Ενάμιση χρόνο μετά το κλείσιμο του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας–Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού Αυτισμού και του Νηπιαγωγείου Αυτισμού (λόγω ακαταλληλότητας), το νέο 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης παραμένει κλειστό ενώ είναι πλήρως έτοιμο.
Γιατί δεν ανοίγει: Δεν έχει εκδοθεί το ΦΕΚ με τη νέα ονομασία από το Υπουργείο Παιδείας.
Άμεσες συνέπειες:
Μαθητές με αναπηρία ξανα-μεταγράφηκαν στα ήδη υπερπλήρη σχολεία όπου «φιλοξενήθηκαν» πέρσι.
Ορισμένα παιδιά έμειναν εκτός σχολείου· παρακολουθούν θεραπείες σε ΚΔΗΦ ή μένουν στο σπίτι.
Διευθυντής και εκπαιδευτικοί που είχαν τοποθετηθεί στο νέο σχολείο επανατοποθετήθηκαν αλλού.
Πώς φτάσαμε εδώ
Η «Οδύσσεια» ξεκίνησε όταν έκλεισαν (για λόγους καταλληλότητας) τα συστεγαζόμενα ειδικά σχολεία σε πρώην βιοτεχνικό κτίριο στα Κωνσταντινοπολίτικα. Ως «προσωρινή» λύση, οι μαθητές διαμοιράστηκαν σε άλλα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, με την υπόσχεση ότι:
ο Δήμος Θέρμης θα μισθώσει νέο χώρο για το 2ο ΕΕΕΕΚ,
θα διαμορφωθεί το πρώην 23ο Δημοτικό Καλαμαριάς για το Ειδικό Δημοτικό,
το Νηπιαγωγείο θα μεταφερθεί στην Κερασιά (Δ. Θερμαϊκού).
Σήμερα, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τίποτα από τα παραπάνω δεν λειτουργεί κανονικά: οι μαθητές παραμένουν διασκορπισμένοι, ενώ κάποιοι έχουν μείνει εκτός.
Το «έτοιμο» 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης που δεν λειτουργεί
Ο Δήμος Θέρμης μίσθωσε το πρώην κτίριο Κωνσταντινίδη και ολοκλήρωσε όλες τις εργασίες προσβασιμότητας.
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας Θέρμης Στ. Αποστόλου δηλώνει: «Είμαστε έτοιμοι. Καταθέσαμε και βεβαίωση ότι η υλικοτεχνική υποδομή επαρκεί για δύο σχολεία».
Τι εκκρεμεί: Η έκδοση ΦΕΚ από το ΥΠΑΙΘΑ με τη νέα ονομασία «2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης». Χωρίς αυτό, δεν μπορεί να ανοίξει.
Μεταφορά μαθητών
Η ΠΚΜ (αντιπεριφερειάρχης Κ. Γιουτίκας) δηλώνει ότι απορροφά την επιβάρυνση από τα νέα δρομολόγια ώστε να μην υπάρχει πρόσθετο κόστος και να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία. Άρα, η μεταφορά δεν είναι εμπόδιο.
Φωνές γονέων: «Παιδιά χωρίς σχολείο – θεραπείες που χάνονται»
Η Δ. Πίτσιου περιγράφει πως η κόρη της, μετά από έναν χρόνο σε ακατάλληλο και υπερπλήρες σχολείο, σήμερα δεν φοιτά· πηγαίνει σε ΚΔΗΦ για να μη διακόψει θεραπείες.
Διαγωνισμοί μεταφοράς για μαθητές σε αμαξίδιο βγήκαν άγονοι· γονείς αναγκάζονται να μεταφέρουν μόνοι τα παιδιά τους.
Παιδιά στο φάσμα αυτισμού δεν προσαρμόστηκαν στα νέα περιβάλλοντα και παραμένουν σπίτι.
Υπάρχει και η συναισθηματική ρήξη: παιδιά δεμένα με συμμαθητές/εκπαιδευτικούς ρωτούν «πότε θα επιστρέψουμε στο σχολείο μας;».
Καλαμαριά: το 23ο Δημοτικό «μετατίθεται» για το 2026
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας Καλαμαριάς Θ. Γιαννακός αναφέρει ότι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μόλις ολοκληρώθηκαν και αναμένεται εκταμίευση από το ΥΠΕΣ για ανακατασκευή. Ακόμη κι αν όλα τρέξουν σφιχτά, το κτίριο εκτιμάται έτοιμο Σεπτέμβριο ’26.
«Ανοιχτή πληγή» οι υποδομές ειδικής αγωγής
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Πεύκων καταγγέλλει υπερπληθυσμό: από 56 σε 63 μαθητές χωρίς νέες αίθουσες· 14 παιδιά με βαριές αναπηρίες σε δύο τάξεις.
Στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Α’ ΕΛΜΕ Ν. Αβραμίδη, ένα κτίριο για 45 μαθητές φιλοξενεί 103 (Δημοτικό, Νηπιαγωγείο, ΕΕΕΕΚ) – με κινδύνους ασφάλειας και μη ρεαλιστικές συνθήκες εκπαίδευσης.
Σαφές αίτημα: Νέα κτίρια σε διαθέσιμα οικόπεδα Χαλκηδόνας και Δέλτα, και άμεση συντήρηση των υφιστάμενων.
Τι ζητούν τώρα γονείς και εκπαιδευτικοί
Άμεση έκδοση ΦΕΚ για το 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης ώστε να ανοίξει τώρα.
Ενίσχυση μεταφορών με ρήτρες ώστε να μην υπάρχουν άγονοι διαγωνισμοί.
Αποσυμφόρηση υπερπλήρων ειδικών σχολείων με προσωρινές αίθουσες όπου χρειάζεται και στοχευμένες προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ.
Χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα για τα νέα σχολικά συγκροτήματα (Νέο Ρύσιο, 23ο Καλαμαριάς) με δημόσια λογοδοσία ανά τρίμηνο.
Η καθυστέρηση ενός ΦΕΚ δεν είναι ένα τεχνικό θέμα. Για τις οικογένειες ειδικής αγωγής σημαίνει χαμένες θεραπείες, εκπαιδευτική οπισθοχώρηση και κούραση που δεν φαίνεται σε κανένα excel. Το κράτος οφείλει να εξαντλεί τη γραφειοκρατία πριν χτυπήσει το κουδούνι – όχι μετά.
Γ. Δελής: Το υπουργείο να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του ώστε άμεσα να λειτουργήσει το 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης
Την ταλαιπωρία που υφίστανται εδώ και 1μιση χρόνο γονείς και μαθητές του 2ου Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Θέρμης στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, κατά τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ χθες Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Περιγράφοντας τη χαώδη κατάσταση που επικρατεί από τότε που το κτίριο που λειτουργούσε το σχολείο κρίθηκε ακατάλληλο, ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε, πιο συγκεκριμένα, πως οι γονείς βρίσκονται σε απόγνωση, ενώ οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί σκορπισμένοι σε άλλα σχολεία. Ειδική αναφορά έκανε και στα παιδιά που δεν πάνε καν σχολείο, είτε επειδή βρίσκονται εκτός της δύναμης των σχολείων που φοιτούσαν πέρυσι, είτε επειδή δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της μετακίνησής τους και οι γονείς τους δεν έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν από και προς το σχολείο.
Σημείωσε ότι παρόλο που έχει βρεθεί λύση για τη στέγασή του και την επαναλειτουργία του στον Δήμο Θέρμης, «το σχολείο παραμένει φάντασμα», καθώς εκκρεμεί η έκδοση του ΦΕΚ με τη νέα ονομασία και τη νέα έδρα της σχολικής μονάδας.
Απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κωνσταντίνος Βλάσης ανέφερε πως έχουν ολοκληρωθεί «τα αναγκαία διοικητικά βήματα» και πως η μόνη εκκρεμότητα που υπάρχει για να εκδοθεί το ΦΕΚ είναι η έκδοση βεβαίωσης, από πλευράς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για τυχόν επιπλέον πιστώσεις.
Σύμφωνα με όσα είπε στη δευτερολογία του, έχει ολοκληρωθεί και η στελέχωση του σχολείου με το απαραίτητο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ανακοίνωση ότι έχει παραχωρηθεί οικόπεδο 20 στρεμμάτων, όπου προγραμματίζεται η ανέγερση νέου μόνιμου σχολικού συγκροτήματος Ειδικής Αγωγής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ