Thumbnail
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

«Οδηγίες» ασύμβατες με τη φύση των «Εικαστικών»

      «Παρόμοιες «οδηγίες» θα οδηγούσαν σίγουρα να πάρει ένας Θεόφιλος μηδέν

       και θα άφηναν κατά πάσα πιθανότητα και τον Πικάσσο μετεξεταστέο…»

Αθήνα 11-3-2014

Σύμφωνα με τις «Οδηγίες» για τον τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία-Εικαστικά» της Α΄ τάξης Λυκείου (Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού) για το σχολικό έτος 2013-2014, οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Η γραπτή προαγωγική εξέταση με ερωτήσεις προς τους μαθητές από δύο «ομάδες θεμάτων» με βάση τις οποίες αντίστοιχα θα ελέγχεται υποτίθεται  α) «η κατοχή και η κατανόηση των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων» και β) «η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής των γνώσεων που απέκτησαν», δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με την ουσία του μαθήματος «Εικαστικά», δεν αποτελεί και δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελεί κριτήριο εικαστικής επίδοσης και συνεπώς ανάλογης αξιολόγησης του μαθητή.

Η επίδοση στα «Εικαστικά» δεν αποτυπώνεται σε «σωστές» ή μη απαντήσεις στα κουτάκια μιας τυποποιημένης, εξωκαλλιτεχνικής (πιο σωστά αντικαλλιτεχνικής) διαδικασίας αξιολόγησης, όπως ζητούν οι σχετικές οδηγίες.

Η «κατανόηση των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων», στα «Εικαστικά» ένα και μοναδικό κριτήριο ελέγχου επιδέχεται: την εικαστική πρακτική, την παραγωγή συγκεκριμένου μαθητικού έργου.

Τις όποιες θεωρητικές γνώσεις περί Τέχνης είναι σε θέση να αποστηθίσει ή και να αφομοιώσει ο μαθητής, υπάρχουν πολλά άλλα θεωρητικά μαθήματα για να τις αξιολογήσουν.

Οι εικαστικές επιδόσεις του μαθητή όμως μπορεί αποκλειστικά και μόνο να ελεγχθούν και αξιολογηθούν όχι με βάση το τι διάβασε ή άκουσε, αλλά με βάση το τι ο ίδιος είναι πρακτικά σε θέση «να κάνει».

Παρόμοιες «οδηγίες» θα οδηγούσαν σίγουρα να πάρει ένας Θεόφιλος μηδέν και θα άφηναν κατά πάσα πιθανότητα και τον Πικάσσο μετεξεταστέο… Είναι, με δύο λόγια, Οδηγίες ασύμβατες με τη  φύση των Εικαστικών.

Οι εκπαιδευτικοί εικαστικοί καλλιτέχνες θεωρούμε εντελώς λανθασμένη ως διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης των μαθητών μας, τα μεταλλαγμένα προϊόντα αναίρεσης και ευτελισμού των «Εικαστικών» που σηματοδοτούν οι εν λόγω οδηγίες.

Η προώθηση των οδηγιών αυτών έγινε, ενώ αγνοήθηκαν πλήρως όλα τα υπομνήματα και τα θεμελιωμένα και λογικά αιτήματα που ο κλάδος μας έγκαιρα σας υπέβαλε.

Εκφράζοντας την καθολική διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών εικαστικών καλλιτεχνών, ζητούμε την άμεση απόσυρση των αντικαλλιτεχνικών οδηγιών και την αντικατάστασή τους με νέες, σύμφωνα με τις συλλογικές προτάσεις που έχουμε υποβάλει.

Για το Δ.Σ. της  ΕΝΩΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Η Γραμματέας                   Η Πρόεδρος

                 Ν. Παληοκώστα             Ζ. Χατζή


ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783

e-mail: [email protected] http:// www.art-teachers.com

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οριστικά σε εφαρμογή η απαγόρευση στη χρήση τζελ νυχιών από την 1η Σεπτεμβρίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κουλου
Προσφορά γλυπτού στην Σοφία Ζαχαράκη από την Πρύτανη του Παντείου Χρστίνα Κουλούρη
Η Πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, κα Χριστίνα Κουλούρη, προσέφερε στην Υπουργό ένα ειδικά φιλοτεχνημένο γλυπτό ως σύμβολο της συνεργασίας και...
Προσφορά γλυπτού στην Σοφία Ζαχαράκη από την Πρύτανη του Παντείου Χρστίνα Κουλούρη
aen.jpg
Νέο νομοσχέδιο το φθινόπωρο φέρνει αλλαγές και κίνητρα για τους σπουδαστές στις ΑΕΝ και τη ναυτική εκπαίδευση
Νέο νομοσχέδιο με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση κινήτρων
Νέο νομοσχέδιο το φθινόπωρο φέρνει αλλαγές και κίνητρα για τους σπουδαστές στις ΑΕΝ και τη ναυτική εκπαίδευση
panepistimia
Αριθμός ανδρών και γυναικών σε ηγετικές θέσεις στα ελληνικά Πανεπιστήμια - Στατιστικά στοιχεία ανά ΑΕΙ
Πανεπιστήμια με υψηλή και χαμηλή γυναικεία εκπροσώπηση
Αριθμός ανδρών και γυναικών σε ηγετικές θέσεις στα ελληνικά Πανεπιστήμια - Στατιστικά στοιχεία ανά ΑΕΙ
φωτια
Φωτιά τώρα: Εκκενώσεις οικισμών στη Δυτική Αχαΐα με «112» — Απειλούνται σπίτια
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας άνδρας υπέστη ελαφρά εγκαύματα και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ενώ δύο ακόμη άτομα χρειάστηκαν ιατρική βοήθεια λόγω...
Φωτιά τώρα: Εκκενώσεις οικισμών στη Δυτική Αχαΐα με «112» — Απειλούνται σπίτια