anaplirotes kinitopoiisi
George Vitsaras / SOOC
Ο ΠΑΣΑΝ ζητά άμεση Γ’ φάση για την πλήρη κάλυψη των θέσεων στη Γενική και Ειδική Αγωγή

Με επιστολή διαμαρτυρίας προς τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο ΠΑΣΑΝ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του για τα σημαντικά κενά που παραμένουν στα σχολεία της χώρας μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει ο φορέας:

  • Στη Γενική Αγωγή, από τα 1.440 κενά νηπιαγωγών καλύφθηκε μόνο το 52%, με 697 θέσεις να παραμένουν κενές.

  • Στην Ειδική Αγωγή, παρά τις 690 προσλήψεις, συνεχίζονται οι ελλείψεις στις Παράλληλες Στηρίξεις, στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Νηπιαγωγεία, με συνέπειες για την ισότητα και τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

  • Στα ολοήμερα τμήματα, η υποστελέχωση σε μεγάλα αστικά κέντρα δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών, ενώ οι Διευθύνσεις εφαρμόζουν διαφορετικά τις προβλέψεις λόγω έλλειψης σαφών οδηγιών.

Ο ΠΑΣΑΝ επισημαίνει ότι η υποστελέχωση έχει πολλαπλές συνέπειες:

  • Παιδαγωγικές: συγχωνεύσεις τμημάτων και υπερφορτωμένες τάξεις.

  • Κοινωνικές: ανισότητες στην εκπαίδευση και περιορισμένη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες.

  • Ψυχολογικές: άγχος γονέων και εκπαιδευτικών.

  • Οργανωτικές: αναστάτωση στα ωρολόγια προγράμματα και δυσκολία στον προγραμματισμό δραστηριοτήτων.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η Γ’ φάση προσλήψεων πρέπει να διασφαλίσει:

  1. Κανένα σχολείο χωρίς τον απαραίτητο εκπαιδευτικό.

  2. Σωστή λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων.

  3. Πλήρη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής.

Τα οφέλη από την πλήρη κάλυψη των κενών περιλαμβάνουν ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία, καλύτερη στήριξη των μαθητών και ανακούφιση των οικογενειών, ενώ ο φορέας ζητά άμεση αντιμετώπιση των κενών χωρίς καθυστέρηση.

Η επιστολή του ΠΑΣΑΝ

ΘΕΜΑ: Έκφραση έντονης δυσαρέσκειας για τη μη κάλυψη των πραγματικών κενών σε εκπαιδευτικούς ΠΕ60 της Γενικής και Ειδικής Αγωγής μετά την Α' φάση και Β΄φάση. Απαίτηση πλήρους κάλυψης στη Γ΄φάση.

Αξιότιμοι/ες,

Η φετινή σχολική χρονιά αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες λόγω της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, αλλά και στα ολοήμερα τμήματα των νηπιαγωγείων. Η κατάσταση αυτή δεν επιτρέπει στα παιδιά να έχουν την εκπαίδευση που δικαιούνται και προκαλεί έντονη αναστάτωση στις οικογένειες και τους/τις εκπαιδευτικούς. Η άμεση κάλυψη των κενών είναι επιτακτική για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η ποιότητα της εκπαίδευσης.

Γενική Αγωγή:

Ο κλάδος των νηπιαγωγών είχε 1.440 κενά. Μετά τις προσλήψεις στη Β’ φάση καλύφθηκε το 52% των αναγκών. Παρόλα αυτά, παραμένει ένα πολύ μεγάλο έλλειμμα με 697 θέσεις που δεν έχουν καλυφθεί.

Ειδική Αγωγή:

Παρά τις 690 προσλήψεις στη Β΄ φάση στην Ειδική Αγωγή, εξακολουθούν να παρατηρούνται σημαντικά κενά, ιδιαίτερα στις Παράλληλες Στηρίξεις. Η ελλιπής στελέχωση σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα αναιρεί στην πράξη την έννοια της συμπερίληψης και της ισότητας στην εκπαίδευση, καθώς πολλά παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στερούνται της αναγκαίας υποστήριξης. Αντίστοιχα, οι ελλείψεις που καταγράφονται στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Νηπιαγωγεία επιτείνουν τις ανισότητες, αναδεικνύοντας την ανάγκη για συστηματικό σχεδιασμό και ουσιαστική ενίσχυση των δομών της Ειδικής Αγωγής.

Ολοήμερα τμήματα:

Τα ολοήμερα τμήματα αποτελούν κρίσιμο στοιχείο της σχολικής ημέρας, καθώς παρέχουν επιπλέον χρόνο για μαθησιακή υποστήριξη, οργανωμένες παιδαγωγικές δραστηριότητες ανάπτυξης δεξιοτήτων και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της Β’ φάσης, τα κενά παραμένουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, προκαλώντας έντονη δυσαρέσκεια στους γονείς. Επιπλέον, δεν υπάρχει σαφής οδηγία για τα ολοήμερα, με αποτέλεσμα κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας να εφαρμόζει διαφορετικά τις προβλέψεις των εγγράφων. Η μη στελέχωση αυτών των θέσεων επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των οικογενειών και την ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς τα παιδιά δεν μπορούν να παραμείνουν σε ένα ασφαλές και μαθησιακό περιβάλλον μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος.

Η υποστελέχωση έχει άμεσες και σοβαρές συνέπειες:

  • Παιδαγωγικές: Υπολειτουργία σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις τμημάτων και υπερφορτωμένες τάξεις, υποβαθμίζοντας την εκπαίδευση.
  • Κοινωνικές: Ανισότητες στην εκπαίδευση και σοβαρή επίπτωση στην πορεία των παιδιών που χρειάζονται ειδική στήριξη.
  • Ψυχολογικές: Αβεβαιότητα και άγχος στους γονείς και τους/τις εκπαιδευτικούς, με αρνητική επίδραση στα παιδιά.
  • Οργανωτικές: Αναστάτωση στο ωρολόγιο πρόγραμμα και δυσκολία στον προγραμματισμό σχολικών δραστηριοτήτων.

Η πλήρης κάλυψη των κενών έπρεπε να είχε επιλυθεί ήδη με τη Β’ φάση προσλήψεων. Στη Γ’ φάση θα έπρεπε να προστίθενται μόνο οι νέες γνωματεύσεις. Ωστόσο, παραμένουν κενά και για παιδιά με ήδη γνωμάτευση, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η παρακολούθηση των παράλληλων στηρίξεων και να δημιουργείται έντονη δυσαρέσκεια στους γονείς.

Τι ζητάμε για τη Γ’ φάση:

  1. Να μην μείνει κανένα σχολείο χωρίς τον απαραίτητο εκπαιδευτικό.
  2. Να λειτουργήσουν σωστά τα ολοήμερα τμήματα.
  3. Η Ειδική Αγωγή να στελεχωθεί πλήρως.

Οφέλη από την πλήρη κάλυψη των κενών:

  1. Ομαλή και ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς υπολειτουργία σχολικών μονάδων.
  2. Καλύτερη στήριξη των παιδιών και ισότητα στην εκπαίδευση.
  3. Ανακούφιση των οικογενειών και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Δεν είναι δυνατόν να φτάνει η σχολική χρονιά στη μέση της περιόδου για να αρχίσουν τα σχολεία να λειτουργούν σωστά. Κάθε χρόνο δημιουργούνται τα ίδια προβλήματα, γι’ αυτό πρέπει να προβλεφθεί άμεσα και να αντιμετωπίζεται χωρίς καθυστέρηση κάθε κενό ή δυσλειτουργία που προκύπτει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αθλητισμος
Οργή γυμναστών για τη Β΄ φάση προσλήψεων: «Παρωδία με μόλις 386 θέσεις»
Μηδενικές προσλήψεις για Φυσική Αγωγή – Καθημερινή δημοσιοποίηση σχολείων χωρίς γυμναστή προαναγγέλλει ο κλάδος.
Οργή γυμναστών για τη Β΄ φάση προσλήψεων: «Παρωδία με μόλις 386 θέσεις»