Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Ιεράπετρας "Μαρία Λιουδάκη"

Όλοι στη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 7 Σεπτέμβρη 2016 στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας, στις 19:00

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες

Ευχόμαστε σε όλους/ες καλή σχολική χρονιά με υγεία κι ευτυχία σε εσάς και στις οικογένειές σας! Έτοιμοι/ες οι εκπαιδευτικοί, γι άλλη μια σχολική χρονιά να προσφέρουμε στους/στις μαθητές/τριες μας, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε εξαιτίας των πολιτικών που ακολουθούνται.

Το επόμενο  διάστημα οι εργαζόμενοι, η νεολαία, ο λαός συνολικά θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα νέο γύρο επιδρομής στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα στο όνομα της δεύτερης αξιολόγησης από τους «θεσμούς». Η επίθεση αυτή θα έρθει να προστεθεί στο ήδη γκρίζο κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί από την 6χρονη εφαρμογή των αντεργατικών – αντιλαϊκών μνημονιακών νόμων και μεταρρυθμίσεων. Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο οι δραματικές συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων και αυτών που ψηφίστηκαν πρόσφατα (ασφαλιστικό – φορολογικό – δάνεια -εκποίηση δημοσίας περιουσίας και επιχειρήσεων) θα  βιώνονται όλο και πιο άμεσα  στην καθημερινή ζωή από την πλειοψηφία των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Οι απολύσεις από τα χιλιάδες κλεισίματα  επιχειρήσεων, η εκτίναξη της ανεργίας, η περεταίρω φτωχοποίηση από την φοροεπιδρομή, την ακρίβεια, τις νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων,  θα οξύνουν παραπέρα το κοινωνικό ζήτημα.

Η κυβέρνηση υλοποιώντας και το τρίτο μνημόνιο, προωθεί ουσιαστικά τη θεσμοθέτηση ενός σκληρού μηχανισμού αυτόματης περικοπής δαπανών, δηλαδή μισθών και συντάξεων, αλλά και νέα φορολογικά μέτρα σε περίπτωση απόκλισης από το στόχο του 3,5% μέχρι το 2018, για τα οποία η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει το δικαίωμα παρέμβασης ή μονομερών ενεργειών και επιπλέον, θα συμπληρωθούν από μια σειρά ακόμα  μνημονιακών μέτρων και αναδιαρθρώσεων. Μέτρα που η υλοποίησή τους θα στοχεύει στην «θετική» αξιολόγηση από τους δανειστές, φορτώνοντας όμως με περισσότερη φτώχεια την κοινωνία.

Η εκπαίδευση στη δίνη των μνημονιακών μέτρων και των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων

Όσο κι αν ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί με δηλώσεις του να πείσει την κοινωνία ότι «επιτέλους μετά από 30 χρόνια θα είναι η πρώτη φορά που με την έναρξη των μαθημάτων όλα θα λειτουργούν κανονικά»,  η πραγματικότητα θα τον διαψεύσει οικτρά. Γιατί είναι σαφές πια με ποια κριτήρια ασκεί την εκπαιδευτική πολιτική η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας.

Τα κριτήριά τους είναι οι μνημονιακές οικονομικές και θεσμικές δεσμεύσεις που έχουν υπογράψει. Δηλαδή οι σφοδρές περικοπές σε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και χρηματοδότηση. Φυσικά κριτήριό τους δεν είναι οι ανάγκες των μαθητών, αλλά οι ανάγκες των δανειστών. Κριτήριό τους δεν είναι η σταθερή εργασία, αλλά η εργασιακή ευελιξία και ομηρία. Κριτήριό τους δεν είναι το σχολείο που θα αμβλύνονται οι κοινωνικές και ταξικές ανισότητες, δεν είναι το σχολείο της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, αλλά το πολυδιασπασμένο σχολείο της αγοράς.  

Από κοντά και η ΝΔ λέγοντας πιο καθαρά τα πράγματα, μιλά για μαθητές – πελάτες, «εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία» και για αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων «με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα»!

Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» μαζί με τα νομοσχέδια για το «ενιαίο ολοήμερο νηπιαγωγείο» και την ειδική αγωγή, αποτελούν συνέχεια των συντηρητικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων των προκατόχων τους. Αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ, που θεωρούν ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερο οικονομικό κόστος. Αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις των «θεσμών» για ακόμα μεγαλύτερες περικοπές στο δημόσιο, αφού μετά την ψήφιση του αντιασφαλιστικού εκτρώματος θα υπάρξουν νέα μέτρα ύψους 5,2 δις με βασική αιχμή τη διάλυση του δημόσιου τομέα.

Οι βασικότερες μνημονιακές δεσμεύσεις του Υπουργείου Παιδείας, για δραστικές περικοπές προσωπικού στην εκπαίδευση συνεχίζουν να υλοποιούνται.  Για μια ακόμα φορά οι διορισμοί είναι μηδενικοί και επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα των αναπληρωτών κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του, αφού με τις αλλαγές στο δημοτικό, στο νηπιαγωγείο και στην ειδική αγωγή το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξαφανίσει τις πραγματικές ανάγκες στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα,  για μια ακόμα χρονιά η ελαστική εργασία των αναπληρωτών καλείται να καλύψει χιλιάδες πραγματικά κενά στην εκπαίδευση, ενώ ο νέος τύπος σχολείου γενικεύει το σχολικό μοντέλο του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, κομμένο και ραμμένο στα όρια των μνημονιακών περιορισμών και των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων. Στη διάρκεια του καλοκαιριού είχαμε την «εξαφάνιση» οργανικών και λειτουργικών κενών, αποτέλεσμα των αποφάσεων του Υπουργείου για το νέο τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Κενά που στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου οι αιρετοί τα καταψήφισαν ζητώντας στήριξη όλων των δομών του σχολείου (Τ.Υ., δάσκαλος ολοήμερου κ.α.).

Το νηπιαγωγείο είναι από τα μεγάλα θύματα των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση αντιγράφει στο σχεδιασμό της για το νηπιαγωγείο την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την «Πρώιμη παιδική φροντίδα και εκπαίδευση», ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθετεί τη θέση του για ενιαία «φροντίδα και αγωγή» από 0-6 ναρκοθετώντας την προσχολική αγωγή.

Ο νέος ενιαίος  τύπος  θα διαλύσει  παιδαγωγικά την αντισταθμιστική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μετατρέποντας το σε προαιρετικό πρόγραμμα, δηλαδή φύλαξη. Τα επιχειρήματα για ύπαρξη πολυτυπίας Νηπιαγωγείων είναι σαθρά. Μέχρι σήμερα έχουμε δυο τύπους Νηπιαγωγείου (κλασικό και Ολοήμερο) και  με τη νέα Υπουργική απόφαση πάλι δυο τύπους θα έχουμε (Βασικό πρόγραμμα και προαιρετικό Ολοήμερο), ενώ ανοίγει ταυτόχρονα διάπλατα το παράθυρο στην είσοδο της ελαστικής εργασίας και στο Νηπιαγωγείο.

Ταυτόχρονα, η έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο αφορά ελάχιστα Νηπιαγωγεία (μόνο 9 από τα 5.140 ) και αυξάνει για άλλη μια φορά το ωράριο των Νηπιαγωγών, το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο στην Εκπαίδευση (25 διδακτικές ώρες), χωρίς να λύνει κανένα πρόβλημα αφού συνδέεται με τον τύπο του Νηπιαγωγείου.

Στο θέμα της ειδικής αγωγής, ένα από τα πρώτα θέματα που άνοιξε η κυβέρνηση σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της προς τους δανειστές και τον ΟΟΣΑ, το Υπουργείο κατέθεσε τροπολογία διαμορφώνοντας τη λογική της πλήρους ευελιξίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό, όπου όλοι θα μπορούν να κάνουν τα πάντα – με τη ίδια λογική του «νέου ολοήμερου σχολείου» του Φίλη.   Προσπαθεί να «διαχειριστεί» το υπάρχον εκπαιδευτικό δυναμικό (σε φόντο μηδενικών διορισμών) και ταυτόχρονα να ενισχύσει τις προϋποθέσεις για την «πλήρη ένταξη» των δομών της ειδικής εκπαίδευσης στη γενική. Οι αποφάσεις τους δηλώνουν με σαφήνεια ότι ο συνολικός σχεδιασμός θα εκπορεύεται από τις οδηγίες της ΕΕ σχετικά με την εκπαίδευση των αναπήρων, αλλά και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του χώρου της ειδικής.

Η απάντηση σε αυτή την επίθεση, θα κρίνει το μέλλον μας. Η έκβαση της αντιπαράθεσης, ακόμα και σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις δικές μας επιλογές. Ο κάθε Σύλλογος Εκπαιδευτικών και τα μέλη του πρέπει να πάρουν την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα στα χέρια τους. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να σηματοδοτήσει την έναρξη της σκληρής αντιπαράθεσης, που θα υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά επικίνδυνη και κοινωνικά αποτελεσματική, που θα στοχεύει στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων της ζωντανής εκπαίδευσης.

Με βάση την απόφαση της 85η Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ:

Συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την πρώτη εβδομάδα μαθημάτων, που θα ορίσει η ΔΟΕ, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας γενικευμένης αντιπαράθεσης.

Καλούμε σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 7/9/2016, στις 19:00 στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας. Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη για να πάρουμε απόφαση – πρόταση για την ολομέλεια προέδρων.

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος                     Ο    γραμματέας

Τσίτσος Άρης                     Αγγελούσης Κωνσταντίνος    

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ζητούνται Βιολόγοι, Φυσικοί, Χημικοί με 3ετή εμπειρία σε σχολείο για εξ αποστάσεως επιστημονικό project

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 11/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Ειδική Αγωγή - Πιστοποίηση συνάφειας μεταπτυχιακών: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί
Τι ισχύει με τη συνάφεια μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στην Ειδική Αγωγή και τη Σχολική Ψυχολογία – Πότε είναι υποχρεωτική η βεβαίωση...
Ειδική Αγωγή - Πιστοποίηση συνάφειας μεταπτυχιακών: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί