Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με το παρόν έγγραφο θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για την αντιμετώπιση της ειδικής αγωγής στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, ακόμη και σήμερα μετά από 2 μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, το μεγαλύτερο ποσοστό ΣΜΕΑΕ υπολειτουργεί, καθώς μεγάλος αριθμός καθηγητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν ομαλά δεν έχει προσληφθεί. Την στιγμή που ορθά, έχουν προσληφθεί 2478 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί ΕΑΕ, την ίδια στιγμή ο αριθμός καθηγητών ΕΑΕ που έχει προσληφθεί είναι 1303. Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται και οι καθηγητές που έχουν προσληφθεί στην παράλληλη στήριξη άρα αντιλαμβάνεστε ότι μεγάλο πλήθος τμημάτων ένταξης και σχολικών μονάδων ΕΑΕ στην δευτεροβάθμια είναι αδρανή. Και αναφερόμαστε σε δομές δευτεροβάθμιας που λόγω πολλών παραλείψεων είναι λιγότερες από τις μισές σε σχέση με εκείνες στην πρωτοβάθμια και για τις οποίες όπως φαίνεται από το παραπάνω δεδομένο, έχει προσληφθεί ο μισός αριθμός εκπαιδευτικών σε σχέση με την πρωτοβάθμια. Για άλλη μια φορά, το υπουργείο φαίνεται να θεωρεί πως η ειδική εκπαίδευση ολοκληρώνεται με την αποφοίτηση από το δημοτικό σχολείο.
Ο εμπαιγμός στην αντιμετώπιση των καθηγητών ΕΑΕ συνεχίζεται, καθώς η παράλληλη στήριξη στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται να λειτουργεί με καθηγητές μειωμένου ωραρίου ενώ η ΠΣ στην πρωτοβάθμια ΕΑΕ λειτουργεί με δασκάλους και νηπιαγωγούς πλήρους ωραρίου. Και κάνουμε λόγο για εμπαιγμό, καθώς ενώ οι υπάρχουσες ανάγκες δικαιολογούν την πρόσληψη καθηγητών με πλήρες ωράριο, παρ’ όλα αυτά το υπουργείο έχει επιλέξει να προσλαμβάνει καθηγητές μειωμένου ωραρίου, ώστε να εμφανίζει μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων. Αυτή η πρακτική, οδηγεί τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ζητούν από το υπουργείο να μετατρέψει τις συμβάσεις μειωμένου ωραρίου σε πλήρους ωραρίου. Το πιο σημαντικό είναι πως μαθητές που χρειάζονται ΠΣ μένουν για μεγάλο διάστημα χωρίς εκπαιδευτικό ενώ θα μπορούσε να τους έχει διατεθεί από την αρχή της πρόσληψης του ενώ επίσης οι μετατροπές αυτές γίνονται χωρίς ξεκάθαρο πλαίσιο στο ποιος εκπαιδευτικός θα προηγηθεί ή θα μπορέσει να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου δημιουργώντας ανισότητες στην αντιμετώπιση των καθηγητών.
Ζητούμε
Να υπάρξουν άμεσα νέες προσλήψεις ΕΑΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες και να υπάρχει δικαιοσύνη στην κατανομή των πιστώσεων μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.
Την αλλαγή της διάταξης που προβλέπει την πρόσληψη καθηγητών για ΠΣ μόνο ως μειωμένου ωραρίου, ώστε η ΠΣ να λειτουργεί με καθηγητές πλήρους ωραρίου και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Την ίδρυση τ.ε. σε κάθε σχολική μονάδα με υπουργική απόφαση και ΠΣ για κάθε μαθητή που έχει αντίστοιχη γνωμάτευση, καθώς και την πλήρη στελέχωση των ΚΕΔΔΥ. Επίσης, είναι αναγκαία η ίδρυση ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κάθε νομό γιατί η εκπαίδευση δεν σταματά στο δημοτικό σχολείο.
Ζητάμε την πρόβλεψη να υπάρχουν αμοιβαίες μεταθέσεις και για τους αναπληρωτές, ώστε να μην επιβαρύνονται οικονομικά οι εκπαιδευτικοί με ενοίκια και μετακινήσεις, καθώς και τα σχολεία θα έχουν τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται και ο εκπαιδευτικός οποίος θα μπορεί να εργαστεί στον τόπο του.
Με εκτίμηση,
τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη