Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ ο Αριστοτέλης

Η εκπαίδευση χρειάζεται προσλήψεις και όχι περικοπές! Θα ακυρώσουμε κάθε απόπειρα του ΠΥΣΠΕ για συγκάλυψη των κενών και για δημιουργία πλασματικών υπεραριθμιών! Κινητοποίηση 29/8, στις 14.30, Α’ Διεύθυνση!

Εγκύκλιο έστειλε το Υπουργείο στις διευθύνσεις ΠΕ. και Δ.Ε. στις 23/8, με την οποία καλεί τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να συνεδριάσουν μέχρι τις 30 Αυγούστου, έτσι ώστε μέχρι τις 2 Σεπτέμβρη να γίνει η «διαδικασία αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών». Δυό μέρες αργότερα, στις 25/8, μετά το σάλο που δημιούργησαν οι ολοφάνερες παραβιάσεις της υπάρχουσας νομοθεσίας, εκδίδει νέα εγκύκλιο για το ίδιο ακριβώς θέμα, αλλάζοντας αυτή τη φορά τις ημερομηνίες. Στην ίδια εγκύκλιο τονίζεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας συνεδριάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η διαδικασία τοποθετήσεων πρέπει να γίνει με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης.

      Με βάση αυτό η Διεύθυνση της Α' Αθήνας, καλεί σε συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, τη Δευτέρα 29/8. Δηλώνουμε απερίφραστα εξ΄αρχής ότι δε θα επιτρέψουμε με κανένα τρόπο στην Α΄Αθήνας να συνεδριάσει ΠΥΣΠΕ με θέμα υπεραριθμίες και λειτουργικά κενά με βάση την υπουργική απόφαση, όπου θα περικόπτονται τα πραγματικά κενά των σχολικών μονάδων ούτε φυσικά να χρησιμοποιήσει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης το δικαίωμα στην αυθαιρεσία! Ευτυχώς, τα σωματεία μας έχουν πλούσια εμπειρία κινητοποιήσεων και καταλήψεων στη Διεύθυνση της Α' Αθήνας καθώς και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής από το παρελθόν. Για το λόγο αυτό καλούμε παράσταση στη Διεύθυνση Α' Αθήνας (Δώρου 9, Ομόνοια), τη Δευτέρα 29/8, στις 14.30 όπου υπάρχει συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ.

Να σταματήσει η κυβέρνηση, το υπουργείο, ο υπουργός και όλοι οι παρατρεχάμενοι να μας εμπαίζουν. Αποκλειστικός στόχος του Υπουργείου, η λειτουργία των σχολικών μονάδων με λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό, με περικοπή των μορφωτικών δικαιωμάτων και των εργασιακών, για να υπηρετηθούν οι μνημονιακοί, ΕυρωΕνωσιακοί και οι όροι της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ! Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς εκπαιδευτικούς, διορισμούς και προσλήψεις! Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλύπτει τρύπες, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών ειδικά των φτωχών λαϊκών περιοχών, μετατρέπει το σχολείο από εκπαιδευτικό ίδρυμα, σε χώρο φύλαξης, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς!

Με το μπαράζ εγκυκλίων επιδιώκει να συγκαλύψει τα πραγματικά κενά, να βγάλει χιλιάδες υπεράριθμους σε όλη την Ελλάδα, εκατοντάδες στην Α' Αθήνας και στη συνέχεια να κάνει χρήση αυτού του προσωπικού κατά το δοκούν, παραβιάζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και δημιουργώντας χαοτικές καταστάσεις. Να μετακινήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ για να αποφύγει  διορισμούς μονίμων κι αναπληρωτών, πετώντας στα αζήτητα τους εκπαιδευτικούς που καλύπτουν χρόνια εκπαιδευτικές ανάγκες. Ανάλογα με τις συνθήκες, μπορεί να κάνει περιορισμένη ή και συνολική χρήση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο τύπου ολοήμερου σχολείου, για το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή κ.λπ. Να αναστέλει τη λειτουργία τμημάτων ολοημέρου, ένταξης, να βάζει το δάσκαλο να κάνει μαθήματα ειδικοτήτων ή την ειδικότητα μαθήματα άλλης ειδικότητας, να μετακινεί σε άλλα ΠΥΣΠΕ κ.λπ. Επιδιώκει να έχει ελεύθερα τα χέρια του για να κάνει ότι θέλει.

Τι σημαίνουν πρακτικά οι υπεραριθμίες κατ' εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για το νέο τύπο ολοημέρου;

Με τη μείωση των ωρών των δασκάλων στα τμήματα και με την κατάργηση των δασκάλων στα ολοήμερα, βγαίνουν εκπαιδευτικοί υπεράριθμοι σε κάθε σχολική μονάδα που πριν δε θα έβγαιναν. Με τη μείωση των ωρών σε κάποιες ειδικότητες, υποχρεώνονται να μετακινούνται σε πολύ περισσότερα σχολεία για να καλύψουν το διδακτικό τους ωράριο. Από εκεί και πέρα αρχίζουν οι δυνατότητες αυθαιρεσίας και πολιτικού, κομματικού και τοπικού ρουσφετιού. Όταν θέλει να ικανοποιήσει συγκεκριμένες πελατειακές σχέσεις, χρησιμοποιεί τα ΕΣΠΑ που έχει για συγκεκριμένες ειδικότητες, δεν προσλαμβάνει κάποιες άλλες και χρησιμοποιεί το υπάρχον προσωπικό ως μπαλαντέρ για να κάνει ότι λάχει! Κι όλα αυτά, μπορεί να γίνονται τοπικά ή κεντρικά, με απόφαση των διευθυντών εκπαίδευσης ή του Υπουργού! Και ο κατάλογος γίνεται ατελείωτος!

Φυσικά και η νέα εγκύκλιος είναι Πραξικοπηματική και παραβιάζει κάθε νομοθεσία. Γιατί:

 

  1. Με βάση το ΠΔ 50/1996, για να βγουν αριθμητικά οι υπεραριθμίες σε κάθε σχολική μονάδα, πρέπει να συνεδριάσει το υπηρεσιακό συμβούλιο. Και σε αυτό το θέμα δεν αφήνει κανένα "παράθυρο",  γιατί πολύ απλά, ο νομοθέτης θεωρούσε ότι οι μονοπρόσωπες αποφάσεις και οι αποφάσεις μόνο με τους διορισμένους από την κυβέρνηση, σημαίνει τεράστιες δυνατότητες ρουσφετολογικών επιλογών. Δεν μπορεί λοιπόν, να βγάλει τις υπεραριθμίες μόνος του ο/η διευθυντής/ντρια εκπαίδευσης και οι υπάλληλοι! Είναι αυθαιρεσία μεγατόνων! Άρα, όσοι Διευθυντές εκπαίδευσης επιδιώξουν να πάρουν αυθαίρετες αποφάσεις μόνοι τους, χρησιμοποιώντας ως άλλοθι την εγκύκλιο, παρανομούν κανονικότατα!

 

2.   Αν τελικά, συνεδριάσει το ΠΥΣΠΕ μέχρι 29/8 και βγάλει υπεραριθμίες και λειτουργικά κενά, τότε πρέπει να δοθεί προθεσμία 3 εργάσιμων ημερών στους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου για να δηλώσουν αν επιθυμούν να βγουν υπεράριθμοι. Όμως, με τη νέα εγκύκλιο, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να συνεδριάσουν την Πέμπτη 1/9, στις 9.00 πμ. και να κάνουν κατανομή των ωρών διδασκαλίας. Μετά από αυτές τις συνεδριάσεις, και ανάλογα τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα αλλάξει ριζικά, η εικόνα των λειτουργικών κενών και των υπεραριθμιών και θα είναι εντελώς έωλη η οποιαδήποτε προηγούμενη απόφαση του ΠΥΣΠΕ για αυτό το ζήτημα! Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται να επαναληφθεί η διαδικασία από την αρχή.

Ταυτόχρονα, δημιουργούντα εξαιρετικά μεγάλα ζητήματα!

Α. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να κάνουν κατανομή την 1/9 γιατί:

 

  1. Δεν έχουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και τις ειδικότητες στη σχολική μονάδα αφού με ευθύνη του υπουργείου δεν έχει γίνει και δεν προβλέπεται να γίνει ούτε μία πρόσληψη αναπληρωτή ως 1/9 και

  2. Εκκρεμούν ακόμα οι υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ κ.λπ.)

 

Οποιαδήποτε συνεδρίαση με αυτό το θέμα 1/9 είναι ανεφάρμοστη και παράνομη!

Β. Οι δάσκαλοι σε ένα σχολείο δεν μπορούν να αποφασίσουν στην πρώτη συνεδρίασή τους, να καλύψουν τις ώρες των ειδικοτήτων, λόγω έλλειψης προσωπικού γιατί:

 

  1. Αν εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση για το «νέο τύπο ολοημέρου», όταν προσληφθούν αναπληρωτές αυτής της ειδικότητας και σταλούν στα σχολεία, τότε κάποιοι δάσκαλοι να βγουν απευθείας υπεράριθμοι όταν πια οι θέσεις θα είναι καλυμμένες

  2. Αν το Υπουργείο αφήσει ολόκληρες περιοχές ακάλυπτες  χωρίς τοποθέτηση ειδικοτήτων, τότε δημιουργείται μέγιστο θέμα διακρίσεων και σχολεία πολλών ταχυτήτων!

 

Ορισμένα ακόμα κρίσιμα ζητήματα:

 

  1. Είναι φανερό ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν διαφορετικά κριτήρια στον τρόπο υπολογισμού των κενών και των υπεραριθμιών σε κάθε Διεύθυνση. Υπάρχουν διευθύνσεις που κάνουν τον υπολογισμό με βάση τις ώρες, άλλες με βάση μόνο τον αριθμό των τμημάτων και άλλες υπολογίζοντας και ως ένα βαθμό και τις ανάγκες των ολοημέρων.

2. Με τις μεθοδεύσεις αυτές του υπουργείου δημιουργούνται εκπαιδευτικές περιοχές πολλών ταχυτήτων, άλλες θα έχουν ειδικότητες και άλλες όχι, σε άλλες θα λειτουργούν τα ολοήμερα και σε άλλες όχι!

Με βάση τα παραπάνω, αποφασίζουμε:

- Καλούμε κινητοποίηση στην Α' Διεύθυνση τη Δευτέρα 29/8, στις 14.30. Ακυρώνουμε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ της Α' Αθήνας για υπεραριθμίες, κενά κ.λπ.. Δηλώνουμε ότι όπως και στο παρελθόν το σωματείο μας δε θα αποδεχτεί με κανένα τρόπο τετελεσμένα!

- Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στο Υπουργείο, στις 31/8.

-Πραγματοποιούμε έκτακτη ΓΣ τη Δευτέρα 5/9, 12.00 το μεσημέρι στο 39ο-141ο ΔΣ αθηνών

Καλούμε τα μέλη του σωματείου μας, μόνιμους κι αναπληρωτές να στηρίξουν μαζικά τις κινητοποιήσεις αυτές!

Καλούμε με βάση και την τελευταία απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ:

- το Διευθυντή εκπαίδευσης της Α' Αθήνας, Παπαγεωργίου Τάσο και την αναπληρωματική του Γεωργιοπούλου Βασιλική να μη προχωρήσουν σε σύγκλιση του ΠΥΣΠΕ με αυτή τη θεματολογία νομιμοποιώντας την παρανομία.

- τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ της Α΄Αθήνας, τακτικά, Καπή Γιώργο και Δάντη Αθηνά καθώς και τα αναπληρωματικά, Πιτταρά Κωνσταντίνο και Γιώτη Λαμπρίνα να μην συμμετέχουν σε αυτά τα ΠΥΣΠΕ.

- τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μη διευκολύνουν σε τίποτα τη Διεύθυνση σχετικά με υπεραριθμίες.

Καλούμε επίσης:

- τα εκπαιδευτικά σωματεία της Α' Αθήνας να συνδιοργανώσουμε τις κινητοποιήσεις.

- τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ να συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των ΠΥΣΠΕ σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας το παρόν στη μάχη ακύρωσης των πραξικοπημάτων

- όλες τις παρατάξεις να συμβάλλουν με το μέγιστο των συνδικαλιστικών τους δυνάμεων στις κινητοποιήσεις αυτές. Η κάθε συνδικαλιστική δύναμη δεν κρίνεται κυρίως από τις καταγγελίες που εκδίδει αλλά από την έμπρακτη συνεισφορά της στη δράση.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η πρόεδρος             Η γραμματέας

Γράφου Ματίνα             Ρέππα Ντίνα          

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα