Πάτρα 14/6/2013
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ά ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 - 278776
[email protected]
Ανώνυμες καταγγελίες και απόπειρες κατασκευής ενόχων
Ο νέος πειθαρχικός κώδικας (ν. 4057/2012 και 4093/2012) κινείται προς την κατεύθυνση της κατασκευής ενόχων, καθώς αρκεί η οποιαδήποτε καταγγελία ακόμα και ανώνυμη και κακόβουλη ώστε να επισείεται η απειλή της αργίας πάνω από το κεφάλι όλων των υπαλλήλων. Η Υπηρεσία εξετάζει ακόμα και τις ανώνυμες καταγγελίες αλλά και τις επώνυμες με πλαστό όνομα, οι οποίες μέχρι τώρα το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να διαταράσσουν την λειτουργία των σχολείων και την ψυχική ηρεμία των συναδέλφων και της σχολικής κοινότητας, δημιουργώντας κλίμα καχυποψίας και φόβου.
Βασική αιτία της κατάστασης αυτής είναι η εφαρμογή αυτού του πειθαρχικού «δικαίου», που καταργεί το τεκμήριο της αθωότητας και εισάγει το τεκμήριο της ενοχής, καθώς ο καθένας είναι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Με βάση αυτό το «δίκαιο» έχουν βρει ευκαιρία αρκετοί «καλοθελητές», εκκινώντας συχνά από ταπεινά και ιδιοτελή κίνητρα, και καταφεύγουν στην πρακτική των ανώνυμων ή ψευδώνυμων καταγγελιών, με στόχο να πετύχουν να ενοχοποιήσουν σχολεία ολόκληρα, συλλόγους καθηγητών, διευθυντές, στελέχη της διοίκησης, ή και απλούς μάχιμους εκπαιδευτικούς.
Θεωρούμε ότι το παρόν θεσμικό πλαίσιο που αποδέχεται τέτοιου είδους καταγγελίες σε συνδυασμό με την προσπάθεια από τους κυβερνώντες κατασκευής επιόρκων με το ζόρι, για να δημιουργηθούν τεχνηέντως «δεξαμενές υπαλλήλων υπό απόλυση», έχει δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες μέσα στις οποίες δρουν οι «κουκουλοφόροι» των καταγγελιών. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι στις παρούσες συνθήκες λιτότητας και ανασφάλειας που βιώνει όλη η ελληνική κοινωνία, άνθρωποι που υφίστανται μεγάλη πίεση, αντιδρώντας σπασμωδικά και έχοντας χάσει την υπομονή και την εμπιστοσύνη τους σε θεσμούς και δημοκρατικές διαδικασίες, καταγγέλλουν με αυτήν την διαδικασία άκριτα και ατεκμηρίωτα οτιδήποτε τους ενοχλεί και στο χώρο των σχολείων.
Είναι αυτονόητο ότι η καλοπροαίρετη και καλόπιστη κριτική για τα προβλήματα, τα κενά ή τις παραλείψεις που προκύπτουν στην σχολική καθημερινότητα, ο διάλογος με στόχο τη βελτίωση της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, της διοίκησης και διαχείρισης του όλου συστήματος, συνιστούν πρακτικές αναγκαίες και χρήσιμες στο έργο όλων μας. Όλα τα υπόλοιπα αποτελούν ολισθηρό κατήφορο προς αντιδημοκρατικές πρακτικές και ανήθικες καταστάσεις ανθρωποφαγίας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί οφείλουμε ως συντεταγμένος κλάδος να υπερβούμε την ατομικότητά μας, να ανακαλύψουμε μια νέα συλλογικότητα, κάνοντας κτήμα μας ότι η λύση απέναντι στα προβλήματα που μας περικυκλώνουν δεν είναι η επιδίωξη μόνο του προσωπικού μας συμφέροντος αλλά η συσπείρωση και η κοινή δράση απέναντι σε ό,τι μας απειλεί. Μόνο με ενότητα μπορούμε να προφυλάξουμε την ύπαρξή μας και ως εργαζόμενοι και ως παιδαγωγοί μέσα στα όρια της σχολικής κοινότητας.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Σταμούλης Θόδωρος Ψαρράς Σπύρος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη