Thumbnail
ΑΠΥΣΠΕ Αττικής

ΔΕΛΤΙΟ  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  Νο  36

του  αιρετού  Γιώργου  Χρόνη

εκλεγμένου με  το  ψηφοδέλτιο της

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ-

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

ΚΕΝΑ, ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ, ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ,

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΑΠΥΣΠΕ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΣΤΑΣΗ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ                                                                                                    

ΙΟΥΛΙΟΣ  2014

ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:        Ο κύριος Λοβέρδος μίλησε για 24.000 κενά εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Δεν είπε όμως και πώς θα καλυφτούν. Μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό δεν προβλέπονται. Θα γίνουν προσλήψεις μέσω του ΕΣΠΑ που θα επανδρώσουν τα ολοήμερα σχολεία και τα τμήματα ένταξης ώστε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί των συγκεκριμένων τμημάτων να καλύψουν κλασσικά τμήματα. Μέσα από τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων θα δημιουργηθούν υπεραριθμίες που θα κληθούν να καλύψουν κενά σε άλλες σχολικές μονάδες. Πρόθεσή τους είναι σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει μόνο μία οργανική θέση ολοήμερου. Όπου υπάρχουν περισσότερες θα καταργηθούν για να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί. Θα έχουμε πάλι υποχρεωτικές μετακινήσεις από Διεύθυνση σε Διεύθυνση. Φέτος μάλιστα θα υπάρχουν 2 δεξαμενές άντλησης και διάθεσης των εκπαιδευτικών που θα πλεονάζουν. Με τις υποχρεωτικές αποσπάσεις-όπως πέρσι- και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ύστερα από τον σχετικό νόμο που έγινε ΦΕΚ στις 28-2-2014. Ποια η διαφορά; Στις αποσπάσεις μετακινούνται από τους πλεονάζοντες οι τελευταίοι τοποθετηθέντες ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, ενώ στις μεταθέσεις είναι κριτήριο τα χρόνια υπηρεσίας καθώς στη διαδικασία μετακίνησης θα μπουν μόνο όσοι έχουν μέχρι και 12 χρόνια υπηρεσίας. Αν πέρσι μετακινήθηκαν υποχρεωτικά στην Αττική 200 περίπου εκπαιδευτικοί, φέτος ο αριθμός υπολογίζεται να αυξηθεί σημαντικά.
Επειδή όμως παρόλα τα παραπάνω μέτρα δεν πρόκειται να καλυφτούν τα κενά, αναμένεται αύξηση του διδακτικού ωραρίου και στην Α/θμια εκπαίδευση. Θα είναι σε τέτοιο βαθμό ώστε να καλυφτούν απλώς τα κενά ή θα είναι σε μεγαλύτερο βαθμό ώστε να δημιουργηθούν πλεονάσματα εκπαιδευτικών; Μην ξεχνάμε ότι η αύξηση ωραρίου στη Β/θμια εκπαίδευση δημιούργησε 5.000 περίπου πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς που μετετάγησαν υποχρεωτικά στην Α/θμια εκπαίδευση. Αντίστοιχα πλεονάσματα που μπορεί να δημιουργηθούν στην Α/θμια εκπάιδευση από μια πιθανή αύξηση διδακτικού ωραρίου πού θα μεταταγούν; Υπάρχει παρακάτω βαθμίδα;
Ακούει κανείς στη ΔΟΕ;

ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:     Υπάρχει η αίσθηση ότι από τον Σεπτέμβριο ξεκινά η ατομική αξιολόγηση από τους διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους. Δική μου αίσθηση είναι ότι θα προηγηθεί ένα <ξεσκαρτάρισμα> από το υπουργείο-ειδικά αν μέσα από μια αύξηση διδακτικού ωραρίου έχει δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα εκπαιδευτικών. Θα ισχύσει το λεγόμενο <προσοντολόγιο>. Τι πτυχία έχει ο καθένας μας, πώς διορίστηκε, αν έχει μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πτυχία ξένων γλωσσών, πτυχία πληροφορικής, επιμορφώσεις κ.λ.π.
Όσοι δεν τηρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις θα απομακρυνθούν με το επιχείρημα ότι δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα για να διδάσκουν και στη θέση τους θα προσληφθούν άλλοι με τα κατάλληλα προσόντα. Δε θα πουν βέβαια στην κοινή γνώμη ότι διώχνουν εκπαιδευτικούς που παίρνουν πάνω από 1.000 ευρώ και στη θέση τους παίρνουν εκπαιδευτικούς των 400 και 500 ευρώ. Υψηλό κίνδυνο αντιμετωπίζουν σε αυτή την περίπτωση από τη Α/θμια εκπαίδευση οι δάσκαλοι 2ετούς φοίτησης και οι νηπιαγωγοί μονοετούς φοίτησης που δεν έχουν εξομοίωση ή Μαράσλειο, οι γυμναστές Ολυμπιακής Παιδείας, οι μουσικοί απόφοιτοι ωδείων και από τη Β/θμια εκπαίδευση οι απόφοιτοι ΚΑΤΕΕ 3ετούς φοίτησης.
Στη συνέχεια, σε όσους απομείνουν, θα εφαρμοστεί η αξιολόγηση από τον διευθυντή και τον σχολικό σύμβουλο σε σύνδεση με το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο και τα bonus που ετοιμάζουν.
Προς ενίσχυση των παραπάνω παραθέτω τα εξής:
1) Πριν 2 περίπου χρόνια το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμάτευσε ότι δεν μπορούν πλέον να εξισώνονται μισθολογικά και βαθμολογικά οι 2ετούς φοίτησης δάσκαλοι, απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, με τους 4ετούς φοίτησης αν δεν έχουν εξομοίωση ή Μαράσλειο. Το ίδιο και στη Β/μια εκπαίδευση για τους καθηγητές 3ετούς φοίτησης, αποφοίτους των ΚΑΤΕΕ. Τη σχετική γνωμάτευση υπέγραψε ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών, κ Στουρνάρας, όχι όμως και ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος. Αν στο μέλλον υπογραφεί από οποιονδήποτε Υπουργό Παιδείας αυτόματα έχει νομική ισχύ και ενεργοποιείται άμεσα.
2) Η πολιτεία έδωσε το δικαίωμα σε όσους από τους 2.500 καθηγητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα να κάνουν αίτηση για απόδοση 2ης ειδικότητας αν διαθέτουν 2ο πτυχίο συναφές με μάθημα που διδάσκεται στο σχολείο ώστε να επανέλθουν στην τάξη. Όλων οι αιτήσεις έγιναν δεκτές εκτός από εκείνων που είχαν πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας 2ετούς φοίτησης και δεν είχαν εξομοίωση ή Μαράσλειο και τους μουσικούς αποφοίτους ωδείων.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ:          Όπως είχα ανακοινώσει σε ενημερωτικό μου φυλλάδιο, την Τετάρτη, 4 Ιουνίου, είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Αττικής με εκπαιδευτικούς και γονείς για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων. Ο Περιφερειακός Διευθυντής άκουσε τις απόψεις τους για το θέμα των συγχωνεύσεων και δεσμεύτηκε να επισκεφτεί τις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται για να διαπιστώσει με τα μάτια του τις συνθήκες που επικρατούν. Παράλληλα, όμως, τόνισε ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθούν από το υπουργείο οι προτάσεις του για τις ανακλήσεις. Πράγματι αυτό έγινε την Πέμπτη, 5 Ιουνίου, οπότε και τις απέστειλε στο υπουργείο. Οι πληροφορίες, λένε, ότι υπήρξε αυτή η επίσπευση λόγω του αναμενόμενου ανασχηματισμού της κυβέρνησης που έγινε τη Δευτέρα, 9 Ιουνίου. Ήθελε βλέπετε ο απερχόμενος υπουργός να υπογράψει αυτός τις τυχόν ανακλήσεις. Οι ίδιες πληροφορίες μιλούν για πολιτικά παιχνίδια που παίχτηκαν στο υπουργείο(πριν τον ανασχηματισμό) στο θέμα των συγχωνεύσεων προκειμένου να πληγεί το κύρος του απερχόμενου υπουργού λόγω της στάσης του στο θέμα των δημοτικών εκλογών στον δήμο Πειραιά.
Από εκεί και μετά δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση από τον νέο υπουργό τι θα γίνει με τις συγχωνεύσεις. Οι Διευθύνσεις έχουν πάρει εντολή όσον αφορά τη σύσταση της οργανικότητας των σχολικών μονάδων, αλλά και όσον αφορά τις μεταθέσεις και αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, να λαμβάνουν υπόψη το ΦΕΚ που εμφανίζει τα σχολεία συγχωνευμένα
.
Οφείλει άμεσα το υπουργείο να πάρει ξεκάθαρη θέση. Έχει υπογράψει ο απερχόμενος υπουργός ανακλήσεις συγχώνευσης σχολικών μονάδων και αν  ναι, ποιες; Τι στάση κρατά ο νέος υπουργός; Αν έχουν υπογραφεί οι ανακλήσεις, θα υλοποιήσει την απόφαση του προκατόχου του ή όχι; Αν δεν έχουν υπογραφεί οι ανακλήσεις, θα τις υπογράψει ο ίδιος;
Τέλος οφείλει ο Περιφερειακός Διευθυντής να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις που υπέβαλε στο υπουργείο για τις ανακλήσεις των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΑΠΥΣΠΕ ΑΤΤΙΚΗΣ:       Έχουμε να συνεδριάσουμε από τις 7 Απριλίου. Ο λόγος είναι προφανής. Έχουν υποβληθεί 40 περίπου αιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης για απαλλαγές καθηκόντων. Από αυτές οι 25, περίπου, αφορούν προϊσταμένες νηπιαγωγείων και οι 15  περίπου, διευθυντών και υποδιευθυντών. Η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγών έχει ως λόγο της απαλλαγής την αξιολόγηση( περίπου 20 αιτήσεις ) ενώ 4 από τους διευθυντές-υποδιευθυντές προβάλλουν αυτόν τον λόγο. Ο Περιφερειακός Διευθυντής κωλλυσιεργεί τη συνεδρίαση του συμβουλίου ώστε να προχωρήσει ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων χωρίς εμπόδια και δυσκολίες που τυχόν θα έφερναν οι απαλλαγές καθηκόντων 40 περίπου στελεχών. Προβάλλει ως δικαιολογία μη σύγκλησης του συμβουλίου φόρτο εργασίας. Αυτό όμως δεν ευσταθεί. Απόδειξη ότι συνεδρίασε το ΑΠΥΣΔΕ Αττικής. Στη Β/θμια εκπαίδευση βλέπετε υπήρχαν μόνο 3 αιτήσεις για απαλλαγές καθηκόντων από στελέχη εκπαίδευσης.

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΣΤΑΣΗ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ:     Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, στο θέμα της αυτοαξιολόγησης, επέλεξε την απευθείας αναμέτρηση με το υπουργείο προτείνοντας στα μέλη της την ανυπακοή. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ επέλεξε τον κλεφτοπόλεμο προτείνοντας μια σειρά κινήσεων και μέτρων που είχαν να κάνουν με τη νομιμότητα των αποφάσεων του υπουργείου. Σεβαστές και οι 2 τακτικές αφού στόχο είχαν να μπλοκάρουν τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Όφειλαν όμως οι 2 ομοσπονδίες να είχαν κοινή στάση απέναντι σε αυτό το ζήτημα που απειλεί τις εργασιακές σχέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, που απειλεί να τινάξει στον αέρα τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου κσι την παροχή της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Ειδικά μετά το <εντέλλεσθαι> του Αρβανιτόπουλου οι ηγεσίες των 2 ομοσπονδιών όφειλαν με μια σειρά κοινών αποφάσεων και κοινών δράσεων να συσπείρωναν τους εκπαιδευτικούς της Α/ΘΜΙΑΣ και της Β/ΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης, να έδιναν μια προοπτική και μια ελπίδα στη βάση, να τάραζαν τα λιμνάζοντα ύδατα του συνδικαλιστικού χώρου. Δυστυχώς αποδείχτηκαν κατώτερες των περιστάσεων. Οχυρώθηκαν πίσω από από τις κομματικές τους παρατάξεις και έτσι χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει με καλύτερους όρους και καλύτερες συνθήκες και πιο αποτελεσματικά τη μνημονιακή πολιτική στον χώρο της εκπαίδευσης. Και έτσι σήμερα αντί να πανηγυρίζουμε για μια μεγάλη νίκη, τρώμε τις σάρκες μας ψάχνοντας να βρούμε το ποιος ακολούθησε τον καλύτερο δρόμο για να μπλοκάρει την αυτοαξιολόγηση. Ο καλύτερος δρόμος, όμως, είναι αυτός που έχει τους περισσότερους οδοιπόρους. Δυστυχώς το <διαίρει και βασίλευε> εξακολουθεί να ισχύει με τα γνωστά αποτελέσματα.
Τον Σεπτέμβριο, η μάχη που θα δοθεί-αν δοθεί-δε θα είναι σαν τις μάχες του 1998 έξω από τα εξεταστικά κέντρα με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την κατάργηση της επετηρίδας, δε θα είναι σαν τις μάχες του 2006 με τις 6 εβδομάδες απεργίας. Θα πρέπει να είναι διαφορετική, γιατί σε περίπτωση ήττας δε θα υπάρχει αύριο, ούτε για το σχολείο ούτε για τον μαθητή ούτε για τον εκπαιδευτικό. Θα έχει σημάνει το τέλος της παιδαγωγικής ελευθερίας στα σχολεία μας.
Από αυτή την άποψη για να έχουμε πιθανότητες νίκης πρέπει η μάχη αυτή να προετοιμαστεί διαφορετικά από ότι οι προηγούμενες. Μόνοι μας δεν έχουμε πιθανότητες να νικήσουμε. Το αποδεικνύουν οι αγώνες των χαλυβουργών, των καθηγητών, των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ και στην ΕΡΤ. Δόθηκαν ομολογουμένως μεγαλειώδεις μάχες με ηθικούς νικητές τους εργαζομένους, αλλά ουσιαστικό νικητή το κατεστημένο.
Για τη μάχη του Σεπτεμβρίου δεν αρκεί το πανεκπαιδευτικό μέτωπο. Απαιτείται πανεργατικό μέτωπο, στη μάχη να πάρουν μέρος όλοι οι εργαζόμενοι, όλοι οι γονείς των μαθητών μας. Και το έχω ξαναπεί.
Έχω ξαναπεί στο παρελθόν ότι δε χρειάζονται πολυήμερες κινητοποιήσεις για να νικήσεις. Αρκεί μιας ώρας κινητοποίηση. Αρκεί αυτήν την ώρα να έχεις κατεβάσει στον δρόμο όλους τους εργαζομένους, στην ίδια πλατεία όμως και κάτω από το ίδιο πανό και τα ίδια συνθήματα, την ίδια μέρα. Μπορούν οι συνδικαλιστικές κομματικές ηγεσίες της ΑΔΕΔΥ, της ΓΣΕΕ, αλλά και των υπόλοιπων ομοσπονδιών να το πετύχουν; Μπορούν γιατί έχουν τις ικανότητες. Το θέλουν όμως; Μπορούν να αφήσουν στην άκρη τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και τις κομματικές τους εξαρτήσεις; Μπορούν να καταθέσουν τις κομματικές τους ταυτότητες; Μπορούν να προτάξουν τα συμφέροντα των εργαζομένων; Μπορούν σε τελική ανάλυση να κάνουν πράξη αυτό που διδάσκονται οι μαθητές μας στα σχολεία τους; Δηλαδή, να βάλουν το <εμείς> πάνω από το <εγώ>; Οφείλουν να απαντήσουν. Όχι με λόγια, αλλά με έργα. Άλλος δρόμος εδώ που έχουμε φτάσει δεν υπάρχει. Μόνο η ενότητα όλων των εργαζομένων μπορεί να αντιμετωπίσει νικηφόρα το ντόπιο και διεθνές κατεστημένο.
Όσοι δε θέλουν είναι σεβαστή η άποψή τους. Οφείλουν όμως να παραιτηθούν και να πάνε στο σπίτι τους. Να γνωρίζουν όμως ότι σε περίπτωση που μείνουν στις θέσεις τους και παίξουν παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων θα εισπράξουν και την κατάλληλη απάντηση.

ΧΡΟΝΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Αιρετός εκπρόσωπος στο ΑΠΥΣΠΕ  Αττικής

 εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της

                                                                                                         ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

                                                                                                   (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)

                                                                                                        Τηλ.  6972363653

                                                                                                            e-mail: [email protected]

                                                                                                   Αναπληρωματικός: ΚΑΒΑΚΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ

                                                                                                        Τηλ.  6949294781

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση