Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον εκπαιδευτικό κόσμο η πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία συστήνονται 2.130 νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται σε αυτές οι εκπαιδευτικοί της γερμανικής γλώσσας (ΠΕ07).
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τον συνεχή αποκλεισμό του κλάδου, κάνοντας λόγο για «άνιση μεταχείριση», αδιαφορία από πλευράς υπουργείου και συστηματική υποβάθμιση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.
«Ως πότε το ΥΠΑΙΘΑ θα κλείνει τα μάτια στις επί σειρά ετών διαπιστωμένες ανάγκες του κλάδου;» αναρωτιέται το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, που τονίζει πως οι προτάσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για 112 οργανικές θέσεις έχουν αγνοηθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Το φαινόμενο της υποστελέχωσης στον κλάδο, σε συνδυασμό με τη δημογραφική γήρανση των εκπαιδευτικών, δημιουργεί —σύμφωνα με την ΠΕΚΑΓΕΠΕ— έναν εκρηκτικό συνδυασμό, ο οποίος θέτει σε κίνδυνο τη σταθερότητα στη διδασκαλία της γερμανικής ως β’ ξένης γλώσσας, την ελεύθερη επιλογή των μαθητών αλλά και την εργασιακή ασφάλεια των ίδιων των εκπαιδευτικών.
«Σας καλούμε φέτος να επανορθώσετε και να σταματήσετε να εμπαίζετε τις ζωές μας και τον κλάδο μας», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση της ΠΕΚΑΓΕΠΕ
ΔΣ ΠΕΚΑΓΕΠΕ: «Διαμαρτυρία μη σύστασης οργανικών θέσεων για ΠΕ07»
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/ τριών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της μετά τη χθεσινή τροπολογία, που κατατέθηκε στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη. Συγκεκριμένα συστήνονται 2.130 νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. 1.889 θέσεις Νηπιαγωγών (ΠΕ60), 171 θέσεις Καλλιτεχνικών (ΠΕ08), 64 θέσεις Θεατρικών Σπουδών (ΠΕ91.01) και 6 θέσεις Δραματικής Τέχνης (ΠΕ91.02).
Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ07 δυστυχώς για άλλη μια φορά δε συμπεριλαμβάνονται!
Παρ᾽ όλο που οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κατέγραψαν τις προτάσεις τους σε σχέση με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και παρ᾽ όλο που πρότειναν δύο φορές τη σύσταση 112 οργανικών, το ΥΠΑΙΘΑ για ακόμα μια φορά απογοητεύει και αδικεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ07. Αφού έχουν προταθεί πέρυσι από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης 112 οργανικές, γιατί αποκλείεται ο κλάδος για άλλη μια φορά από τη διαδικασία; Ως πότε το ΥΠΑΙΘΑ θα κλείνει τα μάτια στις επί σειρά ετών διαπιστωμένες ανάγκες του κλάδου;
Οι ανάγκες δεν καλύπτονται ούτε στο ελάχιστο. Το ΥΠΑΙΘΑ αγνόησε για πολλοστή φορά τις αντικειμενικές ανάγκες του κλάδου μας.
Ως Διοικητικό Συμβούλιο έχουμε τονίσει επανειλημμένως την άνιση μεταχείριση εκπαιδευτικών ΠΕ07. Η τροπολογία που ψηφίστηκε πέρυσι στις 11/7/2024, δυστυχώς δεν προχωρά σε άρση της ανισοκατανομής. Πέρα απ’ αυτό υπάρχει και συνεχής άρνηση, ώστε να πραγματοποιηθεί μια συνάντηση μαζί μας.
Οι μόνιμοι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστοι: 53 το 2021-22, 16 το 2022-23, 13 το 2023-24 και 38 το 2024-25. Εκτός από τις ανάγκες που υπάρχουν, ένας ακόμα λόγος για να γίνουν μόνιμοι διορισμοί, είναι, η ανανέωση (ηλικιακή) των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, το 86% γενικά των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι άνω των 50 ετών. Όσον αφορά τον κλάδο μας, σύμφωνα με την Επιτροπή Ερευνών της ΠΕΚΑΓΕΠΕ, το 20,52% των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι άνω των 60 ετών. Το φαινόμενο της «γήρανσης» του εκπαιδευτικού πληθυσμού αποτυπώνει μια χρόνια παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, απόρροια των μνημονίων, των αλλαγών στο ασφαλιστικό και της πολιτικής αδράνειας ως προς την ανανέωση προσωπικού.
Απαιτούμε λοιπόν από το Υπουργείο την ίδρυση επιπλέον οργανικών θέσεων ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το διορισμό ικανοποιητικού αριθμού συναδέλφων ΠΕ07, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων, η πραγματικά ελεύθερη επιλογή της β’ ξένης γλώσσας και να περιοριστεί η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια των αναπληρωτών, που περιφέρονται ανά την Ελλάδα κάθε χρόνο χωρίς να υπάρχει σταθερότητα ούτε με τους μαθητές/ τις μαθήτριές τους ούτε με τη ζωή τους.
Είναι καιρός για πράξεις λοιπόν και όχι απλά για παραδοχή καταστάσεων και κατανόηση από πλευράς Υπουργείου:
Περιμένουμε να ανακοινώσετε σύντομα την κατανομή, η οποία θα πρέπει να καλύπτει τα πραγματικά κενά της εκπαίδευσης, να είναι δηλαδή δίκαιη!
Οι ίδιοι γνωρίζετε την κατάσταση και αναγνωρίζετε την αδικία που έχει υποστεί πολλές φορές ο κλάδος μας. Καιρός λοιπόν για έργα και όχι μόνο λόγια! Σας καλούμε φέτος να επανορθώσετε και να σταματήσετε να εμπαίζετε τις ζωές μας και τον κλάδο μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ντομάτες: Πού πρέπει να τις αποθηκεύετε για να διατηρούνται φρέσκες και νόστιμες
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ