Thumbnail
Η θέση της ΠΕΚΑΔΕ για το ζήτημα της Επάρκειας

ΠΕΚΑΔΕ  

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Χαριλάου Τρικούπη 14 – 10679 Αθήνα – Τηλ/Φαξ 210-3619500

http://www.pekade.gr  

[email protected]

Αρ. Πρωτ. 16

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2014

Προς:

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Ανδρέα Λοβέρδο

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο 

Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ κ. Αθανάσιο Κυριαζή

Κοιν.:

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Πρόεδρο, κ. Σ. Γκλαβά

Αντιπρόεδρο κ. Ι. Κουμέντο 

Προέδρους Τμημάτων Ξένων Γλωσσών  

&   Φιλολογιών Α.Π.Θ., Ε.Α.Π και Ε.Κ.Π.Α. 

Συλλόγους Φοιτητών/τριών Ε.Κ.Π.Α και Α.Π.Θ 

ΟΛΜΕ

ΚΕΜΕΤΕ

ΔΟΕ 

Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Σχολικούς Συμβούλους ΠΕ06

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: Θέση της ΠΕΚΑΔΕ για το ζήτημα της Επάρκειας

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ) δραστηριοποιείται στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης επί 35 συναπτά έτη. Προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση της εκπαίδευσης του μαθητή και η απόκτηση υψηλού επιπέδου γνώσεων στην αγγλική γλώσσα καθώς και η ποιοτική διδασκαλία της γλώσσας από άρτια εκπαιδευμένους καθηγητές πανεπιστημιακής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης. Με το παρόν υπόμνημα σας γνωστοποιούμε εκ νέου τη θέση της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αναφορικά με την επάρκεια.

Η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. επισημαίνει ότι: 

1) Τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών των ελληνικών πανεπιστημίων και τα εφάμιλλα του εξωτερικού διαθέτουν ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών που ανταποκρίνονται σε διαφορετικά επιστημονικά, διδακτικά και ερευνητικά αντικείμενα και αντιστοιχούν πλήρως στις σύγχρονες απαιτήσεις και στις ανάγκες για ειδικό διδακτικό και εργαστηριακό προσωπικό για τη διδασκαλία τόσο της αγγλικής όσο και των υπολοίπων ξένων γλωσσών.

2) Μόνο οι σπουδές στα τμήματα αυτά που καλύπτουν τον πολιτισμό, την ιστορία, τη λογοτεχνία, τη διδακτική, τη μεθοδολογία και τη γλωσσολογία εγγυώνται την επιστημονική, την ερευνητική, τη διδακτική, την εργασιακή και την επαγγελματική αυτοτέλεια και αξιοπιστία των ίδιων των αποφοίτων τους και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, η θεωρητική και η εφαρμοσμένη γλωσσολογία είναι επιστήμες που μελετούν και ερευνούν συστηματικά τη δομή, τη λειτουργία, τη διδακτική και τη χρήση των δεύτερων/ξένων γλωσσών και αποτελούν ένα βασικό μέρος του προγράμματος σπουδών των ξένων γλωσσών και φιλολογιών.

3) Τα προγράμματα σπουδών των ξενόγλωσσων φιλολογιών είναι τα μόνα που προσφέρουν πρακτική εξάσκηση των φοιτητών στα σχολεία, σε πραγματικό αριθμό μαθητών, βασισμένη στις αρχές εκμάθησης της δεύτερης/ξένης γλώσσας και μόνο οι επιστήμονες απόφοιτοί τους, οι οποίοι έχουν και γνώσεις παιδαγωγικής και ψυχολογίας μπορούν να διδάξουν τη ξένη γλώσσα.

4) Η απλή πιστοποίηση γνώσης και άριστης χρήσης μιας ξένης γλώσσας αποτελεί μεν βασικό εργασιακό προσόν για κάθε εργαζόμενο, σε καμία περίπτωση όμως δε συνεπάγεται διδακτική και παιδαγωγική ικανότητα διδασκαλίας της ξένης γλώσσας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.  Στη σύγχρονη παροχή ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μόνο τα θεσμοθετημένα πανεπιστημιακά τμήματα ξένων γλωσσών διασφαλίζουν την πλήρη επιστημονική, παιδαγωγική και εκπαιδευτική κατάρτιση των καθηγητών ξένων γλωσσών.

Συνεπώς, η επάρκεια διδασκαλίας «νόμος 2545/1940» θα πρέπει να καταργηθεί διότι δεν καλύπτει πλέον τις ανάγκες της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης και διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο.

Κύριε Υπουργέ,

Σας παρακαλούμε θερμά να εξετάσετε τη θέση αυτή. Σκοπός της  Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. είναι να συνδράμει στο έργο της πολιτείας για την προσφορά  καλύτερης εκπαίδευσης στους μαθητές και τους πολίτες μας από άρτια καταρτισμένους καθηγητές πανεπιστημιακής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

Με Εκτίμηση

Για το Δ. Σ. της  ΠΕΚΑΔΕ

Ο Πρόεδρος                                                                        Η Γεν. Γραμματέας

                                                                 

ΚΟΣΜΑΣ ΒΛΑΧΟΣ                                                       ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΩΤΣΗ                   

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oloimera-tmimata.jpg
ΥΠΑΙΘΑ - Εκπαιδευτικοί: Περιορισμοί και «κόφτης» μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο
«Οι μαθητές μας και οι γονείς τους δεν είναι αριθμοί»: Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν και ζητούν την άμεση άμεση απόσυρση της εγκυκλίου για τα ολοήμερα...
ΥΠΑΙΘΑ - Εκπαιδευτικοί: Περιορισμοί και «κόφτης» μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο
Δέντρο έπεσε στο κέντρο της Αθήνας
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Δύο τραυματίες από πτώση δέντρου – Στο νοσοκομείο ο ένας με κάκωση (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Δέντρο έπεσε στην πλατεία Αγίας Ειρήνης – Μία γυναίκα στο νοσοκομείο, ένας άνδρας τραυματίας
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Δύο τραυματίες από πτώση δέντρου – Στο νοσοκομείο ο ένας με κάκωση (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ 2025) 
ΚΟΤ 2025: Λήγει η προθεσμία – Προσοχή: Χάνετε την έκπτωση ρεύματος χωρίς νέα αίτηση
Προθεσμία έως 22 Σεπτεμβρίου για την υποβολή αίτησης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) – Ποιοι κινδυνεύουν με απένταξη και πώς να υποβάλετε την...
ΚΟΤ 2025: Λήγει η προθεσμία – Προσοχή: Χάνετε την έκπτωση ρεύματος χωρίς νέα αίτηση
kysde.jpg
ΚΥΣΔΕ: Αποσπάσεις, παραιτήσεις και Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στο επίκεντρο
ΚΥΣΔΕ 18/09/2025: Αντιφάσεις, καθυστερήσεις και κενά στη Δευτεροβάθμια – «Δεν αντέχεται άλλη απαξίωση» – Ενημερώνει ο αιρετός Θ. Κατσωνόπουλος
ΚΥΣΔΕ: Αποσπάσεις, παραιτήσεις και Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στο επίκεντρο