ΕΘΑΑΕ
Η συμμετοχή της περιορίστηκε σε πρωτοβουλίες συμμαθητών της, συνήθεις στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, με μικρές συνεισφορές στο ταμείο υποτροφιών για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου

Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) εξέδωσε ανακοινωθέν με το οποίο διαψεύδει ότι η Διακεκριμένη Καθηγήτρια Ζιζή Παπαχαρίση, μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης για την αίτηση αδειοδότησης του Μη Κρατικού Πανεπιστημίου του Κολλεγίου "Ανατόλια", υπήρξε δωρήτρια στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό οργανισμό.

Η συμμετοχή της περιορίστηκε σε πρωτοβουλίες συμμαθητών της, συνήθεις στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, με μικρές συνεισφορές στο ταμείο υποτροφιών για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Η ΕΘΑΑΕ επισημαίνει ότι η κ. Παπαχαρίση απέκτησε το Λύκειο Ανατόλια το 1991 και στη συνέχεια μετέβη στις ΗΠΑ για τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές της. Η Αρχή τονίζει ότι η απόφοιτησή της από το σχολείο δεν συνιστά σύγκρουση συμφερόντων και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απαγόρευση ή αρνητικό κριτήριο σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΘΑΑΕ.

Το Ανώτατο Συμβούλιο (ΑΣΥ) ανακοίνωσε ότι οι 12 αιτήσεις ξένων πανεπιστημίων για άδεια λειτουργίας παραρτημάτων ΝΠΠΕ στην Ελλάδα αξιολογήθηκαν από Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης (ΕΕΑ). Κάθε επιτροπή αποτελείται από ένα μέλος του ΑΣΥ και δύο καθηγητές διεθνούς κύρους, με στόχο την ακεραιότητα, διαφάνεια και αμεροληψία.

Μεταξύ των εμπειρογνωμόνων, η κ. Παπαχαρίση ξεχωρίζει για το πλούσιο ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο της. Η ΕΘΑΑΕ υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων με τα υπό εξέταση ιδρύματα και αναγνωρίζει τη σημαντική συμβολή της ελληνικής επιστημονικής διασποράς στην επιτυχή έκβαση της διαδικασίας.

Οι αξιολογήσεις βασίστηκαν σε τεκμηριωμένα κριτήρια ακαδημαϊκής ποιότητας, λειτουργικής επάρκειας και διαφάνειας, σύμφωνα με τον ν. 5094/2024 και το πρότυπο της ΕΘΑΑΕ. Η συμβολή των ειδικών επιστημόνων εγγυάται ότι οι εισηγήσεις της Αρχής είναι αντικειμενικές και αμερόληπτες, προάγοντας την αξιοπιστία της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Ανώτατο Συμβούλιο (ΑΣΥ) της ΕΘΑΑΕ, συμπληρωματικά προς την ανακοίνωση για τη διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων για παραρτήματα ΝΠΠΕ, αναφέρει τα εξής:

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των 12 αιτήσεων ξένων πανεπιστημίων για άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας παραρτήματος ΝΠΠΕ στην Ελλάδα, η ΕΘΑΑΕ συγκρότησε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης (ΕΕΑ), οι οποίες, σύμφωνα με το πρότυπο που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2024 (ΦΕΚ 6956/Β/18-12-2024), αποτελούνται από ένα μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου και από δύο (2) Καθηγητές υψηλού επιστημονικού κύρους και διοικητικής εμπειρίας από διάφορα πανεπιστήμια της αλλοδαπής.

Για να είναι σε ετοιμότητα για τη διαδικασία αξιολόγησης, η ΕΘΑΑΕ, ήδη από το φθινόπωρο του 2024, πολύ πριν υποβληθούν οι αιτήσεις των ξένων πανεπιστημίων, έστειλε επιστολές / προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε διακεκριμένα μέλη της ελληνικής επιστημονικής διασποράς για την ενδεχόμενη συμμετοχή τους σε επιτροπές αξιολόγησης. Οι περισσότεροι ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόσκληση, χωρίς να γνωρίζουν πότε και σε ποια επιτροπή ενδέχεται να συμμετάσχουν.

Όταν η ΕΘΑΑΕ απέκτησε πρόσβαση στο ψηφιακό υλικό των αιτήσεων (11/4/2025), ζήτησε από τους εμπειρογνώμονες του εξωτερικού επικαιροποίηση της διαθεσιμότητάς τους για τις επιτόπιες επισκέψεις την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου 2025. Μετά τη θετική τους ανταπόκριση, το ΑΣΥ όρισε τις 12 ΕΕΑ και τα μέλη τους υπέβαλαν σχετική δήλωση αποδοχής της προβλεπόμενης διαδικασίας της Αρχής και δήλωση ενδεχόμενης σύγκρουσης συμφερόντων με το υπό εξέταση μητρικό ίδρυμα ή υφιστάμενο συνεργαζόμενο κολλέγιο, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΘΑΑΕ.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας εφαρμόζεται ως μέρος του κανονιστικού πλαισίου κάθε είδους αξιολόγησης για τη διασφάλιση της ακεραιότητας και αμεροληψίας των σχετικών διαδικασιών και περιέχει τα σχετικά με τις δεσμεύσεις των μελών των επιτροπών και πληροφορίες για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων.

Μεταξύ των 22 διακεκριμένων εμπειρογνωμόνων των ΕΕΑ ήταν η κ. Ζιζή Παπαχαρίση, η οποία φέρει τον τιμητικό τίτλο της Διακεκριμένης Καθηγήτριας (Distinguished Professor) και διατελεί από το 2008 Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας (Department of Communication) στο University of Illinois – Chicago. Στο δημοσίως διαθέσιμο μακροσκελέστατο βιογραφικό της καταγράφεται η εξαιρετική ακαδημαϊκή της πορεία και το πλούσιο επιστημονικό της έργο.

Εύκολα διαπιστώνεται, επίσης, ότι η κ. Παπαχαρίση, μετά την αποφοίτησή της από το Λύκειο του Ανατόλια το 1991, έφυγε στις ΗΠΑ, όπου έκανε τις προπτυχιακές της σπουδές (ΒΑ in Economics/Media Studies, 1995, στο Mount Holyoke College) και τις μεταπτυχιακές της σπουδές (ΜΑ in Communication Studies, 1997 στο Kent State University και Ph.D. in Political Communication/New Media, 2000 στο University of Texas at Austin) και στη συνέχεια έχτισε την λαμπρή πανεπιστημιακή και ερευνητική της καριέρα.

Δεν αποφοίτησε από το ACT (που ιδρύθηκε το 2009) και, όπως πληροφορηθήκαμε, δεν είναι δωρήτρια, όπως ανα inaccurately αναφέρεται και αναπαράγεται σε διάφορα μέσα ενημέρωσης. Συμμετείχε, απλώς, σε πρωτοβουλίες των συμμαθητών της, που συνηθίζονται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ενισχύοντας με μικρά ποσά το ταμείο υποτροφιών για τους μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου του Ανατόλια.

Καθίσταται, συνεπώς, σαφές ότι το πέρασμά της ως μαθήτριας από το εν λόγω σχολείο δεν εμπίπτει σε κάποια απαγόρευση και δεν αποτελεί περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων σύμφωνα και με τον Κώδικα Δεοντολογίας της Αρχής. Δεν υπάρχει καμία εξάρτηση ή συγγένεια που δυνητικά θα μπορούσε να επηρεάσει την κρίση της εμπλεκόμενης και έμπειρης σε αξιολογήσεις ιδρυμάτων πανεπιστημιακού. Η αποφοίτηση από ένα σχολείο πριν από 35 χρόνια, σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο σοβαρής συζήτησης και να συνιστά αρνητικό κριτήριο.

Η ΕΘΑΑΕ, για την εκπλήρωση της αποστολής της και στο πλαίσιο των δράσεων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης, πάντα ζητά τη συνδρομή και την τεχνογνωσία των ομογενών καθηγητών και καθηγητριών που διαπρέπουν στο εξωτερικό και διαπιστώνει συνεχώς ότι, παρά τον φόρτο εργασίας τους και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, εκείνοι ανταποκρίνονται πρόθυμα και στηρίζουν εθνικές πρωτοβουλίες και δράσεις προς όφελος της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Το Ανώτατο Συμβούλιο εκφράζει, ακόμη μία φορά, τις θερμές του ευχαριστίες προς τους εγνωσμένου κύρους εμπειρογνώμονες της ελληνικής επιστημονικής διασποράς που πλαισίωσαν ως μέλη τις ΕΕΑ και συμμετείχαν με συνέπεια, υπευθυνότητα και αμεροληψία στη διαδικασία της αξιολόγησης των δώδεκα αιτήσεων. Η συμβολή τους υπήρξε καθοριστική για την επιτυχή έκβαση της διαδικασίας, διασφαλίζοντας ότι οι εισηγήσεις της Αρχής βασίστηκαν σε τεκμηριωμένα κριτήρια ακαδημαϊκής ποιότητας, λειτουργικής επάρκειας και διαφάνειας, σύμφωνα με τις επιταγές του ν. 5094/2024 και του οικείου προτύπου της ΕΘΑΑΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σημαία της ΔΟΕ
ΔΟΕ: Η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης απορρέει από πολιτικές αποφάσεις απαξίωσης (Βίντεο)
ΔΟΕ: Κρίσιμα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση με ελλείψεις προσωπικού και υποδομών
ΔΟΕ: Η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης απορρέει από πολιτικές αποφάσεις απαξίωσης (Βίντεο)
Εκπαίδευση
Συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ: Ασάφειες, αδικίες και «νέα κανονικότητα» με υπερωρίες για τους εκπαιδευτικούς
Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου για τα κενά στα σχολεία και τις δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος
Συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ: Ασάφειες, αδικίες και «νέα κανονικότητα» με υπερωρίες για τους εκπαιδευτικούς
πιστολι
Πυροβολισμοί μαθητή σε σχολείο στο Κολοράντο - Τραυμάτισε τέσσερις και αυτοκτόνησε
Η κατάσταση της υγείας των τραυματιών παραμένει σοβαρή, με έναν μαθητή σε κρίσιμη κατάσταση και έναν άλλον σε σταθερή. Για τον τέταρτο τραυματία δεν...
Πυροβολισμοί μαθητή σε σχολείο στο Κολοράντο - Τραυμάτισε τέσσερις και αυτοκτόνησε