Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση (ΕΑΚ) για το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας
Ενημερωτικό 19ο: Υπεραριθμίες, καθυστερήσεις, αιφνιδιασμοί και… κάλεσμα
Σε μια χρονιά πολλαπλών καθυστερήσεων και αιφνιδιασμών ήλθαν με δίμηνη καθυστέρηση και πιο λίγες κανονικές (εθελοντικές) μεταθέσεις του 2013. 607 στο σύνολο της χώρας, 3 ΠΕ03 από Αχαΐα (πλεονάσματα κατά plan, μηδενικά κενά/πλεονάσματα κατά ΠΥΣΔΕ προς άλλα ΠΥΣΔΕ και 6 προς Αχαΐα (2 ΠΕ15 και 4 ΠΕ04.01 - ελλείμματα).
Εφαρμόζοντας τα ΠΔ 50/96 και ΠΔ100/97 όλα τα ΠΥΣΔΕ ξεκινούν τις διαδικασίες αυτές τις μέρες. Το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας θα κάνει την 1η σχετική συνεδρίασή του για τον καθορισμό οργανικών κενών και υπεραριθμιών την Τρίτη 18-6-2013. Η απόφασή του αυτή θα ανακοινωθεί στα σχολεία για έλεγχο και πιθανές ενστάσεις.
α) Άγνωστο το χρονοδιάγραμμα των υποχρεωτικών μεταθέσεων για το 2013
Ήδη η 15η Ιουνίου που προοριζόταν και από τα 2 σχέδια ΠΔ που είδαν το φως της δημοσιότητας ως η τελευταία ημερομηνία προώθησης σχετική λίστας «ολικών υπεραρίθμων» στα αντίστοιχα ΑΠΥΣΔΕ για την πορεία των υποχρεωτικών μεταθέσεων, αλλά και της δημιουργίας δεξαμενής πανελλαδικού «πλεονάσματος» παρήλθε για φέτος και επομένως τα χρονοδιαγράμματα του Υπουργείου θα έχουν τις γνωστές καθυστερήσεις και σχετικούς αιφνιδιασμούς.
Στα χρονοδιαγράμματα των ΠΥΣΔΕ για τις γνωστές διαδικασίες μετά τις κανονικές μεταθέσεις καραδοκεί το δίδυμο της καθυστέρησης και του αιφνιδιασμού του εν λόγω ΠΔ που πιθανά να εμπλέξει και αυτές τις διαδικασίες. Εάν συνδυάσουμε το τι συνέβη τοπικά και πανελλαδικά με τα «κενά και πλεονάσματα» τέλη Μαΐου οφείλουμε να είμαστε όλοι επιφυλακτικοί και σε πλήρη επιφυλακή. Καραδοκεί στο ένα άκρο ο καθησυχασμός και στο άλλο ο απόλυτος αιφνιδιασμός τύπου «ΕΡΤ».
Μέχρι την υπογραφή και δημοσιοποίηση του ΠΔ που εμπλέκει και τις ομάδες των σχολείων, εμείς αναστέλλουμε πλέον (αφού επί 2 μήνες δεν μπήκε στην Η. Δ. του ΠΥΣΔΕ) τις προτάσεις μας για τη δημιουργία μικρότερων ομάδων, αλλά και όμορων. Επομένως η άρση των υπεραριθμιών θα γίνει στις υπάρχουσες επτά ομάδες στην Αχαΐα: Σχολεία πρώην Α΄ Αχαΐας (χωρίς όμορη ομάδα), Σχολεία πρώην Δ΄ Αχαΐας (χωρίς όμορη ομάδα), Σχολεία Καμαρών-Αιγίου-Διακοπτού (όμορη της επόμενης), Σχολεία Αιγείρας-Ακράτας (όμορη της προηγούμενης), Σχολεία Καλαβρύτων (όμορη της επόμενης), Σχολεία Κλειτορίας (όμορη της προηγούμενης, αλλά και της επόμενης), Σχολεία Δάφνης - Ψωφίδας (όμορη της προηγούμενης).
β)Το πολλαπλό κάλεσμά σας
Κάθε Πέμπτη στις 8.00 μμ θα βρισκόμαστε στα γραφεία της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας (Μανιακίου 11 και Κορίνθου στο εσωτερικό προαύλιο) για συζήτηση και απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων που θα ανακύπτουν σε συναδέλφους μέχρι να τελειώσουν οι διαδικασίες του ΠΥΣΔΕ. Με κάλεσμα με το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας ή από συναδέλφους μπορούμε να έχουμε συνάντηση στο Αίγιο. Για συναδέλφους που κατοικούν μακριά από Πάτρα ή Αίγιο, ισχύει τα τηλέφωνα και φυσικά τα e-mail.
γ)Τα μεγάλα ερωτήματα
Ας πλαισιώσουμε όλο το δίκτυο και την ανοιχτή και ευρεία επιτροπή αγώνα της ΕΛΜΕ και ας είμαστε σε ετοιμότητα να απαντήσουμε γιατί είμαστε μπροστά στο απρόοπτο:
1) Θα μετρήσουν στα οργανικά κενά όλες οι ώρες 1ης ανάθεσης (δηλ. Εργαστήρια, Χορωδίες, Project, κλπ) ή μόνο οι κλασικές;
2) Πως θα υπολογιστούν τα ξενόγλωσσα τμήματα και τα επίπεδα σε όσα σχολεία είναι ανάγκη να έχουν;
3) Τι θα γίνει με τη δημιουργία οργανικών κενών με θητεία, αλλά και με τη δημιουργία τεχνητών υπεραριθμιών εξ αιτίας της θητείας στελεχών;
4) Τι θα συμβεί αν γίνουν οι αναμενόμενες μετατάξεις στην α/βάθμια μετά την άρση των υπεραριθμιών κλπ;
5) Θα υπογραφεί σύντομα το ΠΔ και θα εφαρμοστεί ή θάρθει πρώτα το …Καλοκαίρι των διακοπών; Θα γίνουν λοιπόν το Καλοκαίρι (Διακοπές) οι πιθανές υποχρεωτικές μεταθέσεις ή θα πάνε για το Φθινόπωρο;
6) Θα προηγηθούν διαθεσιμότητες (που θα φτάνουν και σε απολύσεις μονίμων) ή θα έλθουν μετά;
7) Το κριτήριο του ΦΕΚ διορισμού, που μπλέχθηκε στους αλγορίθμους του Υπ. Παιδείας (plan) για την άρση των υπεραριθμιών στις ομάδες ,είχε μόνο συμβατικό χαρακτήρα ή θα εμφανιστεί ξαφνικά;
8) Θα ξαναθυμηθούμε τον αγωνιστικό Ιούλιο του 1988 ή θα τρέχουμε όπως τον Ιούλιο του 1990;
9) Το συνέδριο της ΟΛΜΕ (30/6-3/7) θα πάρει ιστορικές αποφάσεις που να πολλαπλασιάζουν ό,τι οργανώνεται από τα κάτω;
δ)Πως βγαίνει η υπεραριθμία στη σχολική μονάδα
Βάση αποτελεί κυρίως η παράγραφος β του αρ. 14 του Π.Δ. 50/1996 και δευτερευόντως διάφορες ερμηνευτικές εγκύκλιοι.
Ι) Φέτος ισχύει το νέο διδ. ωράριο και τα τμήματα που είχαμε. Ο τελευταίος τοποθετηθείς (ή παλαιότερος συνάδελφος εάν το διεκδικήσει) βγαίνει υπεράριθμος στη σχολική μονάδα εάν το νέο διδακτικό του ωράριο έχει διαφορά από τις υποχρεωτικές διδακτικές ώρες Α΄ ανάθεσης που έχει (πλην ΠΕ04 και ειδικές ομαδοποιημένες περιπτώσεις) από τις διδακτικές ώρες που απομένουν σ’ αυτόν ίση ή μεγαλύτερη του «12».
ΙΙ) Από όσους εκπ/κούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι και υποβάλλουν δήλωση, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης σύμφωνα με το αρ. 16 του ΠΔ50/96, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το αρ. 14 του ΠΔ100/1997, καθώς και με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του αρ. 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 70/τ.Α/19-05-2010)
Αν δεν υπάρξουν δηλώσεις (επιθυμία) χαρακτηρισμού υπεραρίθμων, τότε ως υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπ/κοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Στην περίπτωση αυτή της ταυτόχρονης τοποθέτησης (και μη ύπαρξης δήλωσης) υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπ/κοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
ΙΙΙ) Οι εκπ/κοί που ανήκουν σε ειδική κατηγορία (της περ. α και γ της παρ. 1 του αρ. 13 του ΠΔ50/1996) δεν μπορούν να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι, αν δεν το επιθυμούν ( αρ. 12 του ΠΔ100/1997). Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του αρ. 14 του ΠΔ50/1996, σύμφωνα με την παρ. 4 του αρ. 30 του Ν.3848/2010 και ως εκ τούτου μπορεί να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι.
ΙV) Για τον κλάδο ΠΕ04 ισχύει η σχετ. 60818/Δ2/27-05-2011 εγκύκλιος του ΥΠΔΒΜΘ, όπου η κρίση και η άρση της υπεραριθμίας θα γίνει ενιαία στον κλάδο. Οι τοποθετήσεις των υπεραρίθμων (ομοίως και οι βελτιώσεις, όσων αναζητούν οριστική τοποθέτηση μετά από διορισμό, όσων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, οι τοποθετήσεις των νεομετατιθέμενων που ανήκουν στον ενιαίο κλάδο ΠΕ04 θα γίνουν κατά κλάδο και ειδικότητα (δηλ. ενιαία κατ’ αρχήν και με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της ειδικότητας μετά).
V) Για τα κενά και τις υπαραριθμίες ισχύουν μόνο οι Α΄ αναθέσεις, πλην του κλ. ΠΕ04 που είναι ενιαίος. Οι ειδικότητες μεταξύ διαφορετικών ΠΕ στην Τεχνική Εκπαίδευση βγάζουν ενιαία κενά. Οι υπεραριθμίες βγαίνουν 50-50. Οι ομαδοποιημένες ειδικότητες ΠΕ10 και ΠΕ13 βγάζουν ενιαία κενά και υπεραριθμίες στα Γυμνάσια. Ομοίως και οι Τεχνολόγοι όλων των ΠΕ στα Γυμνάσια. Να σημειώσουμε ότι η αρχαιότητα εντός της σχολικής μονάδας ισχύει για το ίδιο ΠΕ και τις Α΄ αναθέσεις.
VI) Ιδιάζουσα περίπτωση αποτελεί η Α΄ ανάθεση στη χημεία, αφού πέραν του ΠΕ04 (ΠΕ04.02) αποτελεί και στους χημικούς Μηχανικούς και Μεταλλειολόγους του ΠΕ12. Στην περίπτωση αυτή ισχύει η αρχαιότητα εντός της σχολικής μονάδας ως να ήταν το ίδιο ΠΕ.
Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:
1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812, e-mail: [email protected]
2) Άγγελος Μπουμπούλης, αναπλ. μέλος, κιν. 6937152508, e-mail: [email protected]
Πάτρα 16 Ιουνίου 2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη