Αγαπητέ συνάδελφε,
Μια νέα πνοή στο δύσβατο λειτούργημα μας έρχεται να καλύψει τα κενά που όλοι διαβλέπουμε να εξελίσσονται με απρόβλεπτες συνέπειες στη παιδεία, στους εκπαιδευτικούς και κυρίως στους μαθητές που θα κληθούν στο μέλλον να παίξουν ενεργό ρόλο στα κοινά.
Η παιδεία, όπως διαμορφώθηκε από την μεταπολίτευση και μετά, έθεσε κανόνες εκπαίδευσης οι οποίοι μέσα από μια σειρά λανθασμένων και πειραματικών μεταρρυθμίσεων κατάφερε να εξοστρακίσει εντελώς τις βασικές αρχές της γόνιμης παιδείας και να θέσει ως βάση την εμπέδωση γνώσεων προετοιμάζοντας εργάτες στην αγορά μιας παγκόσμιας διακυβέρνησης.
Η παιδεία δεν μπορεί να ορθώσει ανάστημα, όσο λειτουργεί υπό κρατικό έλεγχο και μεθοδεύεται από κυβερνήσεις που εξυπηρετούν δήθεν μοντέρνες και πρωτοπόρες ιδέες ακαλαίσθητες για τα ελληνικά δεδομένα. Αυτές οι συνθήκες γέννησαν και συνεχίζουν να γεννούν στρατιές ειδικοτήτων, πληθώρα ανούσιων γνώσεων και δεξιοτήτων που εξυπηρετούν μόνο στον ανταγωνισμό και τη κατανάλωση.
Τον μεγαλύτερο βομβαρδισμό αυτής της αντιπαιδαγωγικής κατάστασης τον δέχθηκε η Ελλάδα στη βάση της, στις πατρογονικές της ιδιαιτερότητες και αξίες με σημαντικές εκπτώσεις στη γλώσσα, την ιστορία, την φιλοσοφία και τις τέχνες. Παρόλη όμως την αλλοίωση της παραδοσιακής κληρονομιάς, εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να συντηρεί κάποιες μακρινές ιαχές του παρελθόντος που την ισορροπούν μέσα στη πορεία της δυτικής εισβολής.
Μαθαίνεται λοιπόν η επιθετική μετοχή και το τελικό απαρέμφατο. Τη φράση όμως του Πλάτωνα, «η φιλοσοφία είναι μελέτη θανάτου», το στίχο του Ομήρου «πεθαίνουμε και χανόμαστε μια για πάντα σαν τα φύλλα των δέντρων», ή το φοβερό δίλεκτο του Αισχύλου «θα μάθεις σαν πάθεις», είναι δύσκολο να τα κατανοήσει κανείς. Και παρά πέρα, είναι πολύ δυσκολότερο να τα υιοθετήσει κανείς, να τα καταλύσει σαν άρτο, και να τα κάνει τρόπο ζωής. Modus vivendi, που λένε. Γιατί οι φράσεις αυτές είναι το νερό το μαύρο, και το κόκκινο, και το φαρμακερό της κυπριακής παραλογής.
Είναι σα να ξύνεις με τα νύχια σου το μάρμαρο και ν΄ αγωνίζεσαι να χαράξεις πάνω του αρχαϊκή τη μορφή σου.
Γιατί ο Πλάτων και ο Όμηρος και ο Αισχύλος σ’ αυτή τους τη θεώρηση, και δεν υπάρχει άλλη να τους κοιτάξεις αν δε γελάς και αν δε γελιέσαι, σου ζητούν πράγματα αληθινά και πολύ τίμια. Σου ζητούν να κηρύξεις τη ζωή σου σε συναγερμό επ’ άπειρον. Αξιώνουν να κοντοπερπατείς ολοζωής στις πλαγιές του Βεζούβιου. Και θέλουν μέρα νύχτα να σφυρίζει στ’ αυτιά σου εκείνο το ξιφήρες «φύλακες γρηγορείτε!». Καθώς στέκεις φρουρός στη μεγάλη πύλη της πόλης. Ή στη μικρή.
Η κατανόηση των κλασικών κειμένων αξιώνει μια ολόκληρη ζωή με άκρα ευαισθησία, και βούληση, και ανθρωπιά. Και πάλι ναι, και πάλι όχι, και πάλι να μη φτάνει.
Αυτός είναι ο λόγος που ο Εξαρχόπουλος και το συνάφι του εισηγήθηκαν τη φορμαλιστή και όχι τη ρεαλιστική τακτική στη μέθοδο διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. Από ανηθικότητα, και από ανανδρία.
Αυτό τους ήταν το εύκολο και το προσβατό. Το βολικό στη φαυλότητα, και το ομόλογο στην υποκρισία τους.
Και αυτός είναι ο λόγος, που η αντίθετη σχολή, ο Αλέξανδρος Δελμούζος και τα παλικάρια του, όπως λέμε ο Ρήγας και οι πνιγμένοι του σύντροφοι, δε βρήκαν οπαδούς και ακόλουθους στη δουλειά τους. Γιατί πέρα από την επίσημη καταδίωξη του κράτους, ετούτοι οι γνήσιοι έλληνες «ζητήσανε τα δύσκολα και τα ανεκτίμητα Εύγε».
Λιαντίνης.
Καθώς η κρίση εξελίσσεται και η δημοκρατία υποβαθμίζεται στο δίπολο των επικρατούντων πολιτικών συστημάτων (δεξιών – αριστερών), η παιδεία ταράσσεται θανάσιμα και το σύνταγμα αποτελεί άχρηστο ιστορικό ντοκουμέντο μιας αποτυχημένης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας των πελατειακών σχέσεων και της διαφθοράς. Οι εκπαιδευτικοί της, παρασυρόμενοι στο χείμαρρο του καθημερινού φόβου των μνημονίων και άλλων παράνομων πράξεων νομοθετικού περιεχομένου που δεν συνάδουν πουθενά με το παρόν συνταγματικό δίκαιο, δεν δύνανται να λειτουργήσουν με σθένος στην αγωγή των νέων.
Μέσα σ αυτόν το παραλογισμό ευθυνών, καθηκόντων και ευαισθησιών, προτάσσουμε:
· την άρνηση παντός αντισυνταγματικού - μνημονιακού νομοθετήματος.
· Αλλαγή συντάγματος με αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς και απεξάρτηση της παιδείας από τον κρατικό έλεγχο. Η παιδεία πρέπει να είναι γόνιμος μήτηρ στοχασμού και ανθρωπιστικών υπεραξιών και όχι ακόλουθος πειραματικών ιδεολογημάτων.
· Ενίσχυση των ανθρωπιστικών μαθημάτων με γνώμονα τον στοχασμό, τη διερεύνηση και τις τοπικές συνήθειες, και απομάκρυνση του «εγώ» από το «εμείς».
· Κατάργηση ανταγωνιστικών εξετάσεων και αντικατάσταση του βαθμού με μια συμμετοχική αξιολόγηση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Λειτουργία του Α.ΔΗ.Κ.Ε.
Στο σύστημα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας που υφίσταται σήμερα, η Άμεση Δημοκρατική Κίνηση των Εκπαιδευτικών (Α.ΔΗ.Κ.Ε.) μπορεί να διαμορφώσει συνθήκες αμεσοδημοκρατίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο με τα εξής χαρακτηριστικά:
· Άνοιγμα του αμεσοδημοκρατικού κινήματος εκπαιδευτικών προς τους συλλόγους γονέων και τοπικών φορέων ώστε η παιδεία να αποτελεί το ουσιαστικό κεντρικό ανάπτυγμα της περιφερειακής εκπαιδευτικής κοινότητας στην αντίστοιχη τοπική κοινωνία με σκοπό την ευρύτερη δυνατή συναίνεση και συμμετοχή στις ζυμώσεις για μια καλύτερη οργάνωση με αποφάσεις που θα τυγχάνουν της επιδοκιμασίας και ευρύτερων κοινωνικών δυνάμεων. Στόχος της αμεσοδημοκρατικής φιλοσοφίας της εκπαίδευσης είναι να καταστεί η πολιτική δράση μας υπόθεση και των τοπικών κοινοτήτων.
· Δημιουργία διαδικτυακής εκπαιδευτικής ιστοσελίδας με πίνακες ερωτήσεων, προτάσεων και σχολίων. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες θα αφορούν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα δημοσιεύουν προτάσεις για όλα ανεξαιρέτως τα ζητήματα (οργάνωση εκπαίδευσης, λειτουργία σχολείων, δικαιώματα, υποχρεώσεις εκπαιδευτικών κ.λ.π), και τους τοπικούς συλλόγους και απλών πολιτών που θα λαμβάνουν μέρος κατά παρόμοιο τρόπο. Κάθε πρόταση θα έχει καθορισμένο χρόνο συζήτησης, μετά τη λήξη του οποίου όλοι οι εκπαιδευτικοί ή οι πολίτες θα ψηφίζουν για να πάρουν απόφαση για αυτήν. Οι προτάσεις θα αντιστοιχούν σε αριθμό, και οι πολίτες θα μπορούν να ψηφίζουν σε κάθε μια από αυτές. Και στις δύο περιπτώσεις θα πραγματοποιείται συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών και κοινωνίας και θα διενεργούνται εσωτερικά δημοψηφίσματα.
· Μετά το πέρας κάθε αμεσοδημοκρατικής διαδικασίας, θα συγκροτείται με κλήρωση από το σύνολο των εκπαιδευτικών της τοπικής ζώνης που θέλουν να συμμετέχουν, η γενική συνέλευση των εκπαιδευτικών μελών του κινήματος μας, η οποία θα εκλέγει για ένα εύλογο χρονικό διάστημα τον πρόεδρο και τα εν λόγω μέλη, προκειμένου να προωθήσει τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών με την επικουρία και των πολιτών (γονείς, σύλλογοι, κ.λ.π.)
Ο ξεπερασμένος ανούσιος συνδικαλισμός που υφίσταται σήμερα, αντικαθίσταται με ένα συγκροτημένο συνδικαλιστικό κίνημα από τα κάτω που εγείρει τους πολίτες να δράσουν και να συμμετέχουν συλλογικά στο αγαθό της παιδείας.
Σε ένα τέτοιου τύπου συνδικαλιστικό κίνημα άμεσης δημοκρατίας δεν είναι δυνατόν να εμπλέκονται κόμματα. Αρχικά στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία που βιώνουμε, η Α.ΔΗ.Κ.Ε. δε θα κομίζει τίποτα σχετικό με ανάμιξη κάποιου κόμματος, και θα ενυπάρχει ως αντίπαλο δέος στις κομματικές συνδικαλιστικές κινήσεις που γνωρίζουμε.
Ευελπιστούμε να γίνουμε η δύναμη που θα στηρίξει μια ισχυρή παιδεία με τη συμμετοχή όλων των πολιτών μέσα σε καθαρά ελληνικά πρότυπα και αρχές, ώστε οι δυνάμεις του ρουσφετιού, της ρουφιανιάς και των πελατειακών σχέσεων να καταρρεύσουν υποκλινόμενες στο δίκαιο του ελληνικού κοινοτισμού που εδραιώθηκε στην αρχαία Ελλάδα και αναπτύσσεται σήμερα στις παρούσες κοινωνικές συνθήκες.
Το αύριο δεν μπορεί να περιμένει καθώς η Ελλάδα αιμορραγεί κάτω από τη δική μας αδιαφορία και συνενοχή.
Γι αυτό, αποφασίζουμε να τελειώνουμε μια για πάντα με το καθεστώς της υποκουλτούρας και της μιζέριας, διαμορφώνουμε κλίμα άμεσης δημοκρατίας όλων των πολιτών στα προβλήματα της παιδείας και στοχεύουμε στη πραγματική μόρφωση και σε ισότιμες μη ανταγωνιστικές παιδευτικές συνθήκες αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών και της κοινωνίας.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΠΟ ΜΕΛΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ. ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ EMAIL ΣΤΟ [email protected] ΑΡΧΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ.
ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΙΔΕΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΟΥΝ ΤΟ Α.ΔΗ.Κ.Ε.
ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ, ΕΝΩ ΣΕ ΕΥΛΟΓΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ.
Οι Συντάκτες:
ΚΙΜΩΝ ΜΑΝΕΤΑΣ (ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ)
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΔΑΣΚΑΛΟΣ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη