Thumbnail
Η παρέμβαση του αιρετού Τάκη Ρουμπή στο alfavita: «Στόχος η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της "κοπτοραπτικής" των συμπτύξεων»

Στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής επικαιρότητας βρίσκεται η νέα τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία προβλέπει ότι για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.), μπορεί να γίνει χρήση πόρων του εθνικού και συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου.

Όπως αναφέρει ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας, Τάκης Ρουμπής στο alfavita.gr, η διάταξη αυτή, αν και παρουσιάζεται ως μέτρο ευελιξίας, αναδεικνύει μια βαθύτερη αδυναμία: την αποτυχία του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει εγκαίρως τα λειτουργικά κενά στα σχολεία για το διδακτικό έτος 2025-2026. Πρόκειται για μια έμμεση παραδοχή ότι ο αρχικός σχεδιασμός δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Την ίδια στιγμή, οι συμπτύξεις τμημάτων αναδεικνύονται ως η βασική "λύση" του Υπουργείου για την εξοικονόμηση προσωπικού. Με πολυπληθή τμήματα και εκτεταμένες συγχωνεύσεις, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δείχνει να αδιαφορεί για τις παιδαγωγικές συνέπειες, ενώ οι εκπαιδευτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις στην ποιότητα της διδασκαλίας, αλλά και στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενεργώντας με άνωθεν εντολές, προχωρούν σε συμπτύξεις έως και ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αγνοώντας ακόμη και περιπτώσεις τμημάτων που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  - τη στιγμή που η Παράλληλη Στήριξη και τα Τμήματα Ένταξης δεν έχουν ακόμη καλυφθεί.

Η στοχοθεσία είναι σαφής: εξοικονόμηση προσωπικού εις βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πολιτική αυτή, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και προετοιμάζει το έδαφος για επόμενα μέτρα, όπως η αναστολή λειτουργίας ολοήμερων τμημάτων — μέτρο που είχε ήδη εφαρμοστεί την περασμένη σχολική χρονιά.

Η ενημέρωση του αιρετού Τάκη Ρούμπη στο alfavita.gr

Σε τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας προβλέπεται ότι:
«… για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), μπορεί να γίνει χρήση πόρων του εθνικού και συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού…».

Η παραπάνω τροπολογία για επιπλέον εξεύρεση οικονομικών πόρων αποτελεί κυνική ομολογία αποτυχίας του Υπουργείου Παιδείας στο κομμάτι που αφορά στον όποιο «σχεδιασμό» του Υπουργείου για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων για το διδακτικό έτος 2025-2026 και φανερώνει την πολιτική αλλά και την οικονομική ένδεια στο θέμα κάλυψης των λειτουργικών κενών τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή.

Στο πλαίσιο των γενικότερων περικοπών, οι ταγοί της εκπαίδευσης προχωρούν στη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων με εκτεταμένες συμπτύξεις, αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές συνέπειες που θα έχουν αυτές οι αποφάσεις, οι οποίες με τη σειρά τους θα προκαλέσουν λειτουργικές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με άνωθεν εντολές, ως εντολοδόχοι της πολιτικής ηγεσίας, προχωρούν σε συμπτύξεις σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, αγνοώντας ακόμη και περιπτώσεις μαθητών με ειδικές ανάγκες. Οι ανάγκες αυτές δεν έχουν καλυφθεί ούτε με πρόσληψη εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ούτε με τοποθέτηση εκπαιδευτικών Τμημάτων Ένταξης.

Καθίσταται σαφές ότι η στόχευση είναι η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της «κοπτοραπτικής» των συμπτύξεων, συμπτύξεων που οδηγούν στην περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Απότοκο των παραπάνω ενεργειών και επόμενο βήμα θα είναι η αναστολή λειτουργίας ολοήμερων τμημάτων, όπως είχε συμβεί στα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, προκαλώντας νέα αναστάτωση στις σχολικές μονάδες και πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Στη Δ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας, ο σχεδιασμός των συμπτύξεων αφορά 12 σχολικές μονάδες και 15 τμήματα. Οι ενέργειες αυτές είναι καταδικαστέες και δεν βρίσκουν σύμφωνο κανένα μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η άμεση ανάκληση των σχετικών εντολών και η επίσπευση της επόμενης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών αποτελεί μονόδρομο, καθώς μόνο έτσι μπορούν να προκύψουν θετικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τάκης Ρουμπής

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

workoutsnacks_a_feature.png
Νυχτερινό τσιμπολόγημα χωρίς τύψεις: 5 ιδέες για υγιεινά σνακ
Μπορείτε να απολαμβάνετε ένα μικρό σνακ το βράδυ χωρίς να νιώθετε τύψεις; Οι ειδικοί λένε ναι, αρκεί να επιλέγετε τροφές που βοηθούν την υγεία σας...
Νυχτερινό τσιμπολόγημα χωρίς τύψεις: 5 ιδέες για υγιεινά σνακ
Στέφανος Κασσελάκης , Θεοδώρα Τζάκρη
Η Τζάκρη διέρρευσε κατά λάθος διάλογο με τον Κασσελάκη - «Δεν με καταδέχεσαι», «Δεν είμαι σε mood» [Εικόνες]
«Σκοτώθηκαν» στο WhatsApp Κασσελάκης – Τζάκρη: Έβγαλε όλη τη συνομιλία στα social o Νίκος Μωραΐτης, θα στραφεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος η...
Η Τζάκρη διέρρευσε κατά λάθος διάλογο με τον Κασσελάκη - «Δεν με καταδέχεσαι», «Δεν είμαι σε mood» [Εικόνες]