Thumbnail
Σύνδεσμος καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας

Θέμα : « Αίτημα για κατάργηση της διαδικασίας ενημέρωσης των μαθητών της Δ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων για την επιλογή 2ης Ξένης Γλώσσας »

ΣΧΕΤ : Η με αριθμ. πρωτ. Φ.52/283/56200/Γ1/23-04-2013 Υπουργική Απόφαση με θέμα:« Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014 »

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Αξιότιμε κύριε Προϊστάμενε της Διεύθυνσης Σπουδών  Π.Ε.,

με την παρούσα επιστολή μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, ως Επιστημονικοί φορείς, οι οποίοι εκπροσωπούν τους καθηγητές Γαλλικής γλώσσας, δε συμφωνούμε με την κατάργηση της δυνατότητας ενημέρωσης των μαθητών της Δ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων σχετικά με την επιλογή της Β΄ Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά  ή Γερμανικά) για τους ακόλουθους λόγους :

1. Η δυνατότητα αυτή δόθηκε μετά από την κατάθεση σχετικού αιτήματος και από τη συνεργασία όλων των Επιστημονικών φορέων των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής με τη Διεύθυνση Σπουδών Π/θμιας Εκπ/σης ακριβώς για να μπορούν, βάσει της αρχής της ίσης πρόσβασης στη γνώση,  οι μαθητές και μαθήτριες να γνωρίσουν τη γλώσσα, την οποία καλούνται να επιλέξουν, ανεπηρέαστοι από «παιχνίδια» και «διαφημίσεις» εξω-εκπαιδευτικών παραγόντων ή και «προσφορές» διαφόρων μορφών σε μαθητές και μαθήτριες ή και σχολεία.  

2. Σε καμία περίπτωση οι καθηγητές Γαλλικής, οι οποίοι συμμετείχαν – στο παρελθόν - στην εν λόγω ενημέρωση, δε χρησιμοποίησαν τακτικές «μάρκετινγκ» εμπορικών επιχειρήσεων και δεν παρέκκλιναν από τον καθαρά παιδαγωγικό σκοπό της ενημέρωσης. 

3. Ιδιαίτερα οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής σεβόμενοι απόλυτα τη θέση τους, τους μαθητές και μαθήτριες καθώς και τις οικογένειές τους, κυρίως δε, τους συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 δεν έκαναν ούτε ένα βήμα παραπέρα από τον παιδαγωγικό και συμβουλευτικό προς τους καθηγητές ΠΕ05  ρόλο τους και ποτέ δε χρησιμοποίησαν τη θέση τους για την προώθηση της Γαλλικής γλώσσας. Τα παραπάνω μπορούν να σας διαβεβαιώσουν οι Διευθυντές Δημοτικών σχολείων, στα οποία  έλαβε χώρα η σχετική ενημέρωση.

4.  Άστοχο είναι το επιχείρημα σχετικά με την ενεργοποίηση τακτικών «μάρκετινγκ» καθώς το προς παρουσίαση υλικό στοχεύει αποκλειστικά στη γνωριμία με τη γλώσσα και τον πολιτισμό, εντοπίζει τις γνωστικές ευκολίες για τους Έλληνες μαθητές και συνοψίζει τα παιδαγωγικά, πολιτισμικά και πολιτιστικά οφέλη που προκύπτουν από την εκμάθηση της παρουσιαζόμενης ξένης γλώσσας. Η ίση πρόσβαση στη γνώση, σημαίνει ακριβώς ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση για τη συμβολή της κάθε γλώσσας στα κοινωνικά και πολιτισμικά δρώμενα.

5. Το υλικό, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε αυτή τη διαδικασία και το οποίο σας επισυνάπτουμε, είναι  κατασκευασμένο από καθηγητές με πείρα στην διδασκαλία της γλώσσας στην Π/θμια Εκπ/ση και ο στόχος του είναι ακριβέστατα παιδαγωγικός. 

6.  Η έλλειψη «κομψότητας» και ο αθέμιτος ανταγωνισμός ή η υποτίμηση του Άλλου δεν ανήκουν στην κουλτούρα και στις πρακτικές της γλώσσας, την οποία διδάσκουμε και προβάλλουμε, και είναι τακτική που ποτέ δε χρησιμοποιούμε.

7. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οποία έχετε στη διάθεσή σας, στην πλειοψηφία τους οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων, στα οποία διδάχθηκε μόνο μία Β΄ ξένη γλώσσα, εξ αιτίας της μη τοποθέτησης καθηγητού της άλλης ή λόγω πίεσης των Δ/ντων Π.Ε. και Δημοτικών σχολείων, αναγκάστηκαν να μη διδαχθούν τη Γαλλική την οποία και είχαν επιλέξει.

Το πρόβλημα αυτό, που είναι υπαρκτό και ενεργεί υπέρ της μίας ή της άλλης γλώσσας ανάλογα με τον αριθμό των καθηγητών της Β΄ Ξένης Γλώσσας ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δε θα λυθεί με την κατάργηση της δυνατότητας ενημέρωσης σχετικά με την επιλογή της γλώσσας, δημοκρατικό δικαίωμα εξ άλλου, αλλά με την τοποθέτηση καθηγητών και των δύο γλωσσών σε κάθε σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς  ζήτημα το οποίο αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα μας, ως Συνδέσμων, που εκπροσωπούν τους Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας.

Εμείς, ως Επιστημονικοί φορείς των Καθηγητών Γαλλικής, αυτό αιτούμεθα από εσάς.

Σας ζητάμε, λοιπόν, να μην προχωρήσετε σε καμία αλλαγή της Υπουργικής Απόφασης για όλους τους παραπάνω λόγους αλλά, κυρίως, διότι είναι προϊόν συνεργασίας των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ. και των επιστημονικών φορέων των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας και, ως εκ τούτου,  οφείλει να έχει την αποδοχή και στήριξη όλων όσων, σε συνέχεια επαρκών και πλήρως τεκμηριωμένων θέσεων και επιχειρημάτων, την πρότειναν.

Με εκτίμηση

Για τους Επιστημονικούς Φορείς

Οι Πρόεδροι

Η Πρόεδρος του ΣΥ.Κ.Γ.Γ.Π.Ε. Ελλάδας           Η Πρόεδρος του ΣΥ.Κ.Γ.Γ.Φ.Π.Π

 Δέσποινα Μαυροματάκη             Μαρία Βρετανίδου


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΥ.Κ.Γ.Γ. Π.Ε.)www.apf.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ(ΣΥ.Κ.Γ.Γ.Φ.Π.Π)www.aplf.gr

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΣ : - Τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
                κ. Συμεών Κεδίκογλου

             - Τον Προϊστάμενο Δ/νσης  Σπουδών Πρωτοβάθμιας
                Εκπαίδευσης, κ. Κωνσταντίνο Παπαχρήστο

ΚΟΙΝ. :  1. Δ.Ο.Ε.

               2. Μ.Μ.Ε. (έντυπα & ηλεκτρονικά)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθάρισμα
Πώς να εξαφανίσετε τις γρατζουνιές από την κεραμική εστία – Το απλό τρικ που την κάνει να δείχνει καινούργια
Ανακαλύψτε απλά και αποτελεσματικά κόλπα για να αφαιρέσετε γρατζουνιές από την υαλοκεραμική εστία και να της χαρίσετε ξανά τη χαμένη της λάμψη,...
Πώς να εξαφανίσετε τις γρατζουνιές από την κεραμική εστία – Το απλό τρικ που την κάνει να δείχνει καινούργια
πολυτεκνοι
Πολυτεκνία: Η σιωπηλή διαφορετικότητα που λοιδορείται
«Πού είναι οι ΜΚΟ που παλεύουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Πού είναι οι φωνές που υπερασπίζονται την ισότητα; Γιατί η πολυτεκνία δεν χωρά στο...
Πολυτεκνία: Η σιωπηλή διαφορετικότητα που λοιδορείται
bullying.jpg
Τα φαινόμενα βίας στα σχολεία
«Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα συνέπεια κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που τείνουν επί το χειρότερο ,αυξήθηκε  μετά την πανδημία»
Τα φαινόμενα βίας στα σχολεία