..
Θέμα: «Κατανομή τμημάτων και εφημεριών και ορισμός Νηπιαγωγών που διδάσκουν στα τμήματα».
Σήμερα ημέρα………… ……/9/2016 και ώρα ...... συνεδρίασε ο σύλλογος διδασκόντων του…………………….. Νηπιαγωγείου ……………………….. με θέμα «Κατανομή τμημάτων και εφημεριών και ορισμός νηπιαγωγών που διδάσκουν στα τμήματα». Στη συνεδρίαση συμμετείχαν :
1. ……………………………………………………….(ονοματεπώνυμο) Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου
2 ……………………………………………………... (ονοματεπώνυμο) Νηπιαγωγός
3. ……………………………………………………… (ονοματεπώνυμο) Νηπιαγωγός
4. ……………………………………………………… (ονοματεπώνυμο) Νηπιαγωγός
Η Προϊσταμένη ανάγνωσε τα όσα αναφέρονται στο ισχύον Νομοθετικό Πλαίσιο.
Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση. Ο σύλλογος διδασκόντων προέβη σε κατανομή των τμημάτων με βάση τα όσα ορίζονται και συγκεκριμένα: « Οι νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο καθώς και την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης νηπιαγωγείου, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών».
Ο σύλλογος διδασκόντων προέβη σε κατανομή των τμημάτων με βάση την επιλογή των γονέων ως προς την ώρα αποχώρησης (13:00 ή 16:00) επιδιώκοντας σύνθεση τμημάτων τέτοια που θα διευκολύνει την ομαλή προσαρμογή των παιδιών και την ανάπτυξη ενός ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Τμήμα 1: Ώρα λειτουργίας 8:20-13:00: υπεύθυνος Νηπιαγωγός (ονοματεπώνυμο)……………………………
Τμήμα 2: Ώρα λειτουργίας 7:45/8:20-16:00: υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί
1. …………………………… (ονοματεπώνυμο)
2. …………………………….(ονοματεπώνυμο)
Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε, επίσης, τον τρόπο ορισμού των νηπιαγωγών στα τμήματα με βάση τα όσα ορίζονται: «…κυκλικά και εκ περιτροπής, το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα» σε συνδυασμό με τα όσα ήδη αναφέρθηκαν «να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.)».
Έτσι, για να υπάρξει ενιαία γραμμή δράσης και συνεργασία των νηπιαγωγών, με κοινούς σκοπούς και στόχους και με βασικό σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου αποφασίστηκε να γίνεται εναλλαγή των θέσεων των δύο νηπιαγωγών που ανέλαβαν το 2ο τμήμα.
Αποφασίστηκαν, τέλος, οι εφημερίες όπως αναφέρεται παρακάτω:
1. ……………………………………………………………………………
2. ……………………………………………………………………………
3. …………………………………………………………………………..
Το παρόν πρακτικό συντάχθηκε και αφού διαβάστηκε υπογράφεται ως ακολούθως
Η Προϊσταμένη Οι Νηπιαγωγοί:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη