Thumbnail
Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Κέρκυρας

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Το αίτημα της δημοκρατίας στους χώρους εργασίας είναι πάγιο και μόνιμο για τους εργαζόμενους. Φυσικά δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες: Χωρίς βαθιές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές και ρήξεις, οι οποίες θα ενισχύουν τον πόλο της εργασίας σε βάρος της εργοδοσίας, η δημοκρατία δεν μπορεί να διαβεί το κατώφλι του εργοστασίου, της επιχείρησης, του γραφείου και του σχολείου ή, όταν γίνεται αυτό, θα έχει τυπικά χαρακτηριστικά.

Για την εκπαίδευση δημοκρατία σημαίνει ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου να είναι το  αποφασιστικό όργανο της λειτουργίας του με το διευθυντή σε ρόλο συντονιστή και με τους εκπαιδευτικούς να έχουν πλήρη παιδαγωγική και επιστημονική ελευθερία. Αυτό αποτελεί μία από τις προϋποθέσεις ώστε το σχολείο να διαμορφώνει αυριανούς πολίτες με κριτική, δημοκρατική σκέψη και συμπεριφορά με δυνατότητα να ερμηνεύουν τον κόσμο και διάθεση να τον αλλάξουν, για να τον κάνουν καλύτερο.

Απέναντι σε αυτό το διαχρονικό αίτημα των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση επέλεξε μία κατ΄ επίφαση δημοκρατική διαδικασία στον τρόπο επιλογής διευθυντών σχολείων και προϊσταμένων εκπαίδευσης. Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να συμβάλουν κατά το 1/3 στην επιλογή διευθυντών σχολείων και με την σειρά τους αυτοί, μαζί με τους υποδιευθυντές, να συμβάλουν κατά το ίδιο ποσοστό στην εκλογή διευθυντών εκπαίδευσης. Μιλάμε για κατ΄ επίφαση δημοκρατία, γιατί ο καθένας καταλαβαίνει ότι το καθοριστικό χαρακτηριστικό γι΄ αυτά τα στελέχη δεν είναι τόσο ο τρόπος εκλογής τους αλλά ο ρόλος τους. Αν διατηρήσουν τις υπερεξουσίες τις οποίες έχουν, αν το καθηκοντολόγιο και το πειθαρχικό δίκαιο, το επίδομα θέσης ευθύνης και  μάλιστα κατηγοριοποιημένο, παραμείνουν (από κοντά και η «καλή» αξιολόγηση και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ), τότε οι εκπαιδευτικοί καλούνται «δημοκρατικά» να  επιλέξουν και πάντα κατά το 1/3, τους «χωροφύλακες τους». Έτσι και αλλιώς έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε ότι οι «δημοκρατικές διαδικασίες» φθάνουν μέχρι τον διευθυντή εκπαίδευσης,  δηλαδή έως εκείνα τα στελέχη που έχουν κυρίως διεκπεραιωτικό, της εφαρμοζόμενης πολιτικής, ρόλο. Από τον Περιφερειακό Διευθυντή και πάνω, όπου ο ρόλος γίνεται πιο επιτελικός, αλλά και εκπονείται πολιτική, η δημοκρατία τελειώνει και η επιλογή γίνεται με αυστηρά κομματικά κριτήρια (όπως έδειξαν και οι πρόσφατες επιλογές Περιφερειακών Διευθυντών).

Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύλλογοι διδασκόντων θα εμπλακούν στη διαδικασία έκφρασης της προτίμησης τους ως προς τους υποψήφιους διευθυντές σχολείων. Πιστεύουμε ότι η δημοκρατική συμπεριφορά και στάση του κάθε υποψηφίου πρέπει να είναι το αποφασιστικό κριτήριο το οποίο πρέπει να καθορίσει τη στάση των συναδέλφων. Ιδιαίτερα η στάση και η δράση του καθενός υποψηφίου στο κρίσιμο ζήτημα της αξιολόγησης για το οποίο ο κλάδος μας έδωσε μία σημαντική μάχη το προηγούμενο διάστημα είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί από κανένα συνάδελφο να παραβλεφθεί. Διευθυντές ή και συνάδελφοι υποψήφιοι διευθυντές οι οποίοι έδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο ή είχαν προκλητική συμπεριφορά στο ζήτημα αυτό αγνοώντας τις συλλογικές μας αποφάσεις  πρέπει να καταδικαστούν με την ψήφο μας.

 Σε κάθε περίπτωση καλούμε τους συναδέλφους να μην εμπλακούν σε διχαστικές αντιπαραθέσεις με πελατειακά, ατομικιστικά ή παρεΐστικα  κριτήρια (φαινόμενα τα οποία ήδη εκδηλώνονται από υποψηφίους), οι οποίες θα τραυματίσουν τη συνοχή του συλλόγου τους και τις μεταξύ τους σχέσεις. Ακόμη οι ιδιαιτερότητες κάθε συλλόγου δεν καθιστούν δυνατή κατά τη γνώμη μας μία μονολιθική ενιαία συμπεριφορά στη διαδικασία των εκλογών. Αυτή μπορεί να κυμαίνεται από την έκφραση προτίμησης στο πρόσωπο συγκεκριμένου υποψηφίου έως το λευκό ή την αποχή. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν αρκούμαστε  στην «ολίγη από δημοκρατία» του Υπουργείου, αλλά διεκδικούμε συλλογικά πλήρη και ουσιαστική δημοκρατία στον εργασιακό μας χώρο, στο πλαίσιο των διεκδικήσεων μας για ριζικές αλλαγές στους στόχους, στη δομή και στη λειτουργία της εκπαίδευσης αλλά και της κοινωνίας.

ΥΓ. Την ανακοίνωση αυτή η παράταξη μας την πρότεινε για ψήφιση στο ΔΣ της ΕΛΜΕ και δεν έγινε αποδεκτή από τις άλλες παρατάξεις (ΑΣΚ, ΠΑΜΕ). Παρότι τυπικά ήταν δυνατή η υπερψήφιση της (έλειπε η ΔΑΚΕ από το ΔΣ), κρίναμε ότι για ένα τέτοιο ζήτημα έπρεπε να εξασφαλιστεί ευρύτερη πλειοψηφία και γι΄ αυτό το λόγο αποσύραμε την ανακοίνωση από το ΔΣ και τη δημοσιοποιούμε ως παράταξη.

Κέρκυρα 16/6/2015

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypourgeio_paideias_ypaith.jpg
Πανεπιστήμια: Συγκροτήθηκε το νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο για την παραπομπή μελών ΔΕΠ και Πρυτάνεων
Η θητεία ισχύει για δύο ακαδημαϊκά έτη και ολοκληρώνεται στις 31-8- 2026
Πανεπιστήμια: Συγκροτήθηκε το νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο για την παραπομπή μελών ΔΕΠ και Πρυτάνεων