Με έντονη αγανάκτηση και αίσθημα ευθύνης, η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών και Μαθητριών του Δήμου Θέρμης απευθύνει επείγουσα επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, τον Δήμο Θέρμης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καταγγέλλοντας την καθυστέρηση στη λειτουργία του νέου κτιρίου του 2ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης.
Όπως τονίζουν οι γονείς στην επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, παρά τους πολυετείς αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για ένα ασφαλές και αξιοπρεπές σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά με αναπηρίες, το νέο σχολείο παραμένει ανενεργό, ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει. Οι μαθητές είτε μένουν στο σπίτι χωρίς σχολική στέγη είτε φοιτούν προσωρινά σε ακατάλληλα περιβάλλοντα, βιώνοντας ανασφάλεια, αποπροσανατολισμό και αποκλεισμό από τη δημόσια εκπαίδευση.
«Η καθυστέρηση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία εις βάρος των πιο ευάλωτων παιδιών της κοινωνίας μας», αναφέρει η επιστολή, κάνοντας λόγο για ολιγωρία των αρμόδιων φορέων, που θέτει σε κίνδυνο την εκπαιδευτική πορεία δεκάδων μαθητών.
Ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας, τεχνική υποστήριξη, αλλά και μετακύλιση ευθυνών σε γονείς και εκπαιδευτικούς μέσω εθελοντικής εργασίας, συμπληρώνουν την εικόνα εγκατάλειψης.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παραμένουν «παρκαρισμένοι» σε άλλες δομές, αναμένοντας το πότε –και αν– θα μπορέσουν να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον.
Η Ένωση ζητά άμεση παράδοση του κτιρίου σε πλήρη λειτουργία, την τοποθέτηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την εξασφάλιση μεταφοράς των μαθητών, καθώς και την επίσπευση όλων των διοικητικών διαδικασιών.
Η επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών και Μαθητριών Δήμου Θέρμης
Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,
Με αίσθημα ευθύνης αλλά και αγανάκτησης απευθυνόμαστε προς εσάς για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη λειτουργία του νέου κτιρίου που προορίζεται για τη στέγαση του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη που θα επονομαστεί σε 2ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης.
Η εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έδωσαν πραγματικούς αγώνες τα τελευταία χρόνια, ώστε να μη διαλυθεί το σχολείο και να βρεθεί ένας χώρος ασφαλής, κατάλληλος και αντάξιος των αναγκών και των προσδοκιών των παιδιών μας. Η Οδύσσεια αυτή κατέληξε, μετά από αμέτρητες πιέσεις, στην ενοικίαση και ανακαίνιση ενός κτιρίου από τον Δήμο Θέρμης, που θα μπορούσε να αποτελέσει το «φυσικό» περιβάλλον των μαθητών, εκεί όπου θα είχαν τις προϋποθέσεις για να νιώσουν ασφάλεια, αποδοχή και σταθερότητα.
Κι όμως, ενώ όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί έγκαιρα ώστε το σχολείο να είναι σε πλήρη λειτουργία από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, βρισκόμαστε ξανά αντιμέτωποι με αδιανόητες καθυστερήσεις και ελλείψεις. Τα παιδιά παραμένουν είτε στα σπίτια τους, χωρίς να έχουν ούτε καν μια σχολική στέγη κάποια από αυτά, καθώς έχουν βγει από την δύναμη των σχολείων που ήταν πέρυσι, στερούμενα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση, είτε βρίσκονται σε ξένα σχολικά περιβάλλοντα, βιώνοντας τον αποπροσανατολισμό και το άγχος της προσωρινότητας. Οι γονείς ζουν καθημερινά με την αγωνία του πότε και με ποιον τρόπο θα ανοίξει το σχολείο, με απίστευτο κόστος στην καθημερινότητά τους, στον οικογενειακό τους προγραμματισμό, ενώ έπρεπε ήδη να είχαν διασφαλιστεί οι συνθήκες ομαλής προσαρμογής από την αρχή της χρονιάς.
Ακόμα πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι το σχολικό κτίριο παραμένει ακατάλληλο ως προς την καθαριότητα και την οργάνωσή του, καθώς ο Δήμος δεν έχει διαθέσει το απαιτούμενο προσωπικό καθαριότητας και τεχνικούς για την ολοκλήρωση της υλικοτεχνικής υποδομής, μεταθέτοντας τις ευθύνες σε εθελοντική εργασία γονέων και εκπαιδευτικών. Πρόκειται για πρακτική που υποτιμά τον θεσμό της δημόσιας εκπαίδευσης και εκθέτει ανεπανόρθωτα τον Δήμο και την κυβέρνηση.
Επιπλέον, το εκπαιδευτικό προσωπικό ζει τον δικό του «Γολγοθά»: παραμένει τοποθετημένο σε άλλα σχολεία, χωρίς τη δυνατότητα να μεταβεί κανονικά στον φυσικό του χώρο. Αναγκάζεται να στηρίζει εθελοντικά, εκτός ωραρίου, τις διαδικασίες προετοιμασίας, ενώ κάπου στη μέση της χρονιάς θα κληθεί να σηκώσει το τεράστιο βάρος της προσαρμογής, της οργάνωσης και της ομαλής επαναλειτουργίας ενός σχολείου από το μηδέν.
Ζητούμε άμεσα:
- Την παράδοση του κτιρίου σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, με προσωπικό καθαριότητας και τεχνικούς για την τακτοποίηση και υποστήριξη της λειτουργίας του.
- Την άμεση μεταφορά και τοποθέτηση του εκπαιδευτικού προσωπικού στο σχολείο που ανήκει, ώστε να οργανωθεί σωστά η έναρξη λειτουργίας.
- Την επίσπευση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών από την Περιφέρεια Εκπαίδευσης, καθώς και τη διασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών με μισθωμένα λεωφορεία της περιφέρειας με σεβασμό στις ανάγκες τους.
Η καθυστέρηση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία εις βάρος των πιο ευάλωτων παιδιών της κοινωνίας μας και συνιστά απαράδεκτη ολιγωρία εκ μέρους σας. Η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες δεν μπορεί να επαφίεται ούτε σε προσωρινές λύσεις ούτε σε ημίμετρα.
Απαιτούμε τώρα λύσεις, ευθύνη και σεβασμό.
Με τιμή,
Για την Ένωση Γονέων Θέρμης
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Φάνης Καρκατζούνης Δημήτρης Κιουμουσίδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ