Thumbnail
ΔΟΕ

Έχοντας γίνει αποδέκτες πολλών ερωτημάτων σχετικά με την υποχρεωτικότητα ή μη της συμμετοχής των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στο Δίκτυο Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού και την κλήση των διευθυντών, (με την 448/18-02-2016 εγκύκλιο ), να προχωρήσουν έως τις 20 Μαρτίου στη θεσμική συγκρότηση Ομάδων Πρόληψης κατά του σχολικού εκφοβισμού έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

•    Η δομή που θέλουν να διαμορφώσουν (δίκτυα πρόληψης, υπεύθυνοι δικτύων, ηλεκτρονικό «φακέλωμα», ιεραρχικός έλεγχος των δεδομένων, μετατροπή της σχέσης με τους γονείς σε εν δυνάμει καταγγελτική πρακτική) στην πράξη αποδυναμώνει το σχολείο και το Σύλλογο Διδασκόντων ως ουσιαστικό και επιστημονικά καταρτισμένο φορέα της επίλυσης των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και σχεσιακών ζητημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε μια τέτοια δομή, το κέντρο βάρους μεταφέρεται μακριά από τις συλλογικές πρακτικές της εκπαιδευτικής κοινότητας έξω από το σχολείο, στις ατομικές καταγραφές και αναφορές και στην ένταση του ελέγχου.
•    Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος: η καταγραφή των περιστατικών βίας σε μια επίσημη βάση δεδομένων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για τη διαμόρφωση του προφίλ των σχολικών μονάδων. Αυτό το σχολείο δεν έχει «βία» – εκείνο το σχολείο έχει «βία». Ο «πελάτης» - γονέας μπορεί να διαλέξει το προϊόν που θα αγοράσει.

•    Για άλλη μια φορά τα λόγια του υπουργού, περί «της στήριξης του εκπαιδευτικού» αποδεικνύονται κενά και ψεύτικα, διότι με την υπογραφή του δείχνει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς, ως άτομα που ευθύνονται, για οποιοδήποτε περιστατικό ονομάζει bulling, ο καθένας που βρίσκεται έξω από την εκπαιδευτική πράξη. Ο καθένας μπορεί, πλέον, να εγκαλεί τον εκπαιδευτικό, να τον μηνύει που δεν έχει κάνει «όσα έπρεπε» και να τον διαπομπεύει ενίοτε…
 
Η ΔΟΕ είναι κάθετα αντίθετη με τις πρακτικές του υπουργείου που «διά της βίας» (υποχρεωτικότητας)  οργανώνει  την «πρόληψη κατά της βίας» συνεχίζοντας την πολιτική του αυταρχισμού και του εκφοβισμού απέναντι στους εκπαιδευτικούς.  
Είχαμε πάρει θέση σχετικά με το αν είναι υποχρεωτική η  συμμετοχή στις διαδικασίες αυτές από το 2014 (1125/10-10-2014) τονίζοντας ότι «είναι θέμα αποκλειστικής αρμοδιότητας του συλλόγου των διδασκόντων και  δεν μπορεί να τεθεί σε βάση υποχρεωτικότητας».
Η ΔΟΕ καλύπτει συνδικαλιστικά τους  συναδέλφους και τους  Συλλόγους Διδασκόντων που δεν συμμετέχουν στις ΟΔΠ.

ΔΟΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lykos
Γιατί ουρλιάζουν οι λύκοι;
Μια πρόσφατη έρευνα από πανεπιστήμια της Ελβετίας και της Αυστρίας δείχνει ότι πίσω από το ουρλιαχτό τους κρύβεται κάτι περισσότερο από μια απλή...
Γιατί ουρλιάζουν οι λύκοι;
kintsugi
Kintsugi: η ιαπωνική τέχνη που μετατρέπει τα ατυχήματα σε ομορφιά
Η τέχνη του Kintsugi γεννήθηκε στην Ιαπωνία τον 15ο αιώνα και έχει να κάνει με την αποκατάσταση κεραμικών και πορσελάνινων σκευών που έσπασαν.
Kintsugi: η ιαπωνική τέχνη που μετατρέπει τα ατυχήματα σε ομορφιά