Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Η διαδικασία, αλλά και ο τρόπος επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει προβληματισμούς και διϊστάμενες απόψεις.
Συγκεκριμένα:
- είναι θετικό ο σύλλογος να έχει σημαίνουσα άποψη για κάθε μέλος του που επιθυμεί να επιλεγεί ως διευθυντής.
- οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν την εμπειρία και την ωριμότητα έκφρασης των απόψεων τους.
- η συλλογική όμως απόφαση οφείλει να μην περιορίζεται σε μία και μόνο σχολική μονάδα.
- η αναγνώριση του συλλόγου ως οργάνου με ουσιαστικές αρμοδιότητες αναβαθμίζει το ρόλο του.
- η απόφασή του δεν πρέπει να παραμένει περίκλειστη, περιοριστική, μονολεκτική στο πλαίσιο ενός πλειοψηφικού εκλογικού συστήματος. Οφείλει να είναι ανάγλυφη, αναλογική και ποιοτική · είναι άδικο να μην δίνεται η δυνατότητα να τιμηθούν θετικά περισσότεροι του ενός συνάδελφοι, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η αναγκαστική επιλογή του ενός δεν θα επιτρέπει την έκφραση τυχόν επιφυλάξεων.
- υπάρχει ο κίνδυνος δημιουργίας σοβαρών εντάσεων, έτσι ώστε θα ανατραπεί στην πράξη ένα θετικό μέτρο αναδεικνύοντας αντιπαλότητες που θα επηρεάσουν τη μελλοντική λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα θα υπάρξει σημαντική ψυχολογική πίεση στους συναδέλφους που θα κληθούν να αποφασίσουν μεταξύ δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων που εκτιμούν εξίσου.
- αποτελεί μέγιστο πρόβλημα το ότι ένας πολύ σημαντικός αριθμός αντικειμενικά άξιων συναδέλφων αποκλείεται από τη δυνατότητα διεκδίκησης του συνόλου των σχολείων της περιοχής τους. Η παραπάνω διαδικασία δεν θεραπεύει τις αρχές της αναλογικότητας και ισότητας.
- η ψήφος των διευθυντών για την επιλογή των αντίστοιχων δ/ντών Εκπαίδευσης θα οδηγήσει στη διαμόρφωση μιας αρνητικής κατάστασης. Τίθεται το ερώτημα εάν πριν τη μυστική ψηφοφορία στους συλλόγους οι υποψήφιοι θα δηλώσουν δημόσια ποιόν προκρίνουν ως δ/ντή Εκπαίδευσης ή εάν περιγράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει. Αυτό φυσικά ούτε προβλέπεται, ούτε θα συμβεί. Ο μελλοντικός δε εκλέκτορας – διευθυντής ούτε θα ζητήσει, ούτε θα λάβει τη σχετική εξουσιοδότηση.
- στο κλειστό αυτό εκλεκτορικό σώμα θα ασκηθούν αφόρητες πιέσεις, ενώ παράλληλα θα ενεργοποιηθούν προσωπικοί, συνδικαλιστικοί, πολιτικοί, αλλά και κομματικοί μηχανισμοί. Ενώ η όλη διαδικασία φαίνεται αναλογική, ο περιορισμός του 20% θα οδηγήσει σε ένα πλειοψηφικό σύστημα σύγκρουσης και επιβολής των ισχυρότερων δύο ή το πολύ τριών υποψηφίων.
- υπάρχει ο κίνδυνος σε πολλές περιπτώσεις η διαμάχη αυτή να μεταφερθεί στην εκλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, με παράλληλη ενεργοποίηση των παραπάνω μηχανισμών πιθανόν στο σύνολό τους. Όλα δε αυτά θα δημιουργήσουν μια σημαντική δυσλειτουργία στην ευαίσθητη και καινοτόμο προτεινόμενη διαδικασία.
Θ. Τσούχλος
Έφορος Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. – Ο.Λ.Μ.Ε., Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη