χανια
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων

Στις 9 Ιουλίου 2024, ο ΣΕΠΕ Χανίων πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, με αφορμή την αποστολή πειθαρχικών κλήσεων σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των τελευταίων ετών λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία κατά της αξιολόγησης.

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Χρύσα Τερεζάκη, απουσίαζε, και τα αιτήματα των διαμαρτυρόμενων άκουσε προσωρινός εκπρόσωπος.

Η Πρωτοβουλία Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Χανίων κατήγγειλε την αξιολόγηση ως εργαλείο ελέγχου και πειθάρχησης, που στοχεύει στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και την άρση της μονιμότητας, ενώ υπερασπίστηκε το όραμα για ένα δημόσιο, ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Ν. Χανίων:

Σήμερα Τετάρτη 09 Ιουλίου 2024 πραγματοποιήθηκε από τον ΣΕΠΕ Χανίων παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, καθώς η Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Χρύσα Τερεζάκη, άρχισε να μοιράζει Ιούλιο μήνα με κλειστά σχολεία πειθαρχικές κλήσεις σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2020, 2021 και 2022 για την αξιολόγηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κ. Τερεζάκη δεν ήταν εκεί για να ακούσει τους εκπαιδευτικούς, καθώς απουσίαζε με αναρρωτική άδεια. Τα αιτήματά μας άκουσε ο Σάκης Σακελλαρίδης, προσωρινά τοποθετημένος στη θέση των εκπαιδευτικών θεμάτων.

 Ακολουθεί το κείμενο που συντάχθηκε από την Πρωτοβουλία Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Ν. Χανίων και διαβάστηκε στην παράσταση διαμαρτυρίας:

Αναπληρωτές, νεοδιόριστοι, μόνιμοι…

Πριν ακόμη πατήσουμε το πόδι μας στο σχολείο, το Υπουργείο μας έχει ήδη διαχωρίσει σε κατηγορίες σε μια προσπάθεια διάσπασης του κλάδου. Με δέλεαρ τη μονιμοποίηση εκβιάζει, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους, για την εφαρμογή της αξιολόγησης.

Μας αποκαλούν νεοδιόριστους λες και εισήλθαμε στον χώρο της εκπαίδευσης μόλις χθες, όταν προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στην εκπαίδευση εδώ και χρόνια, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της Ελλάδας, υπό συνθήκες που μόνο εμείς γνωρίζουμε πόσο δύσκολες είναι, με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος.

Τώρα μας χρεώνουν ότι φοβόμαστε δήθεν την αξιολόγηση. Μα εμείς λέμε ξεκάθαρα ότι το μόνο που φοβόμαστε είναι το σχολείο που σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς. Είμαστε οι ίδιοι εκπαιδευτικοί, που αφού μας έβαλαν στο κυνήγι συλλογής πτυχίων, τώρα ξαφνικά αποκαλούμαστε «δόκιμοι» και «αρνητές», επειδή δε θέλουμε να συμμετέχουμε στην παρωδία της αξιολόγησης, η οποία συνίσταται στην παρακολούθηση 2 σαρανταπεντάλεπτων διδασκαλιών μας, λες και θα ήταν ποτέ δυνατό να γίνει αντιληπτή η δυναμική της διδασκαλίας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Την ίδια ώρα που διαβάζουμε στον τύπο ότι πρώην υπουργοί Παιδείας και μεγάλοι θιασώτες της δήθεν αξιολόγησης (Κεραμέως, Πιερρακάκης), ελέγχονται από την ευρωπαϊκή εισαγγελέα για απάτη και κακοδιαχείριση χρημάτων με τις αναθέσεις τους για τα κιτ ρομποτικής στα σχολεία, την ίδια αυτή στιγμή εμείς λαμβάνουμε κλήση για πειθαρχικό παράπτωμα.

Όχι γιατί έχουμε διαπράξει κάποιο αδίκημα, όχι γιατί θέσαμε σε κίνδυνο τη ζωή κάποιου παιδιού αλλά επειδή, συμμετέχοντας σε μια νόμιμα προκηρυγμένη και σε ισχύ απεργία, κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διαφυλάξουμε τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.

Όχι, λοιπόν, δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει αυτή, πώς γίνεται και με ποιον σκοπό. Στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών με σχολεία πολλών ταχυτήτων όπου οι «εξαιρετικοί» δάσκαλοι, θα διδάσκουν τους «εξαιρετικούς» μαθητές, οι μέτριοι τους μέτριους και ούτω καθεξής. Ουσιαστικά θέλει τον εκπαιδευτικό πειθήνιο όργανο της εκάστοτε κυβέρνησης. Χρησιμοποιείται η αξιολόγηση ως εργαλείο τρομοκράτησης και ελέγχου με απώτερο σκοπό την άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.

Έχοντας μόνιμη και σταθερή δουλειά εξασφαλίζονται τα δικαιώματα τόσο των εργαζομένων όσο και των μαθητών. Γιατί εμείς ονειρευόμαστε ένα σχολείο της κοινότητας, ένα σχολείο ελεύθερο και δημοκρατικό, όπου τα παιδιά θα χρησιμοποιούν την κριτική σκέψη τους για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Σε αντίθεση με το σχολείο που ονειρεύονται εκείνοι, ένα σχολείο-επιχείρηση, με μαθητές εκπαιδευμένους στις δεξιότητες, γονείς και μαθητές πελάτες, να αγοράζουν, όποιοι μπορούν, εκδρομές-εμπορεύματα, να πληρώνουν για αυτά που θα έπρεπε να πληρώνει το κράτος. Αυτό είναι το σχολείο που προσπαθούν τόσα χρόνια να φτιάξουν με τη δήθεν αξιολόγηση. Το καλό σχολείο, γιατί στα σχέδιά τους υπάρχει και το κακό σχολείο…

Εμείς οι δάσκαλοι γνωρίζουμε καλά τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής. Γνωρίζουμε ότι χρειάζεται να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας για να γίνουν καλύτεροι. Και αναρωτιόμαστε, η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, κυρία Τερεζάκη, πώς εμπνέει τους εκπαιδευτικούς της; Στέλνοντάς τους στο πειθαρχικό συμβούλιο επειδή ασκούν το απεργιακό τους δικαίωμα;

Η αξιολόγηση είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο το οποίο δεν αφορά μονόπλευρα μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά το σύνολο της κοινωνίας.

Καταγγέλλουμε την επιχείρηση τρομοκράτησης της κυβέρνησης που εφαρμόζει πιστά η ΔΙΠΕ Χανίων και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας.

Καλούμε όλον τον κόσμο να σταθεί στο πλευρό μας, να στηρίξει τον αγώνα μας, να εμπλακεί σε συλλογικές διαδικασίες ενάντια στην πολιτική της υποχρηματοδότησης και την πολιτική καταστρατήγησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Καλούμε τους συναδέλφους σε σύσκεψη για την οργάνωση του αγώνα.

Eμείς έχουμε τη συνείδησή μας καθαρή και μπορούμε να κοιτάξουμε τους μαθητές μας στα μάτια, γιατί ξέρουμε ότι πράττουμε με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών μας και της κοινωνίας, για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, για δουλειά με αξιοπρεπείς όρους.

Ενωμένοι ας παλέψουμε για μια ζωή με δικαιώματα!

Πρωτοβουλία Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Ν. Χανίων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η ελληνική συνταγή που ξετρέλανε το TikTok – Με μόνο 3 υλικά

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

autismos_mousiki
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να εντοπίσετε τα πρώτα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού σας και να δράσετε έγκαιρα
Μάθετε να αναγνωρίζετε τα βασικά σημάδια του αυτιστικού φάσματος για να προσφέρετε στο παιδί σας την υποστήριξη που χρειάζεται από νωρί
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να εντοπίσετε τα πρώτα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού σας και να δράσετε έγκαιρα
Τρόφιμα
Το απόλυτο superfood που σώζει ζωές: Προστασία από καρκίνο, καρδιοπάθειες και αλτσχάιμερ!
Ανακαλύψτε το μαγικό τρόφιμο που ενισχύει την υγεία σας και μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών
Το απόλυτο superfood που σώζει ζωές: Προστασία από καρκίνο, καρδιοπάθειες και αλτσχάιμερ!
Ζεττα Μακρή
Μακρή για Μαρέδη: Μου είπε “ξέρεις πώς παίζεται το παιχνίδι αν δεν πληρώσεις, θα συνεχίσω”
Ζέττα Μακρή: «Με εκβίασε δημοσιογράφος για 10.000 ευρώ – Ζήτησα τη συνδρομή της αστυνομίας»
Μακρή για Μαρέδη: Μου είπε “ξέρεις πώς παίζεται το παιχνίδι αν δεν πληρώσεις, θα συνεχίσω”