Με και σαφείς αιχμές προς το ΥΠΑΙΘΑ, η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας καταγγέλλει την καθυστερημένη έκδοση της εγκυκλίου για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ, η οποία –όπως σημειώνει– δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην οργάνωση των σχολείων, στην ενημέρωση των μαθητών, στην καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
Η ανακοίνωση κάνει λόγο για συνειδητή απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ενώ υπογραμμίζει ότι η χρονική συγκυρία των εγγραφών –μέσα στον Ιούλιο, με κλειστά σχολεία και εκπαιδευτικούς εκτός καθηκόντων– καθιστά τη διαδικασία προβληματική και ταξικά άδικη.
Παράλληλα, τονίζεται πως οι εκπαιδευτικοί καλούνται στην πράξη να εργαστούν «εθελοντικά» και απλήρωτα, καταστρατηγώντας την καλοκαιρινή τους άδεια, την ώρα που πολλοί μαθητές, κυρίως παιδιά εργατικών οικογενειών, βρίσκονται ήδη εκτός πόλης ή εργάζονται σε εποχικές δουλειές και δεν μπορούν να εγγραφούν εγκαίρως.
Η ΕΛΜΕ ζητά άμεσα:
Να παραταθεί η διαδικασία εγγραφών μέχρι και τον Σεπτέμβρη
Να εγκριθούν όλοι οι τομείς και ειδικότητες χωρίς αποκλεισμούς
Να καταβληθεί επιπλέον αμοιβή στους εκπαιδευτικούς για την εργασία εντός Ιουλίου
Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα
Το συνδικάτο προειδοποιεί πως πρόκειται για μια πολιτική που θα ενταθεί με την κατεύθυνση περικοπής δαπανών για την Παιδεία και ενίσχυσης των στρατιωτικών εξοπλισμών, καταλήγοντας με την προειδοποίηση:
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
«Καταγγελία ΕΛΜΕ Φθιώτιδας για την Καθυστέρηση στις Ηλεκτρονικές Εγγραφές ΕΠΑΛ
Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας καταγγέλλει την απαράδεκτη καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ, η οποία, όπως τονίζει, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και απαξιώνει την επαγγελματική εκπαίδευση.
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) για την έναρξη των εγγραφών την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων και με καταληκτική ημερομηνία την 8η Ιουλίου, καθιστά πρακτικά αδύνατη την ορθή καταγραφή τόσο των επιλογών των μαθητών όσο και των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό.
Επιπτώσεις της Καθυστέρησης
Η καθυστέρηση αυτή έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Φθιώτιδας:
Απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η διαδικασία των εγγραφών σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών, στερεί από τους μαθητές την ευκαιρία να ενημερωθούν επαρκώς για τους διαθέσιμους τομείς, ειδικότητες και επαγγελματικά δικαιώματα, οδηγώντας σε μη συνειδητές επιλογές.
Αδυναμία συγκρότησης τμημάτων: Ο μικρός αριθμός αιτήσεων που αναμένεται κατά την καλοκαιρινή περίοδο θα οδηγήσει στο κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων, αναγκάζοντας μαθητές τον Σεπτέμβριο να εγγραφούν σε τομείς που δεν επιθυμούν.
Υπονόμευση δικαιωμάτων μαθητών: Η πλειοψηφία των μαθητών, που προέρχονται από λαϊκές και εργατικές οικογένειες, συχνά εργάζονται ή μεταβαίνουν για εποχική εργασία το καλοκαίρι, καθιστώντας την ενημέρωση και την εγγραφή τους εξαιρετικά δύσκολη. Επιπλέον, ευάλωτοι μαθητές ή όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αδυνατούν να ολοκληρώσουν μόνοι τους την εγγραφή τους, χρειαζόμενοι την απαραίτητη συνδρομή των εκπαιδευτικών.
Ανατροπή οικογενειακού προγραμματισμού: Οι γονείς βρίσκονται σε αβεβαιότητα σχετικά με την ολοκλήρωση των εγγραφών και τη λειτουργία των επιθυμητών ειδικοτήτων για τα παιδιά τους.
"Εθελοντική" εργασία εκπαιδευτικών: Το Υπουργείο ουσιαστικά καλεί τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν "εθελοντικά" έως και το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, καταστρατηγώντας τη θερινή τους άδεια, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας εκτιμά ότι αυτή η πρακτική αποσκοπεί σε τεχνητή μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και στον περιορισμό των προσλήψεων, κατευθύνοντας τους μαθητές σε ήδη λειτουργούσες ειδικότητες αντί αυτών που επιθυμούν. Επιπλέον, δημιουργεί αγωνία στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για το επαγγελματικό τους μέλλον, καθώς η έγκριση ή μη ολιγομελών τμημάτων καθορίζει την εργασιακή τους κατάσταση.
Αιτήματα της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας απαιτεί:
Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα τομέα ή ειδικότητας έως και τον Σεπτέμβριο, ώστε όλοι οι μαθητές να εγγραφούν στον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν.
Έγκριση όλων των τομέων και ειδικοτήτων.
Πρόσθετη αμοιβή για τους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφών.
Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γεωργία Ζαγγανά
Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Άνυ Αθανασοπούλου»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 750 ευρώ: Εάν πήρες ΚΑΥΑΣ κλείδωσε το επίδομα εδώ με ένα κλικ στο ΕΚΕΚ
Αυτά είναι τα ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ