Μείωση κατά μία ώρα διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Α’ Λυκείου προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΑΦ, εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ο λόγος είναι η ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου μαθήματος «Οικονομικά», από το σχολικό έτος 2025-26.
Η εισήγηση του ΙΕΠ, η οποία έγινε κατόπιν σχετικού ερωτήματος της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, αναμένεται να κριθεί άμεσα – να υιοθετηθεί ή να απορριφθεί – το επόμενο διάστημα.
Έτοιμο το βιβλίο για το νέο μάθημα
Ήδη το υπουργείο Παιδείας φέρεται να έχει δώσει εντολή στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ να εκτυπώσει το νέο βιβλίο με τίτλο «Οικονομικά» για την Α’ Λυκείου, που θα είναι διαθέσιμο από τη νέα σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με διαρροές, υπάρχει εντολή από το πρωθυπουργικό γραφείο να ενταχθεί το μάθημα Οικονομικά ανεξάρτητα από τη μορφή διδασκαλίας.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης είχε ήδη προαναγγείλει την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, το οποίο θα διδάσκεται από οικονομολόγους.
Ιστορικό μειώσεων στις φιλολογικές ώρες
Η μείωση των φιλολογικών μαθημάτων δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Ξεκίνησε σταδιακά από τη δεκαετία του 2010 με συγχώνευση μαθημάτων και ενίσχυση των STEM κλάδων (Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Τεχνολογία).
Το πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκε ως «εκσυγχρονισμός» των αναλυτικών προγραμμάτων, ωστόσο έχει επικριθεί πολλές φορές για προχειρότητα και ιδεολογική μονομέρεια.
Αντιδράσεις από τον Σύλλογο Αναπληρωτών Φιλολόγων
Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) έχει προχωρήσει σε καταγγελίες για μείωση των διδακτικών ωρών σε φιλολογικά μαθήματα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να διαφυλαχθεί ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας της ελληνικής εκπαίδευσης.
Σε πρόσφατη επιστολή, χαρακτηρίζει τη μείωση των ωρών όχι ως ουδέτερη εκπαιδευτική αναδιάρθρωση αλλά ως πολιτική επιλογή, που – όπως σημειώνεται – μπορεί να οδηγήσει στην υποτίμηση της γλωσσικής, ιστορικής και πολιτισμικής καλλιέργειας των μαθητών.
Το σύνθημα «Καμία ώρα λιγότερη» συνοδεύει την πιο πρόσφατη παρέμβαση των φιλολόγων, οι οποίοι εκφράζουν ανησυχία για τη συνεχιζόμενη μείωση φιλολογικών μαθημάτων.
Το μάθημα Οικονομίας στην Α’ Λυκείου «κολλάει»: Από δίωρο σε μονόωρο και μείωση των Αρχαίων;
Ένα χρόνο μετά την εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή μαθήματος Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, η υλοποίηση φαίνεται να έχει παγώσει. Το νέο μάθημα, που αρχικά παρουσιάστηκε ως απάντηση στον οικονομικό αναλφαβητισμό των νέων, κινδυνεύει – με ευθύνη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) – να περιοριστεί σε μονόωρη προσθήκη, χωρίς την απαιτούμενη εκπαιδευτική αξία.
Τι είχε ανακοινωθεί αρχικά
Τον Ιούνιο του 2024, ο τότε υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης είχε παρουσιάσει στο 5ο Διεθνές Συνέδριο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας το μάθημα Οικονομίας ως κεντρική εκπαιδευτική καινοτομία: «Οι μαθητές θα αποκτούν χρήσιμες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις».
Ο στόχος ήταν να καλυφθεί το κενό στην οικονομική παιδεία των μαθητών, ιδίως όσων κατευθύνονται προς τον κλάδο Οικονομίας – Πληροφορικής. Το μάθημα είχε σχεδιαστεί να είναι δίωρο και να προσφέρει θεμελιώδεις γνώσεις για την κατανόηση της οικονομίας και της δημοκρατικής συμμετοχής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67
Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ