edra
«Είναι τα παιδιά μας, οι ανάγκες τους, οι γονείς που νιώθουν εκτεθειμένοι, όταν το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια και συνέχεια. Και αυτή η προσπάθεια δεν μπορεί να μετρηθεί μόνο με δείκτες»

Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. Στα περισσότερα σχολεία, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι σοβαρές, το ολοήμερο παραμένει ημιτελές, οι τάξεις γίνονται πολυπληθείς και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες –και κάποιες φορές εξαιρετικά απαιτητικές ανάγκες– δεν έχουν την υποστήριξη που δικαιούνται. Κατανοούμε την ανάγκη του Υπουργείου Παιδείας για εξ ορθολογισμό, αλλά δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Όταν οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται από την αρχή της σχολικής χρονιάς δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ορθός προγραμματισμός. Μέχρι και αυτή τη στιγμή, οι αλλαγές στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών είναι συνεχείς, και αυτό κάνει κάθε προγραμματισμό σχεδόν αδύνατο. Κι εμείς, οι Διευθύντριες / Διευθυντές των σχολικών μονάδων,  καλούμαστε διαρκώς να ανταποκριθούμε σε επείγοντα μηνύματα και οδηγίες που δεν λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Έχοντας ταξιδέψει σε άλλες χώρες, βλέπω πόσο πίσω μένουμε και πόσο τεράστια προσπάθεια καταβάλλουμε στην Ελλάδα, με τους χαμηλότερους μισθούς και τις μεγαλύτερες απαιτήσεις. Είναι ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για όλα αυτά.

 H Δημόσια Εκπαίδευση δεν είναι απλά ζήτημα αριθμών ή γραφειοκρατικών εξ ορθολογισμών. Είναι τα παιδιά μας, οι ανάγκες τους, οι γονείς που νιώθουν εκτεθειμένοι, όταν το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια και συνέχεια. Και αυτή η προσπάθεια δεν μπορεί να μετρηθεί μόνο με δείκτες. Το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός και χρειάζεται ουσιαστική στήριξη, όχι μόνο αριθμητική τακτοποίηση.

Όταν το Υπουργείο Παιδείας μας ζητά να καινοτομούμε, να προωθούμε την εξωστρέφεια  και να ανοίγουμε νέους ορίζοντες, αυτό είναι καλοδεχούμενο. Αλλά δεν γίνεται να μένουμε χωρίς τη στήριξη που απαιτείται για να υλοποιήσουμε αυτές τις αλλαγές. Κάθε σχολείο χρειάζεται ένα σταθερό υπόβαθρο, μια ουσιαστική αναγνώριση της προσπάθειας των ανθρώπων του και μια πολιτεία που δεν το βλέπει απλώς ως μια μονάδα σ’ ένα σύστημα.

Τα σχολεία δεν είναι απλοί αριθμοί σε έναν πίνακα. Είναι χώροι όπου οι άνθρωποι εργάζονται με αγάπη για τα παιδιά, καλύπτουν ο ένας τις ώρες του άλλου όταν χρειάζεται, και χρειάζονται σταθερή και έγκαιρη στελέχωση για να λειτουργήσουν ομαλά. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας την εκπαίδευση που αξίζουν και να προχωρήσουμε ουσιαστικά προς την πρόοδο.

Η φωνή μιας Δ/ντριας Δημοτικού Σχολείου που βλέπει πίσω απ’ τους αριθμούς

* Παπαδάκη Φαίη Δασκάλα, Δ/ντρια 18ου Δημ.Σχ.Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κοινωνικο
Κερατσίνι: Παιδιά από νηπιαγωγείο έως λύκειο παρέλαβαν σχολικά είδη από το Κοινωνικό Παντοπωλείο
Τα παιδιά παρέλαβαν τσάντες και απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ ο ενθουσιασμός τους αποτέλεσε την καλύτερη ανταμοιβή για το έργο της Δομής
Κερατσίνι: Παιδιά από νηπιαγωγείο έως λύκειο παρέλαβαν σχολικά είδη από το Κοινωνικό Παντοπωλείο
Το κτίριο του ΑΣΕΠ
Σύλλογος Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων
Σύλλογος ΑΣΕΠ: «Οι επιτυχόντες του 2Γ/2022 κινδυνεύουν να πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων»
Σύλλογος Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων