Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
συνήθως οι μεγαλύτεροι μας κατηγορείτε ότι αδιαφορούμε για την κοινωνική και πολιτική κατάσταση. Όμως ενδιαφερόμαστε και μάλιστα πάρα πολύ για το μέλλον που μας επιφυλάσσετε και για το σχολείο που μας καλείτε να παρακολουθήσουμε. Με την παρούσα επιστολή μας λοιπόν θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την ανησυχία και τον προβληματισμό μας αναφορικά με την αδυναμία επίλυσης των προβλημάτων στον χώρο της παιδείας από την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους.
Θα σας μιλήσουμε συγκεκριμένα, ως μαθητές, για τα πρακτικά ζητήματα που μας απασχολούν. Βρισκόμαστε κιόλας στα τέλη Νοεμβρίου και ακόμα υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία μας, ακόμα συνεχίζουμε να μετράμε χαμένες διδακτικές ώρες. Τα τμήματα ένταξης, όπως και τα τμήματα παράλληλης στήριξης, επίσης υπολειτουργούν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού διδασκόντων από τα σχολεία. Πώς άραγε θα καταστεί δυνατόν να διδαχτεί επαρκώς η διδακτέα ύλη ενός τόσου μεγάλου χρονικού διαστήματος, μετά από τόσες χαμένες διδακτικές ώρες;
Το πρόβλημα της αδυναμίας των μαθητών όχι μόνο να διδαχθούν, αλλά και να αφομοιώσουν τη διδακτέα ύλη καθίσταται περισσότερο οξύ αν αναλογιστούμε πως οι απαιτήσεις της επόμενης βαθμίδας εκπαίδευσης, του νέου Λυκείου, είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Η διόγκωση της διδακτέας ύλης στο νέο Λύκειο με τη θέσπιση της τράπεζας θεμάτων σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα εκ των πραγμάτων είναι πιθανό να οδηγήσει αρκετούς απόφοιτους του Γυμνασίου που δε θα καταφύγουν στην παραπαιδεία, σε σχολική αποτυχία, εφόσον οι μαθητές θα καταστούν δέκτες ενός καταιγιστικού βομβαρδισμού εξειδικευμένων γνώσεων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Και το ερώτημα παραμένει ένα: Γιατί ένας μαθητής του 2014 θα πρέπει να μετατραπεί σε συλλέκτη ενός μεγάλου όγκου αναφομοίωτων σε μεγάλο βαθμό πληροφοριών, ενώ θα μπορούσε μέσα στο σχολείο να είναι δέκτης γόνιμων ερεθισμάτων που θα καλλιεργήσουν την κριτική του σκέψη και θα τον προετοιμάσουν να ζήσει στην κοινωνία του μέλλοντος;
Κύριε υπουργέ, οραματιζόμαστε ένα σχολείο που θα παρέχει στους μαθητές χρήσιμες γνώσεις και θα αναπτύσσει την κρίση και τη δημιουργικότητα τους. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα προσφέρει στους νέους τα κατάλληλα εφόδια ώστε εκείνοι να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας και της αγοράς εργασίας. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα σέβεται την προσωπικότητα των μαθητών και θα εμπνέεται από τις ηθικές αρχές της αλληλεγγύης και της αλληλοβοήθειας. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα στοχεύει στην ολόπλευρη διάπλαση ενεργών και συνειδητοποιημένων πολιτών στην κοινωνία, μαθητών που δε θα χρειάζεται να καταφύγουν στον ιδιωτικό τομέα για να λάβουν τα απαιτούμενα για την εποχή εφόδια. Εμείς θέλουμε ανοιχτά σχολεία στη γνώση, στην κριτική σκέψη, στην πληροφορία. Ανοιχτά σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό διδασκόντων και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
Θεωρούμε λοιπόν πως θα πρέπει να δοθούν επιτέλους αποτελεσματικές λύσεις που θα ικανοποιήσουν τα αιτήματά μας, καθώς πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση οφείλει να είναι πρωταρχική προτεραιότητα της εκάστοτε κυβέρνησης, αν υπάρχει ακόμα ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον για όλους μας στον τόπο αυτόν.
Ελπίζουμε να λάβετε υπόψη σας την παρούσα επιστολή και να προβείτε στις ανάλογες ενέργειες.
Με εκτίμηση,
Το δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών του 13ου Γυμνάσιο Ηρακλείου
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη