Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών ΠΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία επισημαίνει το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει από τη χρονική καθυστέρηση στην ίδρυση οργανικών θέσεων, κυρίως στην ειδική αγωγή και προσχολική εκπαίδευση, μετά και τη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής το 2018.
Όπως τονίζουν, αυτή η καθυστέρηση έχει δημιουργήσει διοικητικό και υπηρεσιακό χάος, αφού η ίδρυση των θέσεων πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών, με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρές αδικίες και αποκλεισμοί εκπαιδευτικών.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι τα ΠΥΣΠΕ καλούνται να διαχειριστούν μια περίπλοκη και αδιανόητη κατάσταση, με εκπαιδευτικούς που είτε δεν είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τις νέες οργανικές θέσεις είτε αποκλείστηκαν λόγω προηγούμενων τοποθετήσεων ή μη ύπαρξης κενών στις προτιμήσεις τους. Το Αυτόνομο Δίκτυο καταγγέλλει την απουσία σαφών οδηγιών από το ΥΠΑΙΘΑ και την ασυνέπεια στον χειρισμό της κατάστασης, η οποία εντείνεται από την αυτόνομη λειτουργία των ΠΥΣΠΕ.
Το δίκτυο καλεί το Υπουργείο να εκδώσει άμεσα εγκύκλιο που θα δίνει το δικαίωμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης βάσει των νέων κενών και να επαναληφθούν όπου χρειάζεται οι διαδικασίες, ώστε να αρθούν οι αδικίες και να διασφαλιστεί η ισονομία. Τέλος, υπογραμμίζεται η σοβαρότητα του ζητήματος καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί, λίγες μόνο εβδομάδες πριν το άνοιγμα των σχολείων, παραμένουν σε αβεβαιότητα για την υπηρεσιακή τους κατάσταση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΜΕΤΑ ΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. έχουμε αναδείξει πολλές φορές την ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στην ειδική αγωγή και την προσχολική εκπαίδευση μετά και τη θεσμοθέτησή της ως δίχρονη το 2018.
Θεωρούσαμε ως δεδομένο πως η υλοποίηση του δίκαιου αυτού αιτήματος του Κλάδου θα γινόταν με τη διασφάλιση της ισονομίας μεταξύ των συναδέλφων/συναδελφισσών. Αντί γι’ αυτό, όμως, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ κατάφερε να δημιουργήσει το απόλυτο χάος. Όλα ξεκίνησαν από το γεγονός της χρονικής καθυστέρησης της ίδρυσης των νέων οργανικών θέσεων κυρίως στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης. Αυτά ενώ έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις κ.λ.π.) έγιναν αφού είχαν ολοκληρωθεί αυτές δημιουργώντας το απόλυτο μπάχαλο. Και δεν σταματά εκεί το ζήτημα αλλά επεκτείνεται και στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης που καλούνται τα ΠΥΣΠΕ να διαχειριστούν την αδιανόητη αυτή κατάσταση που δημιούργησε το ίδιο το ΥΠΑΙΘΑ. Έτσι καλούνται να διαχειριστούν:
• Παραβιάσεις της αρχής της ισότητας ευκαιριών, αποκλείοντας εκπαιδευτικούς που δεν είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τις νέες θέσεις όταν υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης, εφόσον αυτές δεν είχαν τότε ιδρυθεί.
• Εκπαιδευτικοί που πήραν, με την προηγούμενη διαδικασία, οργανική θέση ή μετάθεση σήμερα αποκλείονται να διεκδικήσουν τις νέες θέσεις που ιδρύθηκαν.
• Εκπαιδευτικοί που δεν υπέβαλαν ή απενεργοποίησαν αίτηση, με κριτήριο ότι δεν υπήρχαν κενά στις περιοχές προτίμησής τους, αποκλείονται από τη διαδικασία.
Ακόμη και μετά την πρώτη φάση μεταθέσεων η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ δεν έλαβε υπόψη της ούτε το αίτημα της Ομοσπονδίας (10-7-2025) για την αντιμετώπιση των αδικιών που ήταν φανερό πως θα γίνουν ούτε τα αιτήματα των αιρετών προς την ίδια κατεύθυνση. Η όλη κατάσταση έχει δημιουργήσει απίστευτη σύγχυση, η οποία εντίνεται από το γεγονός πως το κάθε ΠΥΣΠΕ κινείται αυτόνομα στην προσπάθεια να αντιμετωπίσει την κατάσταση αυτή. Παράλληλα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ νίπτει ντας χείρας της μη δίνοντας ξεκάθαρες οδηγίες τοποθέτησης για να μη δημιουργηθούν αδικίες ώστε όλα τα ΠΥΣΠΕ να κινηθούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Είναι απαραίτητο να υπάρξει από το ΥΠΑΙΘΑ εγκύκλιος που να ξεκαθαρίζει τη διαχείριση της κατάστασης στα ΠΥΣΠΕ και μεταξύ άλλων να προβλέπει:
ü Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για κάθε εκπαιδευτικό που το επιθυμεί με βάση και τα νέα οργανικά κενά.
ü Διασφάλιση πως δεν θα υπάρχουν νέες αδικίες και όπου ήδη έχουν πραγματοποιηθεί διαδικασίες υπηρεσιακών μεταβολών να επαναληφθούν με βάση τα παραπάνω.
Πίσω από την αδιανόητη αυτή κατάσταση υπάρχουν εκπαιδευτικοί με οικογένειες που ένα μήνα πριν την έναρξη των σχολείων δεν γνωρίζουν που θα βρίσκονται. Η ενσυναίσθηση μάλλον αποτελεί ζητούμενο για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.
Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ