Thumbnail
ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών
  • ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΕ ΙΣΧΥ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
  • "ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΣ  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ"!
  • ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Τις τελευταίες μέρες, εν μέσω χιλιάδων κενών στα σχολεία, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να επαναφέρει στη δημοσιότητα το ζήτημα του τρόπου απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών (βλ. δηλώσεις αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας).

Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώην Υπουργός Παιδείας Λοβέρδος, με μια απαράδεκτη εγκύκλιο, τρεις μέρες μόλις πριν τις εκλογές της 25ης Γενάρη, έθετε σοβαρά εμπόδια στη δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από τα Θρησκευτικά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή, και οι δύο γονείς (δεν αρκεί ο ένας), υποχρεώνονται να δηλώσουν ότι ο μαθητής/μαθήτρια δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος και να επικαλεστούν αποκλειστικά λόγους θρησκευτικής συνείδησης, προκειμένου να απαλλαγεί ο μαθητής/μαθήτρια από τα Θρησκευτικά.

Την εγκύκλιο αυτή, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διατήρησε σε ισχύ για 7 μήνες και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να το κάνει, μετά την αντίδραση της Εκκλησίας στις "προθέσεις" περί κατάργησής της.

Με λίγα λόγια, λάδι πολύ και τηγανίτα τίποτα, ακόμα και στο αυτονόητο δικαίωμα του κάθε  μαθητή να μπορεί να απαλλάσσεται από το μάθημα, χωρίς να τίθεται κανένα εμπόδιο και χωρίς καμία προϋπόθεση. Αντίθετα, περίσσεψαν οι δηλώσεις για συναντίληψη στη συνάντηση του νέου Υπουργού Παιδείας με τον Αρχιεπίσκοπο.

Πάνω απ' όλα η κυβέρνηση διατηρεί σε ισχύ και μάλιστα με τρόπο χοντροκομμένο, ακόμα και την αναχρονιστική σύμφυση Κράτους-Εκκλησίας στο ζήτημα της Παιδείας. Όπως άλλωστε έκαναν και οι προκάτοχοί της. Σε ένα ζήτημα που, αν μη τι άλλο, οι προϋποθέσεις για τη λύση του (διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας) έχουν (υπερ)ωριμάσει, όπως αποδεικνύει και η πείρα σε μια σειρά άλλες χώρες.

Στη δική μας αντίληψη για το δωδεκάχρονο σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας ζητήματα που αφορούν την εμφάνιση και εξέλιξη των θρησκειών, την εμβάθυνση γύρω από τις έννοιες της μεταφυσικής και της διαλεκτικής, του ιδεαλισμού και του υλισμού, όπως και μια σειρά άλλα που σχετίζονται με το αντικείμενο, μπορούν να διδαχθούν μέσα από μια σειρά μαθημάτων ή (πχ θρησκειολογία) που δεν θα έχουν χαρακτήρα κατήχησης, αλλά θα μαθαίνουν στα παιδιά και τους νέους την ιστορική εξέλιξη, την κοινωνική βάση του θρησκευτικού φαινομένου συνολικότερα.

Ένα τέτοιο μάθημα, που πρέπει να είναι υποχρεωτικό για όλους, δε μπορεί παρά να συνδέεται με το διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στο σχολείο και ΤΑΥΤΌΧΡΟΝΑ την κατοχύρωση των χιλιάδων εκπαιδευτικών που σήμερα διδάσκουν το μάθημα των θρησκευτικών, με μόνιμη και σταθερή εργασία.

 

Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2015

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες