Πέντε εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Νέας Κερασιάς Θεσσαλονίκης συμμετείχαν σε δύο κινητικότητες Erasmus+ στην Ισπανία, στο πλαίσιο του σχεδίου «Διευρύνοντας τους ορίζοντές μας, ξεκλειδώνουμε το μέλλον».
Η πρώτη πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση, ενώ η δεύτερη στη Μάλαγα, όπου δόθηκε έμφαση στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και διεθνών συνεργασιών.
Οι εκπαιδευτικοί αποκόμισαν πολύτιμες δεξιότητες, ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα στη διδασκαλία και καλλιέργησαν ευρωπαϊκή συνείδηση, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση ενός πιο σύγχρονου και συμμετοχικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Αναλυτικά:
Πέντε εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Νέας Κερασιάς Θεσσαλονίκης (Φ. Αϊβαζίδου ΠΕ11, Μ.Γκίνος ΠΕ70 Διευθυντής, Α. Ζώγα ΠΕ70 δασκάλα Β’ τάξης, Κ. Κοριτσίδου ΠΕ70 δασκάλα Ε’ τάξης, Σ. Νουβάκη ΠΕ06) συμμετείχαν το σχολικό έτος 2024-25 σε δύο διαδοχικές κινητικότητες Erasmus+ στην Ισπανία, στο πλαίσιο του σχεδίου 2024-1-EL01-KA122-SCH-000241441 με τίτλο «Διευρύνοντας τους ορίζοντές μας, ξεκλειδώνουμε το μέλλον» Οι δράσεις αυτές επιβεβαιώνουν τη δέσμευση του σχολείου για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη, συνεργασία και καινοτομία στη διδασκαλία.
Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη από 31 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2025 και περιλάμβανε δομημένο σεμινάριο πέντε ημερών με αντικείμενο τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν σύγχρονα εργαλεία, έμαθαν πώς να δημιουργούν κείμενα, εικόνες και παρουσιάσεις με τη βοήθεια της AI, ανέπτυξαν δεξιότητες παραγωγής διαδραστικών κουίζ και διερεύνησαν ζητήματα ηθικής και υπεύθυνης χρήσης της τεχνολογίας στην τάξη.
Η δεύτερη κινητικότητα, που πραγματοποιήθηκε 25–31 Μαΐου 2025 στην Μάλαγα, εστίασε στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών, περιλαμβάνοντας επισκέψεις σε ισπανικά σχολεία και επαφές με συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Μέσα από τις επισκέψεις αυτές, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά καινοτόμες διδακτικές μεθόδους, να ανταλλάξουν ιδέες και να δημιουργήσουν πολύτιμα δίκτυα συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τα οφέλη που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί ήταν πολλαπλά. Απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων για την αξιοποίηση της AI στην τάξη. Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διαδραστικότητας στη διδασκαλία. Επέκταση των παιδαγωγικών τους εργαλείων και εμπλουτισμός του αναλυτικού προγράμματος. Καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης και κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών και εκπαιδευτικών συστημάτων. Δημιουργία διεθνών συνεργασιών και μακροπρόθεσμων εκπαιδευτικών συνεργειών.
Το Erasmus+ απέδειξε για ακόμη μία φορά τον ανεκτίμητο ρόλο του στην προώθηση της καινοτομίας, της συνεργασίας και της ποιότητας στην εκπαίδευση. Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στις σχολικές τους κοινότητες με νέες γνώσεις, φρέσκες ιδέες και έμπνευση, προσφέροντας στους μαθητές τους ένα πιο σύγχρονο, συμμετοχικό και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον.
Η συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Νέας Κερασιάς στις κινητικότητες αυτές ενισχύει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του, φέρνοντας την Ευρώπη πιο κοντά στην ελληνική τάξη και επιβεβαιώνοντας ότι η εκπαίδευση χωρίς σύνορα είναι το κλειδί για ένα καλύτερο μέλλον.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ