Thumbnail
Γιώργος Καρανάσιος

Ο γραφειοκρατικός νέο-επιθεωρητισμός

Είναι γνωστό σ’  όλους μας, ότι διαμορφώνεται μ’ έναν άγαρμπο τρόπο, ένα φτηνό σχολείο μ’ όλα τα αρνητικά του στην εξαθλιωμένη κοινωνία, με κεντρικό στόχο επίτευξης, το φόβο, το φοβισμένο πολίτη και την υποτακτικότητα του αυριανού μαθητή-πολίτη…

Μέσα σ’  αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική,  με στοιχεία αντιφατικότητας, προσωπικών εκπαιδευτικών πολιτικών και πελατειακών εξαρτήσεων, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων είναι  θύματα των παραπάνω πολιτικών, όπως και οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι οικογένειες των μαθητών, με μία γραφειοκρατία συνεχώς αυξανόμενη, που δεν αφήνει τη Δημόσια διοίκηση και το Δημόσιο σχολείο να αναπνεύσει.

Το έργο της «καταπολέμησης της γραφειοκρατίας», της  ελληνικής πολυνομίας και  κακονομίας, που συντηρεί το πελατειακό καθεστώς, υπάρχει χρόνια τώρα και ενισχύεται ποικιλοτρόπως σε κάθε ευκαιρία. Οι αρχιτέκτονες του φτηνού σχολείου, συντηρούσαν αυτή την γραφειοκρατία περιμένοντας, όμως,  έντεχνα και την κατάλληλη επικοινωνιακή ευκαιρία, να τη συνδέσουν με την νέο-επιθεώρηση για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους στόχους. Η ευκαιρία δόθηκε, ήταν βούτυρο στο ψωμί τους, όταν και οι Διευθυντές Σχολείων έτρεξαν να επιμορφωθούν, για να επιθεωρήσουν το διδακτικό προσωπικό τους μετά από δεκαετίες. Μαζί με το αναπαλαιωμένο και ενισχυμένο παλιό μοντέλο του νέο-επιθεωρητισμού, που θεσμοθετήθηκε, επόμενο ήταν, να φορτωθούν γραφειοκρατικό έργο, χωρίς ουσιώδη περιεχόμενο… Αναπαλαίωση χωρίς ασφυκτικές γραφειοκρατικές συνταγές και απειλές δε γίνεται.

Τώρα τα στελέχη της Εκπαίδευσης  με τη συνειδητή συμμετοχή τους σε επιμορφώσεις νέο-επιθεωρητισμού και με την πίεση των συνεχών υπουργικών αποφάσεων, που ενισχύουν τα πλοκάμια της ελληνικής γραφειοκρατίας, έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τη φτώχεια – το 2,75% του ΑΕΠ για τη δημόσια παιδεία, που κατηγοριοποιεί σχολεία, λόγω εξαθλίωσης, που διαλύει υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, που χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, που εξοντώνει εργασιακά, που απαξιώνει εκπαιδευτικές ειδικότητες, που επιβαρύνει άνευ λόγου γραφειοκρατικά τη σχολική μονάδα, κ.ά.

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, θα επιβαρύνονται, πέραν της νομοθετημένης γραφειοκρατίας του νέο-επιθεωρητισμού, με ακόμη μία γραφειοκρατική εργασία - θα ακολουθήσουν και άλλες, τη χορήγηση άδειών στους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, με το συνηθισμένο παλιό διοικητικό τρόπο, στην εποχή της ηλεκτρονικοποίησης των πάντων, του λογισμικού… αφού πρώτα  προηγήθηκαν υπουργικές δηλώσεις για «γραμματειακή υποστήριξη» των μεγάλων σχολικών μονάδων. Συμπέρασμα, οι Διευθυντές, αφού «γνωρίζουν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών…» νοείται, ότι θα γνωρίζουν και τον τρόπο αναπλήρωσης στη χορήγηση αδειών… όταν στα σχολεία υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά με ανυπολόγιστες χαμένες διδακτικές ώρες για μαθητές, οικογένειες…

Είναι, ένας ακόμη έξυπνος, πολιτικάντικος τρόπος, η μεταφορά μιας απαρχαιωμένης γραφειοκρατικής συνταγής στη σχολική μονάδα, για να λογοδοτούν οι υπεύθυνοι Διευθυντές για τις χαμένες διδακτικές ώρες, που χορηγήθηκαν και δεν αναπληρώθηκαν. Τα πολιτικά γραφεία και η εξαρτημένη διοίκηση, που απασχολούν εκπαιδευτικούς, μακριά από τις τάξεις τους – πελατειακή και προνομιακή μεταχείριση δεν επηρεάζονται από κανένα  νομοθετημένο και αναπαλαιωμένο σύστημα αυτοαξιολόγησης. Θα αυτοαξιολογούνται από τους πολιτικούς τους προϊστάμενους. Είναι ένα παράδειγμα από τα πολλά, πώς οι εκπαιδευτικές πολιτικές καταπολεμούν τη γραφειοκρατία με το νέο σύστημα της αυτοξιολόγησης της σχολικής μονάδας.  

Οι Διευθυντές θα επιθεωρούν ποσοτικά αυστηρά και ταυτόχρονα, θα «δημιουργούν  φιλικό, συνεργατικό και συναδελφικό κλίμα στο σχολείο τους», αλλά και θα επιθεωρούνται από την κομματική ηγεσία για την αποτελεσματικότητά τους στην σχολική μονάδα, δηλαδή, πόσο πέτυχαν στη διαχείριση της φτώχειας, στον «κοινωνικό αυτοματισμό», το λεγόμενο συναδελφικό αλληλοφάγωμα και στη  διαχείριση της ελληνικής νομοθετημένης γραφειοκρατίας στα σχολεία, για να διατηρείται το σάπιο, πελατειακό σύστημα.

Ψάχνουν να βρουν πρόθυμα στελέχη εκπαίδευσης, για να ολοκληρώσουν τη «δουλειά τους». Επιθυμούν να ικανοποιήσουν και να δικαιολογήσουν θεωρητικά και εκείνους, που προθυμοποιήθηκαν γρήγορα στην υλοποίηση του νεο-επιθεωρητισμού, προτείνοντας την «πάταξη της γραφειοκρατίας» και την  «αυτοαξιολόγηση», ορολογίες, που ως δολώματα, επικοινωνιακά τέχνασματα, έλκουν με το πρώτο τους ανάγνωσμα. Και,  όπου, δεν θα πίπτει ο επικοινωνιακός λόγος, θα πίπτει συμμόρφωση με τη φοβέρα της επανεκλογής ως στέλεχος εκπαίδευσης και ακόμη της απόλυσης...

Η λύση είναι μία, σε πολιτικάντικες αποφάσεις, που οδήγησαν και τη δημόσια παιδεία σε διάλυση : δεν πρέπει να συμμετέχουν σε επιμορφώσεις νεο-επιθεωρητισμού οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, που σκοπό έχουν την κατευθυνόμενη και ελεγχόμενη γραφειοκρατία στα σχολεία τους, δηλαδή τη χειραγώγηση. Πρώτον, πρέπει να αποτιμήσουν τα νέα αποκαλυπτικά γραφειοκρατικά δεδομένα, με τις υποκριτικές, γραφειοκρατικές πολιτικές και διοικητικές επιβολές και στη συνέχεια, να προτείνουν και να διεκδικήσουν τη συλλογική συμμετοχή τους, δυναμικά, σε ουσιαστικές, αναγκαίες επιμορφώσεις, που αναβαθμίζουν ποιοτικά το καθημερινό, διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας, άρα και της σχολικής κοινότητας ( εκπαιδευτικούς, μαθητές, οικογένεια, κοινωνία ).

Όλα τ’ άλλα είναι χαμένος χρόνος, γιατί κάθε νέα εκπαιδευτική πολιτική – κοπτοραπτική, προσωπική, ή συλλογική, που ανακοινώνεται, έχει δείξει μέχρι τώρα, «ότι τ’ αλλάζει όλα» και ξαναρχίζει από την αρχή με νέα διαφημιστικά λογότυπα. Η  γραφειοκρατία με το νομοθετημένο «πελατειακό σύστημα αξιολόγησης» βγαίνει, όπως κάθε φορά, ενισχυμένη προς όφελος του νέου γραφειοκρατικού νέο-επιθεωρητισμού.

  Καρανάσιος Γεώργιος -[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παλιά Μιτζελα
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
Το τοπωνύμιο είναι βλάχικο, προέρχεται από το Μουντζέλα, που σημαίνει μικρό δασωμένο βουνό. Μια από τις παλιότερες γραπτές μαρτυρίες του ονόματος...
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε ένα χιονισμένο χωριό που έχει στολιστεί για τα Χριστούγεννα. Κάπου βρίσκεται ένα ξωτικό. Μπορείτε να το εντοπίσετε σε...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
φοίνικας
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
Σύμφωνα με την Μirror, αυτός ο τροπικός παράδεισος ήταν το σκηνικό για μια μυστική απόδραση του πρίγκιπα Χάρι και της Μέγκαν Μαρκλ
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα