Thumbnail
ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης 

Νομού Μαγνησίας

Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων 

Δήμου Βόλου

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

Αρ. Πρωτ ΕΛΜΕ Μαγνησίας. 89

Προς

• ΔΔΕ Μαγνησίας

Κοινοποίηση

• Σχολεία και Υπηρεσίες ΔΔΕ Μαγνησίας

• ΜΜΕ

Κοινό Υπόμνημα της 

Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και της 

ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Θέμα: « Έγκριση Ολιγομελών Τμημάτων Κατεύθυνσης »

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

Αρ. Πρωτ ΕΛΜΕ Μαγνησίας. 89

Προς

• ΔΔΕ Μαγνησίας

Κοινοποίηση

• Σχολεία και Υπηρεσίες ΔΔΕ Μαγνησίας

• ΜΜΕ

Κοινό Υπόμνημα της 

Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και της 

ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Θέμα: « Έγκριση Ολιγομελών Τμημάτων Κατεύθυνσης »

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης, αφού η μετακίνηση των μαθητών των τμημάτων κατεύθυνσης είναι αντικειμενικά αδύνατη και να μη προβεί σε καμία αναγκαστική μετακίνηση ή μετεγγραφή μαθητή από Σχολείο σε Σχολείο.

Συγκεκριμένα καλείται να  αποδεχτεί ότι η μετακίνηση των μαθητών των κατευθύνσεων από Σχολείο σε Σχολείο είναι αντικειμενικά αδύνατη, και να εγκρίνει τη λειτουργία τμήματος κατεύθυνσης ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών, δηλαδή να προβεί στην διασταλτική εφαρμογή της παραγράφου Α4 της Υπουργικής Απόφασης (100838/Γ2/4-9-2012 ΦΕΚ 2507/Β΄) για την περίπτωση κατά την οποία υφίσταται ολιγομελές τμήμα κατεύθυνσης στη Γ Γενικού Λυκείου αντί να προβεί σε εφαρμογή της παραγράφου Α3 όπως έχει αφεθεί να εννοηθεί ότι πρόκειται να πράξει. 

Η κλήση μας αυτή βασίζεται στους παρακάτω λόγους: 

1. Η αναγκαστική μετεγγραφή των μαθητών σε ένα ξένο σχολικό περιβάλλον την περίοδο που αυτοί βρίσκονται στην τελευταία τάξη και προετοιμάζονται  να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, θα επιδράσει αρνητικά στην όλη απόδοσή τους και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αλλά κυρίως στις πανελλαδικές εξετάσεις, με απρόβλεπτες συνέπειες.

2. Οι γονείς των μαθητών επιβαρύνονται με επιπλέον έξοδα για τη μετακίνηση των παιδιών τους μακριά από το σπίτι τους και μάλιστα σε μία περιοχή ιδιαίτερη αφού μαστίζεται με πάνω από 40% ανεργία. 

3. Με την αναγκαστική μετεγγραφή των μαθητών, οι διδακτικές ώρες που θα εξοικονομηθούν είναι ελάχιστες, θα είναι μόνο 4, τη στιγμή κατά την οποία σε ένα μέσο Λύκειο πραγματοποιούνται πάνω από 600 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Επιπλέον αυτού τονίζεται ότι πιθανή ολική μετεγγραφή μαθητών σε άλλο σχολείο, θα αυξήσει το συνολικό αριθμό των μαθητών και των τμημάτων του, άρα και την απαίτηση πλήθους επιπλέον διδακτικών ωρών. 

Στα παραπάνω προστίθεται το ιδιαίτερα σημαντικό ψυχολογικό κόστος της αλλαγής περιβάλλοντος σε κάθε μαθητή.

4. Είναι γνωστό στον καθένα ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο το να «κουμπώσουν» τα ωρολόγια προγράμματα δύο διαφορετικών Σχολείων αφού μόνο έτσι θα είναι δυνατή η παρακολούθηση μαθημάτων από μαθητές του ενός Σχολείου στο άλλο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο αν διαταραχθεί η λειτουργία των δύο Σχολείων μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο. Το σημαντικότερο όμως επί αυτού είναι ότι ακόμη κι αν κατορθωθεί το ¨κούμπωμα¨ των ωρολογίων προγραμμάτων των Σχολείων οι μαθητές θα αναγκάζονται σε αγχωτικές, καταχρηστικές και ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα μετακινήσεις (από Σχολείο σε Σχολείο) εν ώρα μαθήματος ή διαλλειμάτων.

5. Όλα τα χρόνια της λειτουργίας των τμημάτων κατεύθυνσης στο Λύκειο η ενέργεια της αναγκαστικής μετεγγραφής δεν εφαρμόστηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έδειξε ευαισθησία, λαμβάνοντας υπόψη την ψυχολογία των μαθητών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατό να σχεδιάζεται αυτό να εφαρμοστεί τη συγκεκριμένη  χρονιά που είναι και η τελευταία της εφαρμογής του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού από την καινούρια χρονιά τα σχολεία θα λειτουργήσουν με κύκλους σπουδών, βάσει των οποίων δεν θα προκύψει ανάλογο θέμα. 

Καταλήγοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το σχολείο, ως κοινωνικό αγαθό, θα έπρεπε από το ίδιο το υπουργείο παιδείας να προάγεται ως τόπος κοινωνικοποίησης του παιδιού-εφήβου και όχι να αντιμετωπίζεται μόνο ως στεγνός τόπος μετάδοσης γνώσεων.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης όπως αυτά θα οριστούν από τους Διευθυντές των Σχολείων.

Το ΔΣ της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης

Νομού Μαγνησίας

Το ΔΣ της Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων

Δήμου Βόλου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης