teachers
Ενημέρωση για τις προσλήψεις αναπληρωτών και τα εκπαιδευτικά κενά

Η κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της χώρας παραμένει σοβαρή, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο αιρετός Κατσωνόπουλος Θοδωρής παρά τις πρόσφατες προσλήψεις αναπληρωτών. Από την 8η Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την κάλυψη κάποιων λειτουργικών κενών, κυρίως λόγω παραιτήσεων ή μη αναλήψεων ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών.

Συγκεκριμένα προσλήφθηκαν:

  • 10 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

  • 149 εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση,

  • 7 εκπαιδευτικοί ΤΕ16 για Μουσικά Σχολεία.

Ακόμα, στη Σιβιτανίδειο Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων προσλήφθηκε 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ83.

Ακόμα και μετά τις προσλήψεις, τα κενά παραμένουν τεράστια και οι μαθητές συνεχίζουν να στερούνται διδασκαλίας. Η Δυτική Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, καταγράφει 157 κενά στη Γενική Εκπαίδευση και 63 στην ΕΑΕ. Στη Γ' Αθήνας, πάνω από 2.250 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα και 100 κενά παραμένουν ανοιχτά. Ούτε η Δράμα, ούτε η Κορινθία είναι καλύτερη εικόνα, με τα κενά να φτάνουν και εκεί σε υψηλά επίπεδα.

Η έλλειψη προσωπικού δεν οφείλεται σε άδειες των δασκάλων, όπως συχνά αναφέρεται, αλλά στη πολιτική λιτότητας που έχει οδηγήσει στην ανεπάρκεια πιστώσεων για την εκπαίδευση. Η κατάσταση αυτή αφήνει τα σχολεία να λειτουργούν με υπερβολικά ωράρια και υπερωρίες για τους υπάρχοντες δασκάλους, που συχνά απομακρύνονται από τον κύριο διδακτικό τους ρόλο λόγω αυξημένων διοικητικών υποχρεώσεων.

Η ΣΥΝΕΚ, μέσω του αιρετού μέλους του ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου, απαιτεί την άμεση διενέργεια της Γ' φάσης προσλήψεων αναπληρωτών και την πλήρη κάλυψη των κενών για να διασφαλιστεί η ποιότητα στην εκπαίδευση και να μην μείνει κανένα παιδί πίσω.

Η κυβέρνηση, λέει ο κ. Κατσωνόπουλος, οφείλει να εξασφαλίσει επάρκεια κονδυλίων για την εκπαίδευση, ώστε να μην επαναληφθούν οι ελλείψεις του παρελθόντος και τα σχολεία να λειτουργούν με το απαιτούμενο προσωπικό για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών.

Aναλυτικά η ενημέρωση

📌 Χιλιάδες κενά, λίγες προσλήψεις, χτυπά η πολιτική λιτότητας!

Τα σχολεία δεν αντέχουν άλλο!

➡️Προσλήψεις Αναπληρωτών (08/10/2025) 

Από το ΥΠΑΙΘΑ ανακοινώθηκε ότι για την κάλυψη λειτουργικών κενών τα οποία προέκυψαν από μη-αναλήψεις ή παραιτήσεις ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών, προσλαμβάνονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

(α)   10 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

(β) 149 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

(γ)   7 εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

Επιπλέον, διατίθεται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, ένας (1) προσωρινός αναπληρωτής κλάδου ΠΕ83.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 14 έως και την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025.

Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

https://www.minedu.gov.gr/ekpaideutikoi-m/anaplirotes-m/proslipseis/poreia-mon/63006-08-10-25-proslipseis-284-ekpaideftikon-protovathmias-kai-defterovathmias-ekpaidefsis-stin-eidiki-agogi-kai-ekpaidefsi-kai-sti-geniki-ekpaidefsi-os-prosorinon-anapliroton-me-sxesi-ergasias-idiotikoy-dikaiou-orismenou-xronou-gia-to-didaktiko-etos-2025-2028

📌ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ

Ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι

Η κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά σε όλες τις περιοχές της χώρας παραμένει τραγική, αποκαλύπτοντας μια πολιτική που δεν θέτει σε προτεραιότητα τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών. Πρόκειται για μια πολιτική λιτότητας, στενότητας και περιορισμένων πόρων, που αφήνει σχολεία με ελλείψεις ακόμη και έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στερώντας από τους μαθητές τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων τους. Όσο κι αν επιχειρείται να παρουσιαστεί ως «εξορθολογισμός», η πραγματικότητα δείχνει πως βιώσιμη λύση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την εξασφάλιση επαρκών πιστώσεων και τη διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων για την πλήρη κάλυψη των αναγκών.

Η τραγική αυτή εικόνα και τα συνεχιζόμενα ελλείμματα επιβεβαιώνονται καθημερινά από τους αιρετούς μας σε ολόκληρη τη χώρα. Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ στα ΠΥΣΔΕ καταγράφουν τα στοιχεία και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε, στη Δυτική Θεσσαλονίκη 157 κενά στη Γενική Παιδεία και 63 στην ΕΑΕ, στη Γ΄ Αθήνας περισσότερες από 2.250 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα και 100 κενά εκπαιδευτικών, στη Δράμα 336 ώρες στη Γενική και 92 στην ΕΑΕ, ενώ στη Δ΄ Αθήνας, μετά τις τελευταίες προσλήψεις (60 στη Γενική, 3 στην ΕΑΕ – ΤΕ, ΣΜΕΑΕ – και 32 στην Παράλληλη Στήριξη), καλύφθηκε μόλις το 60% των λειτουργικών αναγκών της Γενικής Εκπαίδευσης και ένα απογοητευτικό 2% της ΕΑΕ. Στην Κορινθία, το ποσοστό κάλυψης των κενών στη Γενική Παιδεία μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων ανήλθε μόλις στο 27,2% κοκ.

Οι αριθμοί αυτοί διαψεύδουν κάθε επικοινωνιακή προσπάθεια ωραιοποίησης. Τα σχολεία λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις και οι μαθητές στερούνται βασικά μορφωτικά δικαιώματα.

 Γονείς και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται δικαιολογημένα, δημόσια και στα μέσα ενημέρωσης, για τις ελλείψεις. Για μια εικόνα που δεν μπορεί πλέον να δικαιολογηθεί. Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΙΘΑ ότι «τα κενά θα καλυφθούν άμεσα», η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Οι ελλείψεις παραμένουν και τα σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν με σοβαρές ανεπάρκειες.

Η αιτία δεν βρίσκεται, όπως επιχειρείται να παρουσιαστεί, στις νόμιμες άδειες των εκπαιδευτικών, αλλά στις ανεπαρκείς πιστώσεις και στην πολιτική επιλογή της δημοσιονομικής στενότητας.

Την ίδια στιγμή, το υπάρχον προσωπικό εξαναγκάζεται σε εξαντλητικά ωράρια και υποχρεωτικές υπερωρίες, συχνά έως και πέντε ώρες την εβδομάδα, ενώ επιβαρύνεται με πρόσθετο διοικητικό έργο και υπερβολική γραφειοκρατία που το απομακρύνουν από τον ουσιαστικό του ρόλο, τον διδακτικό και παιδαγωγικό.

Η μόνη πραγματική λύση είναι η άμεση διάθεση επαρκών πιστώσεων και η πλήρης κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, ώστε κανένα σχολείο και κανένας μαθητής να μη μείνει πίσω.

✊ Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ σε όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια απαιτούμε την άμεση πραγματοποίηση της Γ΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη όλων των κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Αθήνα, 08.10.2025

Με φιλικούς, αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Κατσωνόπουλος Θοδωρής

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Η εικόνα στη Γ΄Αθήνας (Γενική Παιδεία)

Σε 119 σχολικές μονάδες της Γ΄ Αθήνας, τα εξορθολογισμένα και συμπιεσμένα κενά (σε ώρες) που έχουμε στη Γενική Παιδεία ανά ειδικότητα είναι:

  • ΠΕ01: 156 (32 + 26 + 98)
  •  
  • ΠΕ02: 98 (11 + 50 + 37)
  •  
  • ΠΕ03: 100 (5 + 4 + 91) 
  •  
  • ΠΕ04.01: 87 (30 + 25 +32)
  •  
  • ΠΕ04.02: 56 (3 + 32 + 21) 
  •  
  • ΠΕ04.04: 15 (0 + 0 + 15)
  •  
  • ΠΕ04.05: 10 (0 + 7 + 3) 
  •  
  • ΠΕ05: 110 (14 + 7 + 89)
  •  
  • ΠΕ06: 414 (17 + 133 + 264) 
  •  
  • ΠΕ07: 4 (1 +3 + 0) 
  •  
  • ΠΕ08: 50 (16 + 10 + 24) 
  •  
  • ΠΕ11: 197 (60 + 22 + 115)  
  •  
  • ΠΕ78: 0 
  •  
  • ΠΕ79: 62 (36 + 26 + 0)
  •  
  • ΠΕ80: 104 (35 +49 +20)
  •  
  • ΠΕ81: 36 (23 + 13 +0) 
  •  
  • ΠΕ82: 112 (4 + 20 + 88) 
  •  
  • ΠΕ83: 120 (28 + 3 + 89) 
  •  
  • ΠΕ84: 32 (23 + 9 + 0) 
  •  
  • ΠΕ85: 0
  •  
  • ΠΕ86: 198 (50 +38 + 110) 
  •  
  • ΠΕ87.01: 0
  •  
  • ΠΕ87.02: 54 (33 + 4 +17) 
  •  
  • ΠΕ87.03: 0, ΠΕ87.04: 0, ΠΕ87.05: 0, ΠΕ87.06: 0, ΠΕ87.07: 0,
  •  
  • ΠΕ87.08: 34 (0 + 4 + 30) 
  •  
  • ΠΕ87.09: 24 (7 + 0 +17) 
  •  
  • ΠΕ87.10: 0
  •  
  • ΠΕ88.01: 3 (0 + 0 + 3) 
  •  
  • ΠΕ88.02: 0, ΠΕ88.03: 0, ΠΕ88.04: 0, ΠΕ88.05: 0
  •  
  • ΠΕ89.01: 50 (19 + 23 + 8) 
  •  
  • ΠΕ89.02:0
  •  
  • ΠΕ90: 19 (0 +0 +19) (Γ) 
  •  
  • ΠΕ91.01: 0, ΠΕ91.02: 0 
  •  
  • ΔΕ02.01: 26 (26+0+0)
  •  
  • ΔΕ02.02: 86 (30+30+26)  

*** Οι αριθμοί ενός των παρενθέσεων αφορούν σε λειτουργικά κενά  ανά ομάδα, Α' (Αιγάλεω, Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα) Β' (Περιστέρι), Γ' (Ίλιον, Πετρούπολη, Καματερό, Αγ. Ανάργυροι)

Μετά τις 2 πρώτες φάσεις που θα έπρεπε να έχει καλυφθεί το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων, υπολογίζουμε μόνο στη Γενική Εκπαίδευση 2.258 χαμένες διδακτικές ώρες/εβδομάδα, ένα μήνα μετά της έναρξη της σχολικής χρονιάς. Εκατό κενά εκπαιδευτικών μόνο στη Γενική!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

interactive school
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Ενιαία στάση από την ΕΛΜΕ Κέρκυρας – Κάλεσμα σε συλλογική αντίσταση
Το Δ.Σ. καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να υιοθετήσουν τα ενιαία κείμενα της ΟΛΜΕ και να συμμετάσχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, τους...
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Ενιαία στάση από την ΕΛΜΕ Κέρκυρας – Κάλεσμα σε συλλογική αντίσταση
ζαχαρακη
Σ. Ζαχαράκη στη Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις νέες Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης
Υποχρεωτική απορρόφηση του 40% των αποφοίτων, μετά την ολοκλήρωση της δωρεάν φοίτησης
Σ. Ζαχαράκη στη Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις νέες Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης