Thumbnail
ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Πρέβεζας
  • ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΕ ΙΣΧΥ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
  • "ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΣ  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ"!
  • ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Τις τελευταίες μέρες, εν μέσω χιλιάδων κενών στα σχολεία, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να επαναφέρει στη δημοσιότητα το ζήτημα του τρόπου απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών (βλ. δηλώσεις αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας).

Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώην Υπουργός Παιδείας Λοβέρδος, με μια απαράδεκτη εγκύκλιο, τρεις μέρες μόλις πριν τις εκλογές της 25ης Γενάρη, έθετε σοβαρά εμπόδια στη δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από τα Θρησκευτικά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή, και οι δύο γονείς (δεν αρκεί ο ένας), υποχρεώνονται να δηλώσουν ότι ο μαθητής/μαθήτρια δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος και να επικαλεστούν αποκλειστικά λόγους θρησκευτικής συνείδησης, προκειμένου να απαλλαγεί ο μαθητής/μαθήτρια από τα Θρησκευτικά.

Την εγκύκλιο αυτή, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διατήρησε σε ισχύ για 7 μήνες και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να το κάνει, μετά την αντίδραση της Εκκλησίας στις "προθέσεις" περί κατάργησής της.

Με λίγα λόγια, λάδι πολύ και τηγανίτα τίποτα, ακόμα και στο αυτονόητο δικαίωμα του κάθε  μαθητή να μπορεί να απαλλάσσεται από το μάθημα, χωρίς να τίθεται κανένα εμπόδιο και χωρίς καμία προϋπόθεση. Αντίθετα, περίσσεψαν οι δηλώσεις για συναντίληψη στη συνάντηση του νέου Υπουργού Παιδείας με τον Αρχιεπίσκοπο.

Πάνω απ' όλα η κυβέρνηση διατηρεί σε ισχύ και μάλιστα με τρόπο χοντροκομμένο, ακόμα και την αναχρονιστική σύμφυση Κράτους-Εκκλησίας στο ζήτημα της Παιδείας. Όπως άλλωστε έκαναν και οι προκάτοχοί της. Σε ένα ζήτημα που, αν μη τι άλλο, οι προϋποθέσεις για τη λύση του (διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας) έχουν (υπερ)ωριμάσει, όπως αποδεικνύει και η πείρα σε μια σειρά άλλες χώρες.

Στη δική μας αντίληψη για το δωδεκάχρονο σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας ζητήματα που αφορούν την εμφάνιση και εξέλιξη των θρησκειών, την εμβάθυνση γύρω από τις έννοιες της μεταφυσικής και της διαλεκτικής, του ιδεαλισμού και του υλισμού, όπως και μια σειρά άλλα που σχετίζονται με το αντικείμενο, μπορούν να διδαχθούν μέσα από μια σειρά μαθημάτων ή (πχ θρησκειολογία) που δεν θα έχουν χαρακτήρα κατήχησης, αλλά θα μαθαίνουν στα παιδιά και τους νέους την ιστορική εξέλιξη, την κοινωνική βάση του θρησκευτικού φαινομένου συνολικότερα.

Ένα τέτοιο μάθημα, που πρέπει να είναι υποχρεωτικό για όλους, δε μπορεί παρά να συνδέεται με το διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στο σχολείο και ΤΑΥΤΌΧΡΟΝΑ την κατοχύρωση των χιλιάδων εκπαιδευτικών που σήμερα διδάσκουν το μάθημα των θρησκευτικών, με μόνιμη και σταθερή εργασία.

 

Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2015

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ntountouka
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων
Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «εν κρυπτώ» αποφάσεις, κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς και κατηγοριοποίηση μαθητών
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων
Καρυστιανού
Μαρία Καρυστιανού: Το σύστημα αποκαλύπτει και πάλι το μίσος και τη διαβολή σε βάρος μου
Σε ανάρτησή της τόνισε ότι το σύστημα και ορισμένα μέσα ενημέρωσης επιχειρούν να την παρουσιάσουν γραφική και να την παραπλανήσουν, παρά τις δημόσιες...
Μαρία Καρυστιανού: Το σύστημα αποκαλύπτει και πάλι το μίσος και τη διαβολή σε βάρος μου
καραχα
Αιχμηρή κριτική Καραχάλιου κατά Καρυστιανού: Δημοφιλής είναι και η Μενεγάκη, γιατί να μην μπει στην πολιτική; (Βίντεο)
Τόνισε ότι η δημοφιλία δεν αρκεί για πολιτική επιτυχία, υπογραμμίζοντας πως η ηγεσία απαιτεί όρια, αυτοέλεγχο και συνεργασία
Αιχμηρή κριτική Καραχάλιου κατά Καρυστιανού: Δημοφιλής είναι και η Μενεγάκη, γιατί να μην μπει στην πολιτική; (Βίντεο)