Thumbnail
Του αιρετού Γ. Κυριακάκη

Ενημερωτικό σημείωμα (11/10) από αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Χανίων Γιάννη Κυριακάκη

Με δύο συνεδριάσεις του, την Τετάρτη 7/10 και το Σάββατο 10/10, το ΠΥΣΔΕ Χανίων “κατόρθωσε” να κάνει τις τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων και των σε διάθεση εκπαιδευτικών και μερικών ειδικοτήτων των αποσπασμένων και των αναπληρωτών. Οι τοποθετήσεις έγιναν κάτω από το ασφυκτικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια οι πολιτικές των μνημονίων. Πολλές συνταξιοδοτήσεις, μηδενικές προσλήψεις, αυξημένο ωράριο διδασκαλίας και πολλά κενά αν και είμαστε ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων. Φυσικά την κατάσταση αυτή πληρώνει, εκτός από τους μαθητές και τις οικογένειές τους, και ο καθηγητής που αναγκάζεται να πάει μέχρι και σε τρία σχολεία για να συμπληρώσει ωράριο! Ειδικά για τους αναπληρωτές, που οφείλουν να μην έχουν ούτε ώρα ακάλυπτη, η κατάσταση είναι απελπιστική. Η πρακτική να διορίζονται κατά κύματα δεν επιτρέπει τη δίκαιη τοποθέτησή τους. Για παράδειγμα έχει διοριστεί μέχρι τώρα μόνο ένας χημικός που θα δουλεύει 2 μέρες στα Σφακιά και 3 μέρες στην Παλιόχωρα, δηλαδή θα διανύει πάνω από 730 χλμ την εβδομάδα!!!
Με αφορμή τις τοποθετήσεις της 30ης Σεπτεμβρίου σε ορισμένες ειδικότητες, οι οποίες ανακλήθηκαν λόγω της εγκυκλίου που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας με τις νέες αναθέσεις και η οποία έγινε γνωστή την 1η Οκτώβρη, θεωρώ σκόπιμο να κάνω κάποιες παρατηρήσεις:
α) Είναι απαράδεκτο το Υπουργείο Παιδείας να αλλάζει τις αναθέσεις με μοναδικό σκοπό να εξοικονομήσει προσωπικό, κουρελιάζοντας κάθε έννοια επιστημονικότητας. Μάλιστα δε διστάζει να το κάνει εν μέσω τοποθετήσεων προκαλώντας γενικευμένη σύγχυση. Έφτασε στο σημείο να αφαιρέσει την τοπική ιστορία από τους φιλολόγους, που την είχαν πρώτη ανάθεση, και να τη δώσει σε όλους τους άλλους κλάδους !!! Έτσι προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τον αριθμό των αναπληρωτών που απαιτούνται για να λειτουργήσουν ικανοποιητικά τα σχολεία.
β) Την εγκύκλιο ακολούθησε η εξίσου απαράδεκτη “διαρροή” από τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ και συνδικαλιστή των ΣΥΝΕΚ, παράταξη που πρόσκειται στην κυβέρνηση. Ο κ. Κορδής μας ενημέρωσε ότι οι αναθέσεις μένουν ως έχουν μέχρι να “μπουν” σε ΦΕΚ , κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Πάντως όλοι κατάλαβαν ότι κάποιοι συνδικαλιστές των ΣΥΝΕΚ θα είναι η πραγματική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
γ) Η πρώτη απόπειρα συνεδρίασης της σχολικής χρονιάς έγινε στις 17/9 αλλά λόγω της μεγάλης ρευστότητας στα ΕΠΑΛ ακολούθησε επόμενη συνεδρίαση, στις 23/9, για να οριστικοποιηθούν τα συνολικά στοιχεία λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων όλων των σχολείων του νομού. Από τότε και μέχρι σήμερα τα προβλήματα παραμένουν και οι αλλαγές συνεχίζονται.
δ) Να επισημάνουμε ότι λόγω των τραγικών ελλείψεων προσωπικού στη Β/θμια τα μόρια των αιτούντων συναδέλφων βγαίνουν με εθελοντική εργασία συναδέλφου. Στη ΔΔΕ Χανίων υπάρχει ελάχιστο μόνιμο προσωπικό και οι τραγικές ελλείψεις αναμένεται να καλυφθούν πάλι από καθηγητές που δεν θα συμπληρώσουν ωράριο.
 
Αφού ήρθε η επίσημη διευκρίνηση για τις αναθέσεις, στάλθηκε στα σχολεία για να ληφθεί υπόψη και τελικά έγινε αποδεκτή όποια κατανομή έκαναν οι σύλλογοι διδασκόντων. Πρακτικά αυτό αποτελεί εκτός από εφαρμογή του νόμου και δημοκρατική κατάχτηση του κλάδου. Ούτε ο διευθυντής, ούτε ο Προϊστάμενος, ούτε το ΠΥΣΔΕ καθορίζει τα μαθήματα των συναδέλφων σε κάθε σύλλογο. Σε κάθε περίπτωση η ανάθεση των μαθημάτων είναι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων.Κρούσματα αυθαιρεσίας θα πρέπει να καταγγέλλονται στο συνδικάτο κι αυτό να παρεμβαίνει άμεσα.
Σε αρκετούς συλλόγους δημιουργήθηκε θέμα με τα μαθήματα α' και β' ανάθεσης. Οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις τραγικές ελλείψεις σε καθηγητές, με την αύξηση του ωραρίου μας, με την “περιπλάνηση” συναδέλφων σε δύο και τρία σχολεία αλλά και με την αύξηση των β' αναθέσεων ορισμένων ειδικοτήτων. Αλλά και η σημερινή κυβέρνηση όχι μόνο δεν καταργεί την αύξηση ωραρίου μας αλλά προσπαθεί με τρικ σαν αυτό των αναθέσεων να εξοικονομήσει καθηγητές και να ελαχιστοποιήσει τον αριθμό των αναπληρωτών. Υπήρξαν λοιπόν συνάδελφοι που επιθυμούσαν να μετακινηθούν σε περισσότερα του ενός σχολεία παρά να διδάξουν άσχετα επιστημονικά αντικείμενα. Παρ' ότι υπάρχει σαφής νομοθετική πρόβλεψη, αυτό δεν μπορεί να λύνεται με τυφλή εφαρμογή του νόμου.
Η υπουργική απόφαση 69598/Γ2/10-7-2006 (ΦΕΚ 1050 Β΄) περί «Αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου», αναφέρει ρητά άρθρο 11 ότι: «Κατά την κατανομή των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο στην περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στο σχολείο του».
 
Από την άλλη κανείς δε μπορεί να επιβάλλει σε συνάδελφο να αφήσει τις β' αναθέσεις του για να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο. Αυτό θα σήμαινε και καταπάτηση της έννοιας της οργανικότητας καθώς ανοίγει διάπλατα την πόρτα στη διοίκηση να μετακινεί τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με τις ανάγκες της. Έχει συμβεί στο παρελθόν κι αν επιχειρηθεί φέτος θα πρέπει να μας βρει όλους αντιμέτωπους.
 
Έχοντας ξεκαθαρίσει από την αρχή της θητείας μας (5/2/2015) ότι εκπροσωπούμε το κίνημα στη διοίκηση κι όχι τη διοίκηση στο κίνημα, έχοντας από την αρχή “παραβιάσει” την αδιαφάνεια και την έλλειψη πληροφόρησης που υπήρχε για χρόνια από τους αιρετούς, θεωρούμε ότι η λύση βρίσκεται στους αγώνες μας κι όχι στις διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση αλλά και στα μυστικοσυμβούλια με κυβερνητικούς παράγοντες. Η πλειοψηφούσα παράταξη των ΣΥΝΕΚ, που για χρόνια ελέγχει την ΕΛΜΕ Χανίων και τώρα αποτελεί κυβερνητική παράταξη, δεν μπορεί από τη μια να εγκρίνει και να υποστηρίζει την πολιτική που διαλύει την εκπαίδευση κι από την άλλη να μας κριτικάρει γιατί δεν “διαχειριζόμαστε” τα συντρίμμια που δημιούργησαν. Λάθη ή παραλείψεις έχουν γίνει αλλά πάντα από τη σκοπιά της μαχητικής υπεράσπισης των συμφερόντων του κλάδου κι όχι με λογική εξυπηρέτησης “πολιτικών φίλων” και καπάτσων συναδέλφων που θέλουν “να κάνουν τη δουλειά τους” εις βάρος των υπολοίπων.
 
Ξανά στο δρόμο του αγώνα
 
ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
 
ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝΩΤΙΚΟ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΡΟΧΙΑ
 
 
 
Γιάννης Κυριακάκης
αιρετός εκπρόσωπος
6972052015
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με την Google, που "βάζει" την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία με το πρόγραμμα "Experience AI"
«Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες που υιοθετεί ένα τέτοιο πρόγραμμα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα σχολεία της χώρας, δημόσια και...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με την Google, που "βάζει" την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία με το πρόγραμμα "Experience AI"