Η εκπαιδευτική κρίση στη Ζάκυνθο βαθαίνει, με την ΕΛΜΕ Ζακύνθου να δημοσιοποιεί επίσημα στοιχεία που προκαλούν προβληματισμό και οργή για τα κενά στα σχολεία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δ.Σ., πάνω από 7.500 διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς.
Η κατάσταση, όπως επισημαίνει η Ένωση, «δεν αποτελεί μεμονωμένο φαινόμενο» αλλά αντικατοπτρίζει μια συνολική πολιτική επιλογή που αφήνει τα σχολεία υποστελεχωμένα, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών να κρατήσουν τα μαθήματα όρθια.
Τα στοιχεία που σοκάρουν
Η ΕΛΜΕΖ καταγράφει 46 κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε βασικά μαθήματα, από φιλολόγους και μαθηματικούς έως φυσικούς και πληροφορικούς, ενώ μόνο την εβδομάδα 20-24 Οκτωβρίου χάθηκαν 927 ώρες διδασκαλίας.
Συνολικά, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν χαθεί 7.571 ώρες διδασκαλίας, με το 15% των εκπαιδευτικών να μην έχει ακόμη προσληφθεί, όπως τονίζεται.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς για το σύνολο των κενών κατά τη διδακτική εβδομάδα 20/10-24/10 στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Ζακύνθου:
| Κλάδος | Πλήθος εκπαιδευτικών που δεν έχει διοριστεί | Μη διδαχθείσες ώρες |
|---|---|---|
| ΠΕ 01 (Θεολόγοι) | 2 | 46 |
| ΠΕ 02 (Φιλόλογοι) | 6 | 138 |
| ΠΕ 03 (Μαθηματικοί) | 5 | 115 |
| ΠΕ 04.01 (Φυσικοί) | 1 | 23 |
| ΠΕ 04.02 (Χημικοί) | 1 | 23 |
| ΠΕ 06 (Αγγλικών) | 2 | 46 |
| ΠΕ 08 (Εικαστικών) | 1 | 23 |
| ΠΕ 11 (Γυμναστές) | 2 | 46 |
| ΠΕ 79.01 (Μουσικής σε Γυμνάσια) | 1 ΑΜΩ | 15 |
| ΠΕ 79 (Μουσικής για Μουσικό) | 2 | 46 |
| ΠΕ 80 (Οικονομολόγοι) | 1 | 23 |
| ΠΕ 81 (Πολ.Μηχ/κών-Αρχ/νων) | 1 | 115 |
| ΠΕ 82 (Μηχανολόγοι) | 1 | |
| ΠΕ 83 (Ηλεκτρολόγοι) | 2 | |
| ΠΕ 84 (Ηλεκτρονικοί) | 1 | |
| ΠΕ 86 (Πληροφορικής) | 2 | 46 |
| ΠΕ 87.02 (Νοσηλευτικής) | 1 | 23 |
| ΠΕ 87.03 (Αισθητικής) | 1 | 23 |
| ΠΕ 02.50 (Φιλόλογοι Ε.Α.) | 2 | 46 |
| ΠΕ 03.50 (Μαθ/κοί Ε.Α.) | 2 | 46 |
| ΠΕ 04.01.50 (Φυσικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 08.50 (Εικαστικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 11.50 (Γυμναστές Ε.Α.) | 1 ΑΜΩ | 15 |
| ΠΕ 79.01.50 (Μουσικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 30 (Κοινωνικοί Λειτουργοί) | 1 | |
| ΕΒΠ | 1 | |
| Σύνολο | 46 | 927 |
| Περίοδος | Χαμένες διδακτικές ώρες |
|---|---|
| Εβδομάδα 15-19/9 | 1566 |
| Εβδομάδα 22-26/9 | 1566 |
| Εβδομάδα 29/9-03/10 | 1566 |
| Εβδομάδα 06/10-10/10 | 973 |
| Εβδομάδα 13/10-17/10 | 973 |
| Εβδομάδα 20/10-24/10 | 927 |
| Σύνολο χαμένων ωρών από την έναρξη του σχολικού έτους | 7571 |
«Συνειδητή πολιτική επιλογή»
Η Ένωση κατηγορεί ανοιχτά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την κυβέρνηση ότι «επιλέγουν συνειδητά να αφήσουν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς», προκειμένου να μειώσουν το κόστος.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για διαχρονική απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι τα κονδύλια κατευθύνονται σε στρατιωτικούς εξοπλισμούς και επιδοτήσεις μεγάλων επιχειρηματιών, την ώρα που «οι μαθητές μένουν χωρίς μάθημα και οι εκπαιδευτικοί εξαντλούνται».
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καλεί σε εγρήγορση
«Η πραγματικότητα δεν μπορεί να κρυφτεί», σημειώνει το Δ.Σ., δηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να ενημερώνει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές και να αποκαλύπτει τα ψεύδη της πολιτικής ηγεσίας.
Η ανακοίνωση έρχεται λίγες ημέρες πριν τον Νοέμβρη, σε μια περίοδο όπου τα κενά παραμένουν τεράστια, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να χάνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου
«Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες του ΥΠΑΙΘΑ να επιρρίπτει τις ευθύνες του στους εκπαιδευτικούς, τις συγχωνεύσεις τμημάτων που υλοποίησε με δική της απόφαση η ΔΔΕ Ζακύνθου και τον σημαντικό αριθμό υπερωριών που έχουν ανατεθεί σε συναδέλφους, η πραγματικότητα δεν μπορεί να κρυφτεί.
Στα μέσα του δευτέρου τετραμήνου και λίγο πριν τον Νοέμβρη, δεν έχει προσληφθεί -με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ- το 15% των εκπαιδευτικών για τα σχολεία της Βθμιας στη Ζάκυνθο. Το ίδιο περίπου ποσοστό κενών υπάρχει στο σύνολο της χώρας, κάτι που αποδεικνύει ότι δεν είναι μια «αστοχία» αλλά συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης, του ΥΠΑΙΘΑ και των κατά τόπους Δ/νσεων Εκπ/σης να αφήσουν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, μια και διαχρονικά από τις κυβερνήσεις η παιδεία αντιμετωπίζεται ως τελευταία προτεραιότητα. Η μόρφωση των μαθητών, όπως άλλωστε και οι ευρύτερες λαϊκές ανάγκες σε υγεία, παιδεία, πρόνοια, αντιμετωπίζονται ως κόστος από αυτούς που:
·δίνουν δισεκατομμύρια σε επιθετικούς και άσχετους με τις ανάγκες της χώρας πολεμικούς εξοπλισμούς, που μάλιστα βρίσκονται ή προγραμματίζονται σε…γειτονικές χώρες, όπως η Σαουδική Αραβία, η Ουκρανία και ο Ειρηνικός Ωκεανός.
·χρηματοδοτούν (με τα χρήματα από τη βαριά λαϊκή φορολογία) άμεσα και χωρίς προσκόμματα με φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις τραπεζίτες, εφοπλιστές, μεγαλοξενοδόχους, μεγαλεμπόρους και βιομηχάνους
·ξεκοκαλίζουν ζεστό χρήμα των φορολογουμένων από κοινού με τους διάφορους ημέτερους «χασάπηδες» και «φραπέδες», την ώρα που οι μικρομεσαίοι αγρότες δυσκολεύονται να επιβιώσουν και οι κτηνοτρόφοι αντιμετωπίζουν κίνδυνο αφανισμού με την επιδημία ευλογιάς στα αιγοπρόβατά τους.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ θα εξακολουθήσει να ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, να αποκαλύπτει τα ψεύδη της κυβέρνησης και να καταδεικνύει τα αποτελέσματα των πολιτικών αδιοριστίας και υποχρηματοδότησης που αυτή ακολουθεί.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μιχάλης Τσιλιβάκος