Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΖΑΪΜΗ  39

27100     ΠΥΡΓΟΣ

[email protected]

http://elmeilei.wordpress.com/

ανακοίνωση για τις σχολικές αίθουσες

Έχουμε ξαναγράψει για τις προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας να διαλύσει το δημόσιο σχολείο με πολλούς τρόπους: με τη συνεχή υποχρηματοδότηση, με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων, με τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό να παγιώνονται, με την αύξηση του ήδη μεγάλου (για ευρωπαϊκά δεδομένα) διδακτικού ωραρίου, με την κατάργηση βιβλιοθηκών και αντισταθμιστικών μέτρων, με την προτεινόμενη κατάργηση της δωρεάν διανομής βιβλίων, με τους έμμεσους φραγμούς στη συνέχιση των σπουδών, με την ηθική και οικονομική απαξίωση του εκπαιδευτικού, με την επιχειρούμενη χειραγώγησή του.

Γυρίζοντας την Παιδεία χρόνια πίσω επιχειρείται το στοίβαγμα μαθητών στις τάξεις παρόλο που πανελλαδικά και έπειτα από μεγάλους αγώνες είχαμε επιβάλει τον αριθμό 25 ως μέγιστο στα τμήματα γενικής παιδείας και ακόμα λιγότερο στις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια. Έρχεται τώρα το υπουργείο με την υπ’ αριθμ. 62124/Γ2 και ορίζει τον αριθμό αυτό σε 27. Αφήνει επίσης περιθώρια για περισσότερους μαθητές αφού τόσο το Μάρτιο ζητούσε διαίρεση των τετραγωνικών της αίθουσας με 1,5 στην εφαρμογή survey, αλλά και τώρα στην ίδια εφαρμογή για το έτος 2013-2014 ζητείται εκ νέου αυτή η διαίρεση για τον υπολογισμό της ... μέγιστης χωρητικότητας της αίθουσας. Το πού πηγαίνει το πράγμα είναι φανερό. Θα βγουν ίσως και στα ΜΜΕ «επιφανείς επιστήμονες» που θα υπεραμύνονται της αύξησης των μαθητών στα τμήματα. Εμείς όμως που ζούμε καθημερινά στις αίθουσες γνωρίζουμε. Ομοίως γνωρίζουν και χιλιάδες παιδαγωγοί και έρευνες ανά τον κόσμο που διατείνονται ότι ο αριθμός των μαθητών δεν πρέπει να ξεπερνά τους 20 ανά τμήμα.

 Το πιο τραγικό είναι ότι στην προσπάθεια ελαχιστοποίησης των δαπανών για την Παιδεία δεν λαμβάνεται υπόψη ούτε η ασφάλεια των παιδιών. Έτσι, ενώ το ΠΔ 71/88 περί πυρασφάλειας προβλέπει εκτός των άλλων ότι η αναλογία μαθητών/τ.μ. δεν μπορεί να πέσει κάτω από 1μαθητή/2τμ σε αίθουσες διδασκαλίας και 1/4.5 τμ σε εργαστήρια επί του καθαρού εμβαδού της αίθουσας, εν τούτοις το κράτος σε πολλές περιπτώσεις θα θέσει σε κίνδυνο τους μαθητές προκειμένου να απολύσει εκπαιδευτικούς ως τάχα ολικά υπεράριθμους, προκειμένου στην τελική να  σωθούν οι τράπεζες, να πάρουμε τη γνωστή ... δόση μας. Διαιρούν το συνολικό εμβαδόν της αίθουσας με το 1,5 βασιζόμενοι στην απόφαση υπ. Αριθμ. 77053/Δ5 28 Ιουλίου 2006 (ΦΕΚ 1149 Β’ 25/08/2006) της Μαριέτας Γιαννάκου που χωρίς να λαμβάνει υπόψη ούτε το διάταγμα πυρασφάλειας ΠΔ71/88, ούτε καν τον «οδηγό μελετών για διδακτήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, ΟΣΚ», αυθαίρετα ορίζει τον αριθμό 1,5τμ ανά μαθητή, ακόμα και ... στα εργαστήρια πληροφορικής. Πλήρης άγνοια κανονισμών και προδιαγραφών. Στο νομό Ηλείας 10 σχολεία λειτουργούν σε λυόμενες αίθουσες. Εννοείται ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών εκεί θα πρέπει να είναι από 15 έως 18.

Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι σε ελάχιστα σχολεία έχει γίνει αντισεισμική μελέτη, τότε το πρόβλημα της ασφάλειας των μαθητών εντείνεται. Ιδιαίτερα σε ένα νομό σαν την Ηλεία, πρώτο σε σεισμική επικινδυνότητα μαζί με τη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά και με νωπά τα σημάδια που άφησαν οι σεισμοί του 1993, 2007 και 2008.

Καλούμε τη διεύθυνση και την περιφέρεια να μην παίξουν με την ασφάλεια των παιδιών. Να καλέσουν τους διευθυντές να τηρήσουν τους κανονισμούς πυρασφάλειας και όχι τις οδηγίες του υπουργείου που βάζουν σε κίνδυνο τους μαθητές. Καλούμε τις εισαγγελικές αρχές να ευαισθητοποιηθούν έστω για μια φορά στα θέματα ασφάλειας των παιδιών. Καλούμε τους συλλόγους γονέων να συνδράμουν (στην επίλυση του προβλήματος για την ασφάλεια των παιδιών τους) σε αυτήν την περίπτωση. Επίσης να πραγματοποιηθούν άμεσα έλεγχοι (σεισμικής επικινδυνότητας) αντισεισμικότητας σε όλα τα σχολεία του νομού. Καλούμε το τεχνικό επιμελητήριο και τα μέλη του να πάρουν θέση και να αντισταθούν σε τέτοιου είδους κυβερνητικές αυθαιρεσίες.

Προειδοποιούμε την κυβέρνηση. Γνωρίζουμε ότι στο υπουργείο καθόλου δεν ενδιαφέρονται για τη μόρφωση και τις συνθήκες διδασκαλίας και μάθησης των παιδιών μας. Τι θα γίνει όμως με την ασφάλεια; Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Τα παιδιά δεν είναι σαρδέλες. Τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν. Το φθινόπωρο θα είναι θερμό. Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να καταστρέφει άλλο το δημόσιο σχολείο, να αμφισβητεί το δικαίωμα κάθε παιδιού για μόρφωση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση