«Υπηρεσιακές μεταβολές… αλά Πιραντέλο» στην Α’ Αθήνας – Χάος με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών
Ανακλήσεις πράξεων, αντικρουόμενες εγκύκλιοι και ασυντόνιστη εφαρμογή του νόμου φέρνουν σύγχυση στους εκπαιδευτικούς

Σε κλίμα διοικητικής ασυνεννοησίας και νομικής αβεβαιότητας, το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας προχώρησε σε υπηρεσιακές μεταβολές και οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, κατόπιν των πρόσφατων εγκυκλίων του ΥΠΑΙΘΑ (92863/Ε2 & 92850/Ε2/25-07-2025), που καλούσαν τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να υλοποιήσουν τις μεταθέσεις σε Ειδική και Γενική Αγωγή.

Ωστόσο, οι πράξεις του ΠΥΣΠΕ, που περιλάμβαναν την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικού ΠΕ60 Ειδικής Αγωγής, ανετράπησαν σχεδόν αμέσως, με ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης, ενώ σε επόμενη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε νέα τοποθέτηση, αυτή τη φορά εκπαιδευτικού ΠΕ60 Γενικής Αγωγής.

Αντίθετες πρακτικές, ασαφές νομικό πλαίσιο - Δύο μέτρα και δύο σταθμά σε Γενική και Ειδική Αγωγή

Όπως επισημαίνει ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας, Τάκης Ρουμπής, η εισήγηση της Διευθύντριας Εκπαίδευσης, που έγινε δεκτή από την πλειοψηφία, δεν στηρίζεται σε σαφές νομικό έρεισμα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στη Γενική Αγωγή. Η διαδικασία βασίστηκε σε υπηρεσιακά σημειώματα και στον ατελή προγραμματισμό του Υπουργείου ως προς τη σύσταση των οργανικών θέσεων.

Στην Ειδική Αγωγή, η διαδικασία πρόκειται να επαναληφθεί εξ ολοκλήρου βάσει των διατάξεων του Π.Δ. 50/1996 (όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 100/1997), ενώ έχει ήδη εκδοθεί σχετική πρόσκληση από τη Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας.

Αντίθετα, στη Γενική Αγωγή, εφαρμόστηκε η εγκύκλιος 121293/Ε2/15-10-2024, οδηγώντας σε οριστικές τοποθετήσεις μετατιθέμενων εκπαιδευτικών, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι δηλώσεις προτίμησης για σχολεία με νεοσυσταθείσες οργανικές θέσεις, γεγονός που δεν ικανοποίησε αιτήσεις βελτίωσης θέσης.

Αποσπασματική εφαρμογή και καλοκαιρινή εξουθένωση

Η έλλειψη κεντρικής κατεύθυνσης από το Υπουργείο και οι αντικρουόμενες πρακτικές ανάμεσα στα ΠΥΣΠΕ δημιουργούν ένα τραγελαφικό σκηνικό, ανατρέποντας κάθε έννοια προγραμματισμού «Το Υπουργείο εμπνέεται μάλλον από το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», σχολιάζει δηκτικά ο αιρετός εκπρόσωπος, επισημαίνοντας τη σύγχυση και την εξουθένωση που προκαλείται τόσο στο διοικητικό προσωπικό όσο και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Ο κ. Ρουμπής καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του και να προχωρήσει άμεσα σε ενιαία και νομικά τεκμηριωμένη διαδικασία για όλες τις περιοχές, τονίζοντας ότι:

«Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πειραματόζωα. Οι υπηρεσιακές μεταβολές δεν μπορούν να εφαρμόζονται κατά το δοκούν από κάθε ΠΥΣΠΕ.»

Η ενημέρωση

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ - ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…                                                                                                                                     

Το ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας, σε εφαρμογή του άρθρου 77 του ν.5218/2025 και των σχετικών εγκυκλίων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 92863/Ε2/25-07-2025 και 92850/Ε2/25-07-2025 (σημειωτέον δεν έχουν ανακληθεί) που καλούσαν τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προβούν στην οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών, που υπάρχουν στη διάθεση των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ) της περιοχής τους, προχώρησε σε συνεδριάσεις για την υλοποίηση των ανωτέρω οδηγιών. Η διαδικασία αφορούσε εκπαιδευτικούς των κλάδων στους οποίους συστήθηκαν νέες οργανικές θέσεις τόσο στην Ειδική όσο και στη Γενική Αγωγή.

Πριν αλέκτορα φωνήσαι και πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι της τοποθέτησης εκπαιδευτικού ΠΕ60 Ειδικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε η ανάκληση της συγκεκριμένης πράξης του ΠΥΣΠΕ, ενώ προσδιορίστηκε ανάλογη συνεδρίαση και πραγματοποιήθηκε οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικού ΠΕ60 Γενικής Αγωγής (ευρισκόμενης στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας) σε εφαρμογή της μίας εκ των προαναφερόμενων εγκυκλίων που αφορά στη Γενική Αγωγή (!!!).

Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας η πλειοψηφία έκανε δεκτή την εισήγηση της Διευθύντριας Εκπαίδευσης που αφορά στις υπηρεσιακές μεταβολές μετά τις συμπληρωματικές μεταθέσεις Ειδικής και Γενικής Αγωγής (βλ. σύνδεσμο: https://www.takisroumpis.gr/?p=23689). Εισήγηση χωρίς νομικό έρεισμα, κυρίως στη Γενική Αγωγή, στηριζόμενη σε υπηρεσιακά σημειώματα και σε έναν κακό και α(δέξιο) προγραμματισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με τη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στην Ειδική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν, εκ νέου, στο σύνολό τους οι υπηρεσιακές μεταβολές σε εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με το Π.Δ.100/1997, όπου στο άρθρο 4, παρ. 5 του Π.Δ.50/1996 «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» αναφέρεται ότι: «Για τη σύνταξη των τελικών πινάκων οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού, κατά περιοχή μετάθεσης, οι διευθύνσεις προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ υπολογίζουν και τις θέσεις που προκύπτουν από ιδρύσεις ή προαγωγές σχολείων ή άλλη μεταβολή της οργανικότητας των σχολικών μονάδων.».

΄Ηδη εκδόθηκε σχετική πρόσκληση της Διεύθυνσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας (βλ. σύνδεσμο: https://www.takisroumpis.gr/?p=23692) και οι τοποθετήσεις θα πραγματοποιηθούν βάσει και του άρθρου 48 του ν.4692/2020 που αφορά στον τρόπο κάλυψης των κενών ΣΜΕΑΕ.

Αντιθέτως, στη Γενική Αγωγή η εισήγηση ήταν η οριστική τοποθέτηση των μετατιθέμενων εκπαιδευτικών με τις συμπληρωματικές μεταθέσεις της συνεδρίασης του ΚΥΣΠΕ στις 4 Αυγούστου και η ικανοποίηση των αιτήσεων βελτίωσης θέσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 121293/Ε2/15-10-2024, οι οποίες όμως δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή, των εκπαιδευτικών ΠΕ60 & ΠΕ08 της Α΄ Αθήνας που είχαν στις δηλώσεις προτίμησής τους σχολικές μονάδες στις οποίες συστήθηκαν νέες οργανικές θέσεις.

Καθίσταται σαφές ότι για τους ταγούς της Εκπαίδευσης υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Μία νομοθεσία που εφαρμόζεται κατά το δοκούν και οδηγεί, μεσούντος του θέρους, στην εξουθένωση του προσωπικού των Διευθύνσεων και στη σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα, ανατρέποντας τον όποιο προγραμματισμό υπήρχε στη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών.

Χωρίς κεντρική κατεύθυνση αφήνονται τα ΠΥΣΠΕ να αυτοσχεδιάσουν στη συγκεκριμένη διαδικασία που αφορά, κυρίως, στη Γενική Αγωγή, εμπνευσμένα, μάλλον, από το θεατρικό έργο του Λουίτζι Πιραντέλο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε».

Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του και με σαφείς οδηγίες να προχωρήσει ενιαία η διαδικασία από τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ. Δεν μπορούν οι υπηρεσιακές μεταβολές να πραγματοποιηθούν διαφορετικά σε κάθε περιοχή. Όχι άλλοι πειραματισμοί. Δεν χωρούν στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί δεν προσφέρονται…

Τάκης Ρουμπής

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η διορία για αλλαγή και πόσο κοστίζει η έκδοση

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασ
Στην Ισπανία με erasmus+ το εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση
Στο πλαίσιο του σχεδίου, 14 μαθητές και 8 εκπαιδευτικοί ταξίδεψαν και επιμορφώθηκαν σε σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, με έμφαση στις εφαρμογές της...
Στην Ισπανία με erasmus+ το εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση
δασκαλος
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για αδικίες στις μεταθέσεις και βελτιώσεις θέσης στη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας
Αντιδράσεις για τις υπηρεσιακές μεταβολές στη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για αδικίες στις μεταθέσεις και βελτιώσεις θέσης στη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας
VOUCHER ΔΥΠΑ
Voucher εργαζομένων ΔΥΠΑ: Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης με ένα κλικ
Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισής σας με 5 κλικ άμεσα και εύκολα για το Voucher της ΔΥΠΑ - Σας δίνουμε οδηγίες να επιλέξετε το ΕΚΕΚ ATHENA που...
Voucher εργαζομένων ΔΥΠΑ: Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης με ένα κλικ