Thumbnail
Σχετικά με την εγκύκλιο "Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης"

Σχετικά με την εγκύκλιο «Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το τρέχον σχολικό έτος 2016-17»

  
Αρ. Πρωτ. 792     

Αθήνα 6/9/2016

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών  Π.Ε.

 

Θέμα: Σχετικά με την  εγκύκλιο  «Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το τρέχον σχολικό έτος 2016-17».

Την ίδια στιγμή που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά ακάθεκτη στην αποψίλωση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου και η σχολική χρονιά ξεκινά με τα σχολεία σε καθεστώς υποχρηματοδότησης των αναγκών τους, για μια ακόμη χρονιά, έρχεται η απόφαση της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για «την εφαρμογή της διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος (εθνικά, δημοτικά, δημόσια και ιδιωτικά κολυμβητήρια, κ.α.) για το σχολικό έτος 2016-2017.» να προκαλέσει το ειλικρινές και αβίαστο ερώτημα:

Βρίσκεται, άραγε, η κυβέρνηση σε επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα;

Σαφέστατα δεν αμφισβητούμε το σκοπό των ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, για απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας.

Υπάρχει όμως πλήθος ζητημάτων που ανοίγουν με την παραπάνω απόφαση.

     Θεωρούν, αλήθεια, οι εμπνευστές της απόφασης ότι τα 25 χιλιόμετρα είναι απόσταση που ευνοεί τη μετακίνηση των μαθητών και μάλιστα εντός δίωρου αφού όπως αναφέρεται « Το διδακτικό δίωρο θα περιλαμβάνει το χρόνο μετάβασης των μαθητών/τριων από και προς το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου.»;
     Από τη στιγμή που αναφέρεται ρητά ότι « Οι μετακινήσεις από και προς τη σχολική μονάδα θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες, περί μετακίνησης μαθητών/τριών, διατάξεις και χωρίς δαπάνη για το ΥΠ.Π.Ε.Θ.», τι θέλουν να μας πουν; Ότι οι σχολικές μονάδες που αδυνατούν να καλύψουν ακόμη και τα στοιχειώδη έξοδά τους θα είναι σε θέση να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησης;
     Θεωρούν ότι καλύπτεται η ασφάλεια των μαθητών από την ύπαρξη ενός μόνο συνοδού;
     Πόσο εφικτή είναι  «η ενοποίηση των δύο (2) διδακτικών ωρών του μαθήματος Φυσικής Αγωγής» σε σχολεία που εξ αιτίας του χάους που προκαλεί η λογική των ωρών που διακατέχει το ΥΠ.Π.Ε.Θ. η τροποποίηση του προγράμματος σ’ αυτή τη βάση είναι γρίφος;
     Τι θα γίνεται με το μάθημα της Φ.Α. στα σχολεία όπου θα απουσιάζει ο εκπαιδευτικός του μαθήματος συνοδεύοντας το τμήμα; Γνωρίζουν άραγε το πλήθος των παραμέτρων που πρέπει να εναρμονίζονται για να συνταχθεί σωστά το πρόγραμμα των μαθημάτων σε μια σχολική μονάδα;
     Με ποιο πλαίσιο θα επιλεγούν οι «τρείς (3) μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή/και αδιόριστοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής, με ειδικότητα στην κολύμβηση»; Και αν είναι αδιόριστοι θα προσληφθούν από τους πίνακες αναπληρωτών ή όχι;
    Τέλος, στο άρθρο 10 του Π.Δ. 201/98, αναφέρεται ότι «Τα Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των δημοτικών σχολείων ορίζονται με Προεδρικά Διατάγματα, τα οποία εκδίδονται για το σκοπό αυτό. Παρεμβάσεις και ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα μπορούν να γίνονται με υπουργικές αποφάσεις». Αποτελούν όλα αυτά που αναφέρονται ως απόφαση «της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού» αντικείμενο κάποιας Υπουργικής Απόφασης και ποιας. Γιατί αν υπάρχει θα έπρεπε να αναφέρεται στο έγγραφο που υπογράφει ο Γ. Γ. του  ΥΠ.Π.Ε.Θ. ο αριθμός της στο Φ.Ε.Κ.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται ολοφάνερη η προχειρότητα και η άγνοια περί λειτουργίας του σχολείου που αποπνέει το συγκεκριμένο έγγραφο. Από τη στιγμή, μάλιστα, που υπάρχει και θέμα νομιμότητας η ευθύνη αυτών που καλούνται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα (των εκπαιδευτικών) γίνεται δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τα όποια πραγματικά οφέλη για τους μαθητές.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι αν και μια σωστά οργανωμένη πρωτοβουλία τέτοιου περιεχομένου θα είχε πολλά να προσφέρει στους μαθητές η συγκεκριμένη έχει πολλά προβλήματα, τόσα που την καθιστούν, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ανεφάρμοστη.

Καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αποφάσεις τους ενώ καλύπτει πλήρως όσους αποφασίσουν να μην υλοποιήσουν το πρόγραμμα με βάση όλα τα παραπάνω προβλήματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα

Προσοχή! Νέο κύμα καύσωνα από σήμερα Κυριακή με διάρκεια και κινδύνους – Ποιες περιοχές θα «καούν»

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ντουντούκα διαμαρτυρία
«Όχι στη φιέστα προπαγάνδας υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων»: Αύριο η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη
Κινητοποίηση εκπαιδευτικών στη Θεσσαλονίκη ενάντια στο νέο πειθαρχικό πλαίσιο και στις ιδιωτικοποιήσεις
«Όχι στη φιέστα προπαγάνδας υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων»: Αύριο η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη
Κώστας Βλάσης
Το Υπουργείο Παιδείας για την παράταση θητείας των Υποδιευθυντών ΣΑΕΚ
Ο Υφυπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Βλάσης, υπέγραψε απόφαση, με την οποία παρατείνεται η θητεία των Υποδιευθυντών των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής...
Το Υπουργείο Παιδείας για την παράταση θητείας των Υποδιευθυντών ΣΑΕΚ
Τραυματισμός μαθητή στη θάλασσα
Χαλκιδική: 16χρονος τραυματίστηκε στη θάλασσα - Έκανε θαλάσσιο «δαχτυλίδι»
Χαλκιδική: 16χρονος τραυματίστηκε κάνοντας θαλάσσιο δαχτυλίδι – Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης του παιχνιδιού
Χαλκιδική: 16χρονος τραυματίστηκε στη θάλασσα - Έκανε θαλάσσιο «δαχτυλίδι»
Φωτιά στη Μιχαλακοπούλου
Φωτιά τώρα σε κατάστημα ελαστικών στη Μιχαλακοπούλου – Κλειστό το σημείο, επιχειρούν πυροσβέστες
Δυσπρόσιτο το σημείο – Επιχειρούν με αναπνευστικές συσκευές
Φωτιά τώρα σε κατάστημα ελαστικών στη Μιχαλακοπούλου – Κλειστό το σημείο, επιχειρούν πυροσβέστες