paideias

Κατατέθηκε σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή, το Σχέδιο Νόμου «Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισης». 

Η συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  θα ξεκινήσει την Πέμπτη ή την Παρασκευή.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το Σχέδιο Νόμου

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την αιτιολογική έκθεση 
 

Υπουργείο Παιδείας: Τι είναι οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι η ίδρυση νέων δομών κατάρτισης που θα λειτουργούν με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Οι Ακαδημίες θα εντάσσονται στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ) και θα παρέχουν προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ιδιωτικοί φορείς (επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, σύνδεσμοι, επιμελητήρια κ.ά.) μπορούν να υποβάλουν πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας για ίδρυση Ακαδημίας σε συνεργασία με το κράτος.

Η πρόταση εξετάζεται από το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ), το οποίο γνωμοδοτεί εντός δύο μηνών.

Μετά τη γνωμοδότηση (ή την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας), ο Υπουργός μπορεί να συνάψει συμφωνία με τον οικονομικό φορέα και να εγκρίνει την ίδρυση.

Περιορισμός: Δεν μπορεί να ιδρυθεί Ακαδημία σε δήμο όπου ήδη λειτουργεί δομή ΕΕΚ του ίδιου επιπέδου με συναφείς ειδικότητες.

Οι Ακαδημίες φιλοδοξούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε νέους και εργαζόμενους να αποκτήσουν σύγχρονες, εξειδικευμένες δεξιότητες.

Ευκαιρία ή υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης;

Το υπουργείο Παιδείας υπερασπίζεται την πρωτοβουλία, τονίζοντας ότι θα καλύψει το κενό στην αγορά εργασίας και θα προσφέρει στοχευμένη επαγγελματική κατάρτιση. Ωστόσο, αρκετοί φορείς της εκπαίδευσης εκφράζουν ανησυχίες:

  • Μήπως η εκπαίδευση μετατρέπεται σε μηχανισμό παραγωγής «φθηνού» εργατικού δυναμικού για τις επιχειρήσεις;
  • Ποιος θα ελέγχει το περιεχόμενο σπουδών και την τήρηση των εκπαιδευτικών προδιαγραφών;
  • Θα ενισχυθεί πραγματικά η ποιότητα της κατάρτισης ή θα δημιουργηθούν παράλληλες εκπαιδευτικές δομές με άνιση πρόσβαση;
  • Υπάρχει κίνδυνος οι ειδικότητες να διαμορφώνονται με γνώμονα τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες των επιχειρήσεων και όχι τις μακροπρόθεσμες κοινωνικές ανάγκες;
  • Πώς θα εξασφαλιστεί η ισοτιμία των τίτλων σπουδών με τα ήδη υπάρχοντα ΙΕΚ και ΕΠΑΛ;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eyfrosynis_mpoyloyta.jpg
Οκτώ χρόνια χωρίς την εκπαιδευτικό Φώφη Μπουλούτα: Ένα περιστατικό που σημάδεψε την εκπαιδευτική κοινότητα
Η υπόθεση της εκπαιδευτικού που κατήγγειλε περιστατικό αντιγραφής στο Κολλέγιο Αθηνών και απολύθηκε, παραμένει ένα από τα πιο συμβολικά κεφάλαια της...
Οκτώ χρόνια χωρίς την εκπαιδευτικό Φώφη Μπουλούτα: Ένα περιστατικό που σημάδεψε την εκπαιδευτική κοινότητα
xeria
Ερυθηματώδης Λύκος: Μια αυτοάνοση νόσος με πολλά πρόσωπα
Ο Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος (ΣΕΛ) είναι μια χρόνια αυτοάνοση νόσος, κατά την οποία το ανοσοποιητικό σύστημα, αντί να προστατεύει τον οργανισμό,...
Ερυθηματώδης Λύκος: Μια αυτοάνοση νόσος με πολλά πρόσωπα