Thumbnail
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

«Οδηγίες» ασύμβατες με τη φύση των «Εικαστικών»

      «Παρόμοιες «οδηγίες» θα οδηγούσαν σίγουρα να πάρει ένας Θεόφιλος μηδέν

       και θα άφηναν κατά πάσα πιθανότητα και τον Πικάσσο μετεξεταστέο…»

Αθήνα 11-3-2014

Σύμφωνα με τις «Οδηγίες» για τον τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία-Εικαστικά» της Α΄ τάξης Λυκείου (Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού) για το σχολικό έτος 2013-2014, οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Η γραπτή προαγωγική εξέταση με ερωτήσεις προς τους μαθητές από δύο «ομάδες θεμάτων» με βάση τις οποίες αντίστοιχα θα ελέγχεται υποτίθεται  α) «η κατοχή και η κατανόηση των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων» και β) «η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής των γνώσεων που απέκτησαν», δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με την ουσία του μαθήματος «Εικαστικά», δεν αποτελεί και δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελεί κριτήριο εικαστικής επίδοσης και συνεπώς ανάλογης αξιολόγησης του μαθητή.

Η επίδοση στα «Εικαστικά» δεν αποτυπώνεται σε «σωστές» ή μη απαντήσεις στα κουτάκια μιας τυποποιημένης, εξωκαλλιτεχνικής (πιο σωστά αντικαλλιτεχνικής) διαδικασίας αξιολόγησης, όπως ζητούν οι σχετικές οδηγίες.

Η «κατανόηση των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων», στα «Εικαστικά» ένα και μοναδικό κριτήριο ελέγχου επιδέχεται: την εικαστική πρακτική, την παραγωγή συγκεκριμένου μαθητικού έργου.

Τις όποιες θεωρητικές γνώσεις περί Τέχνης είναι σε θέση να αποστηθίσει ή και να αφομοιώσει ο μαθητής, υπάρχουν πολλά άλλα θεωρητικά μαθήματα για να τις αξιολογήσουν.

Οι εικαστικές επιδόσεις του μαθητή όμως μπορεί αποκλειστικά και μόνο να ελεγχθούν και αξιολογηθούν όχι με βάση το τι διάβασε ή άκουσε, αλλά με βάση το τι ο ίδιος είναι πρακτικά σε θέση «να κάνει».

Παρόμοιες «οδηγίες» θα οδηγούσαν σίγουρα να πάρει ένας Θεόφιλος μηδέν και θα άφηναν κατά πάσα πιθανότητα και τον Πικάσσο μετεξεταστέο… Είναι, με δύο λόγια, Οδηγίες ασύμβατες με τη  φύση των Εικαστικών.

Οι εκπαιδευτικοί εικαστικοί καλλιτέχνες θεωρούμε εντελώς λανθασμένη ως διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης των μαθητών μας, τα μεταλλαγμένα προϊόντα αναίρεσης και ευτελισμού των «Εικαστικών» που σηματοδοτούν οι εν λόγω οδηγίες.

Η προώθηση των οδηγιών αυτών έγινε, ενώ αγνοήθηκαν πλήρως όλα τα υπομνήματα και τα θεμελιωμένα και λογικά αιτήματα που ο κλάδος μας έγκαιρα σας υπέβαλε.

Εκφράζοντας την καθολική διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών εικαστικών καλλιτεχνών, ζητούμε την άμεση απόσυρση των αντικαλλιτεχνικών οδηγιών και την αντικατάστασή τους με νέες, σύμφωνα με τις συλλογικές προτάσεις που έχουμε υποβάλει.

Για το Δ.Σ. της  ΕΝΩΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Η Γραμματέας                   Η Πρόεδρος

                 Ν. Παληοκώστα             Ζ. Χατζή


ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783

e-mail: [email protected] http:// www.art-teachers.com

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Υπαλλήλοι περιφερειακών υπηρεσιών ΥΠΑΙΘΑ: Απροετοίμαστοι για την εφαρμογή Ηλεκτρονικής Διακίνησης Δικαιολογητικών Δαπανών
Αναφορά για παντελή έλλειψη επιμόρφωσης – εκπαίδευσης των Υπαλλήλων, ούτε καν στοιχειώδη εκπαίδευση των υπαλλήλων στη χρήση του πληροφοριακού...
Υπαλλήλοι περιφερειακών υπηρεσιών ΥΠΑΙΘΑ: Απροετοίμαστοι για την εφαρμογή Ηλεκτρονικής Διακίνησης Δικαιολογητικών Δαπανών
Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης: Μίλησε στο τηλέφωνο με τον 13χρονο μετά την ομοφοβική επίθεση – Ο ανήλικος του ζήτησε «συγγνώμη»
Τι συζήτησε ο Στέφανος Κασσελάκης με τον ανήλικο που προχώρησε σε ομοφοβική επίθεση εις βάρος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Κασσελάκης: Μίλησε στο τηλέφωνο με τον 13χρονο μετά την ομοφοβική επίθεση – Ο ανήλικος του ζήτησε «συγγνώμη»
foto_education_2.jpg
Παράλληλη Στήριξη 2024: Νέα εγκύκλιος - Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων
Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2024: Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων από εκπαιδευτικό, από ΕΒΠ και από σχολικό νοσηλευτή
Παράλληλη Στήριξη 2024: Νέα εγκύκλιος - Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων