Thumbnail
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

           Στα προηγούμενα 4 ερωτήματα του εκπαιδευτικού αναλύθηκαν αδυναμίες του συστήματος αξιολόγησής του. Ο εκπαιδευτικός όμως επιμένει και σε μία άλλη αδυναμία.

           Αυτή, έχει σχέση με το  ότι το σύστημα αξιολόγησης θεωρεί ότι τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά, συμπεριφορές, στάσεις του εκπαιδευτικού, ομαδοποιούνται σε συγκεκριμένους (έως το πολύ δύο) χαρακτηρισμούς και ότι δεν υπάρχει διασπορά αυτών των χαρακτηριστικών σε περισσότερους.

         Πιο αναλυτικά, και σύμφωνα με το Επιμορφωτικό Υλικό  για την Αξιολόγηση Στελεχών και Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΔ 152/2013), για την απόδοση χαρακτηρισμού και βαθμού στον εκπαιδευτικό, ο αξιολογητής (Διευθυντής ή Σχολικός Σύμβουλος) τον:

  «Κατατάσσει αρχικά σε συγκεκριμένη βαθμίδα, αν υπερκαλύπτει τα ζητούμενα (=δείκτες) της προηγούμενης βαθμίδας και έχει ένα τουλάχιστον από τα ζητούμενα της επόμενης, στην οποία και τον εντάσσει».

Το ερώτημα του εκπαιδευτικού είναι το εξής:

         Αν ο εκπαιδευτικός πληροί τους δείκτες μιας βαθμίδας χαρακτηρισμού, για παράδειγμα του «επαρκής», κι έναν ή και περισσότερους δείκτες, όχι από την αμέσως επόμενη βαθμίδα, αλλά από την βαθμίδα «εξαιρετικός», που είναι η μεθεπόμενη, τότε τι γίνεται; Πού τον κατατάσσει ο αξιολογητής;

        Δηλαδή, όπως είναι δομημένο το σύστημα αξιολόγησης και σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί στους αξιολογητές, θεωρείται ότι ένας εκπαιδευτικός δε μπορεί, όταν πληροί όλους τους δείκτες κάποιου συγκεκριμένου χαρακτηρισμού, να πληροί κάποιον ή περισσότερους δείκτες από το μεθεπόμενο χαρακτηρισμό.

Κάτι τέτοιο όμως μπορεί να συμβεί.;

Για παράδειγμα, ας δούμε  το κριτήριο «Συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της» που ανήκει στην  IV κατηγορία :

 

 

ΕΛΛΙΠΗΣ

ΕΠΑΡΚΗΣ

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

                                                                           ΔΕΙΚΤΕΣ

ΣΛ1.1 Πλήρης

αδιαφορία για τον προγραμματισμό

προβλεπόμενων δράσεων της

σχολικής μονάδας.

ΣΛ1.2

Σημαντικές ελλείψεις ή αδυναμίες ως προς τις ψυχοπαιδαγωγικές και διδακτικές απαιτήσεις της σχολικής τάξης,.

ΣΛ1.3 Αδιαφορία για την υλοποίηση

προβλεπόμενων  δράσεων της

σχολικής μονάδας,

ΣΛ1.4 Αδιαφορία ή αδυναμία επικοινωνίας και συνεργασίας με

τους άλλους συναδέλφους και

τη διεύθυνση του σχολείου.

ΣΛ2.1 Τυπική

συμμετοχή σε διαδικασίες

προγραμματισμού και

αυτοαξιολόγησης,

ΣΛ2.2 Επάρκεια στη

διαχείριση σχολικής

τάξης,

ΣΛ2.3 Συμμετοχή στην

υλοποίηση σχολικών

εκδηλώσεων και

δράσεων,

ΣΛ2.4 Τυπική

επικοινωνία και

συνεργασία με τους συναδέλφους του.

ΣΛ3.1 Ενεργός συμμετοχή

στις διαδικασίες

αυτοαξιολόγησης της σχολικής

μονάδας,

ΣΛ3.2 Ανάληψη

εξωδιδακτικών πρωτοβουλιών

παιδαγωγικού χαρακτήρα.

ΣΛ3.3 Πρωτοβουλίες για

υιοθέτηση κοινών

παιδαγωγικών στάσεων στο

σχολείο,

ΣΛ3.4 Συνεργασία με

συναδέλφους σε θέματα

διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών.

Επιπλέον:

ΣΛ4.1 Ηγετικός ρόλος σε διαδικασίες αντιμετώπισης

μεγάλης έκτασης προβλημάτων του σχολείου, όπως ρατσισμός κ.α.,

ΣΛ4.2 Συμμετοχή σε δράσεις

ενδοσχολικής επιμόρφωσης,

ΣΛ4.3 Οργάνωση δειγματικών

διδασκαλιών και ανταλλαγής

επισκέψεων σε τάξεις άλλων

εκπαιδευτικών,

ΣΛ4.4 Προώθηση προγραμμάτων

διασχολικής συνεργασίας

 Μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να πληροί όλους τους δείκτες του χαρακτηρισμού «επαρκής», κανέναν από το χαρακτηρισμό «πολύ καλός» και έναν από το χαρακτηρισμό «εξαιρετικός», όπως είναι ο δείκτης   ΣΛ4.2  «Συμμετοχή σε δράσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης». Βεβαίως, δεν αποκλείεται κάποιος εκπαιδευτικός από τα χαρακτηριστικά του «πολύ καλός»  να μη διαθέτει κανένα και  από αυτά του «εξαιρετικός» να πληροί τον δείκτη ΣΛ4.2 γιατί τον ενδιαφέρει η οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Και ο εκπαιδευτικός ρωτάει δικαιολογημένα: Τότε τι γίνεται;

Καπετσώνης Κώστας         Άλλα ερωτήματα και λύσεις στο     http://blogs.sch.gr/kkapetso/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης και ξεκινήστε τώρα επιλέγοντας το ΕΚΕΚ ATHENA (ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ψηφιακοί νομάδες, digital nomads
Αυτές είναι οι 10 πιο ονειρικές πόλεις για remote εργασία το 2025 – Πού βρίσκεται η Αθήνα
Ψηφιακοί νομάδες σε ρυθμούς… ταξιδιού και δουλειάς: Η εξ αποστάσεως εργασία μεταμορφώνει το παγκόσμιο εργασιακό τοπίο – Οι κορυφαίοι προορισμοί για...
Αυτές είναι οι 10 πιο ονειρικές πόλεις για remote εργασία το 2025 – Πού βρίσκεται η Αθήνα
Σοφία Πουλοπούλου
Επιτελικό μπάχαλο: Η επιλεκτική διαχείριση των οργανικών θέσεων αποτελεί θεσμική εκτροπή
Η φετινή διαδικασία τοποθετήσεων, μεταθέσεων και αποσπάσεων αποκαλύπτει με τον πιο ηχηρό τρόπο την αποτυχία του Υπουργείου Παιδείας να ανταποκριθεί...
Επιτελικό μπάχαλο: Η επιλεκτική διαχείριση των οργανικών θέσεων αποτελεί θεσμική εκτροπή
συντ
ΕΦΚΑ: Αναδρομικά σε 100.000 συνταξιούχους: Ποιοι δικαιούνται τα τρία πακέτα και πότε θα πληρωθούν
Η διαδικασία περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές κατηγορίες δικαιούχων και βασίζεται, κυρίως, σε επαναϋπολογισμούς συντάξεων και διορθώσεις παλαιών...
ΕΦΚΑ: Αναδρομικά σε 100.000 συνταξιούχους: Ποιοι δικαιούνται τα τρία πακέτα και πότε θα πληρωθούν
Ισραηλινός στην Κρήτη
ΚΚΕ για επίθεση Ισραηλινού στην Κρήτη: «Ο νταής φερόμενος “τουρίστας” αφέθηκε να φύγει σαν κύριος, με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης»
Σάλος στον Άγιο Νικόλαο: Ελεύθερος ο Ισραηλινός που επιτέθηκε σε γυναίκα – Καταγγελίες για δικαστική συγκάλυψη
ΚΚΕ για επίθεση Ισραηλινού στην Κρήτη: «Ο νταής φερόμενος “τουρίστας” αφέθηκε να φύγει σαν κύριος, με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης»