Η συζήτηση για την ενίσχυση των σχολικών μονάδων με διοικητικό προσωπικό επανήλθε στη Βουλή, έπειτα από σχετική ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης. Η απάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη κινήθηκε σε αυστηρά θεσμικό και νομικό πλαίσιο, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για άμεσες αλλαγές στον τρόπο στελέχωσης των σχολείων.
Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν, το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι δεν υφίσταται νομική βάση για μόνιμη τοποθέτηση διοικητικών υπαλλήλων στις σχολικές γραμματείες. Η υπουργός επικαλέστηκε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού σε επίπεδο σχολικών μονάδων.
Παράλληλα, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι ο νομοθέτης, ήδη από παλαιότερες διατάξεις, αντιμετωπίζει τη διοικητική υποστήριξη των σχολείων ως περιστασιακή και όχι μόνιμη ανάγκη.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο άρθρο 19 του Ν. 1566/1985, το οποίο επιτρέπει την απασχόληση διοικητικού υπαλλήλου με καθήκοντα γραμματέα μόνο σε σχολικές μονάδες με πολύ μεγάλο μαθητικό πληθυσμό. Κατά την ερμηνεία του Υπουργείου, η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν θεμελιώνει πάγιο δικαίωμα διοικητικής στελέχωσης, αλλά λειτουργεί συμπληρωματικά σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Δείτε ΕΔΩ την απάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη
Η επιχειρηματολογία της υπουργού ενισχύθηκε με επίκληση πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία φέρεται να επιβεβαιώνει ότι δεν υφίστανται οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων στις σχολικές γραμματείες. Η απόφαση αυτή, σε συνδυασμό με τις γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ, συνθέτει –κατά το Υπουργείο– ένα δεσμευτικό ερμηνευτικό πλαίσιο.
Κεντρικό σημείο της απάντησης αποτέλεσε η αναφορά στον Οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, όπως αυτός καθορίζεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Η υπουργός υπογράμμισε ότι μόνο οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται ρητά στον Οργανισμό θεωρούνται οργανικές μονάδες της διοίκησης.
Καθώς οι σχολικές μονάδες δεν περιγράφονται ως οργανικές υπηρεσίες, δεν μπορούν –σύμφωνα με την κυβερνητική θέση– να υποστηριχθούν με οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού. Ως αποτέλεσμα, παλαιότερες διατάξεις που προέβλεπαν ανακατανομή διοικητικών θέσεων προς τα σχολεία θεωρούνται ανενεργές.
Οι βουλευτές που υπέβαλαν την ερώτηση έθεσαν το ζήτημα από διαφορετική οπτική, επισημαίνοντας ότι η απουσία διοικητικής υποστήριξης οδηγεί σε υπερφόρτωση των διευθυντών και των εκπαιδευτικών με γραφειοκρατικά καθήκοντα. Κατά την άποψή τους, αυτό περιορίζει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και επηρεάζει τη συνολική λειτουργία του.
Στο πλαίσιο αυτό, κατατέθηκαν προτάσεις για αξιοποίηση έμπειρων εκπαιδευτικών σε διοικητικούς ρόλους, καθώς και για θεσμοθέτηση γραμματειακής υποστήριξης σε σχολεία με αυξημένο αριθμό μαθητών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Βασίλης Γκουζέλος