«Όχι άλλα σχέδια επί χάρτου»: Οργή ΟΛΤΕΕ για το νέο στρατηγικό σχέδιο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
ΟΛΤΕΕ κατά Υπ. Παιδείας: «Αγνοείτε τους εκπαιδευτικούς, αγνοείτε την πραγματικότητα» - Καταγγέλλει απαξίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης

Για «ντροπή» και «αγανάκτηση» κάνει λόγο η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ) και καταγγέλλει ότι το Υπουργείο Παιδείας για την εξαγγελία του νέου Στρατηγικού Σχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση 2025–2027.

Όπως τονίζει η ΟΛΤΕΕ, το σχέδιο προχωρά «χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ουσιαστική αξιολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής» και χωρίς να έχουν υλοποιηθεί βασικές προβλέψεις των νόμων 4763/2020 και 5082/2024 για τα ΕΠΑ.Λ.

Η Ομοσπονδία μιλά για «απαράδεκτη» στάση του Υπουργείου, την ώρα που τα ΕΠΑ.Λ. και οι εκπαιδευτικοί τους «παλεύουν καθημερινά ακόμη και μέσα στον Ιούλιο» χωρίς χρηματοδότηση, γραμματειακή υποστήριξη και με «τεράστια κενά σε προσωπικό». Καταγγέλλει επίσης πως ο νέος σχεδιασμός στηρίζεται σε «λανθασμένα και ελλιπή συμπεράσματα από αυθαίρετες εικασίες», κάνοντας λόγο για αδικίες εις βάρος της τεχνικής εκπαίδευσης, όπως οι χαμηλές ποσοστώσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η αναλογία σχολείων 1 προς 3 σε σχέση με τα ΓΕΛ.

Σε ιδιαίτερα αιχμηρή αποστροφή, η ΟΛΤΕΕ ρωτά «σε τι ποσοστό έχει απορροφήσει το Υπουργείο Παιδείας τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» για τις υποδομές, την επιμόρφωση, τα αναλυτικά προγράμματα και τον εξοπλισμό, που –όπως σημειώνεται– «παραμένει στις αποθήκες, κλειδωμένος».

Κλείνοντας, η Ομοσπονδία απευθύνει κάλεσμα για «ουσιαστικό διάλογο» με την εκπαιδευτική κοινότητα, απαιτώντας «λύσεις, όχι επικοινωνιακά σχέδια χωρίς αντίκρισμα», και προειδοποιεί πως «δεν θα επιτρέψει άλλη απαξίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης».

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ)

Νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός για την ΕΕΚ 2025–2027

Με ντροπή και αγανάκτηση παρακολουθούμε για ακόμη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας να προχωρά στην ανακοίνωση και προσχηματική διαβούλευση ενός νέου «Στρατηγικού Σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης 2025-2027», χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ουσιαστική αξιολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής και χωρίς να έχουν υλοποιηθεί όσα προβλέπουν οι νόμοι 4763/2020 και 5082/2024 για τα ΕΠΑ.Λ.

Είναι απαράδεκτο, τη στιγμή που τα ΕΠΑ.Λ. και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά παλεύουν καθημερινά ακόμη και μέσα στον Ιούλιο με την αναλγησία και τις εκτός νόμου αποφάσεις του Υπουργείου για τις ηλεκτρονικές εγγραφές των ΕΠΑ.Λ., χωρίς καμία χρηματοδότηση, με ατελείωτη γραφειοκρατία, χωρίς καμία γραμματειακή υποστήριξη, με τεράστια κενά σε προσωπικό, αλλά και με ανεφάρμοστες νομοθετικές ρυθμίσεις, το Υπουργείο να προχωρά σε νέα σχέδια επί χάρτου, αγνοώντας επιδεικτικά τα πραγματικά προβλήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Είναι χαρακτηριστική η απουσία αποτίμησης και αξιολόγησης του προηγούμενου «Στρατηγικού Σχεδίου», καθώς και η μη υλοποίηση βασικών προβλέψεων των νόμων για τα ΕΠΑ.Λ., αποδεικνύοντας ότι το Υπουργείο λειτουργεί με προχειρότητα και χωρίς κανέναν σεβασμό στους ανθρώπους της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Ο νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός οδηγείται σε λανθασμένα και ελλιπή συμπεράσματα από αυθαίρετες εικασίες για την επιλογή των νέων σε ποσοστό 33% για τα ΕΠΑ.Λ. και 67% στα ΓΕΛ, και δεν ακουμπά στη ρίζα των ουσιαστικών προβλημάτων που το ίδιο το Υπουργείο δημιουργεί με τον στραγγαλισμό των εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ., τις ηλεκτρονικές κληρώσεις σε πολυπληθείς ειδικότητες, την άδικη αναλογία σχολείων (1 προς 3 σε σχέση με τα ΓΕΛ), τις ελάχιστες ποσοστώσεις για θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα σώματα ασφαλείας, και τη μηδενική χρηματοδότηση.

Στο ίδιο έργο θεατές, με τον χορό των δισεκατομμυρίων να εμφανίζεται στους πίνακες με την υποτιθέμενη ολιστική αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ. Αλήθεια, σε τι ποσοστό έχει απορροφήσει το Υπουργείο Παιδείας τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων:

  • για τις κτιριακές υποδομές,
  • τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών,
  • τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και βιβλία που δεν ήρθαν στα ΕΠΑ.Λ.,
  • την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και τη συμπερίληψη,
  • τα γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα ΚΔΕΚ,
  • την προμήθεια υπερκοστολογημένου εργαστηριακού εξοπλισμού, που συχνά δεν είναι συμβατός με τα Αναλυτικά Προγράμματα και παραμένει κλειδωμένος σε αποθήκες.

Όλα αυτά περιγράφονται στο προηγούμενο Στρατηγικό Σχέδιο.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να νομοθετεί ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας και να προχωρήσει επιτέλους σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα θεσμικά τους όργανα. Απαιτούμε:

  • Άμεση δημόσια αποτίμηση και κοστολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
  • Άμεση μεταφορά και εφαρμογή των καλών πρακτικών των Π.ΕΠΑ.Λ. σε όλα τα ΕΠΑ.Λ., με εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων και υποδομών.
  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση οποιασδήποτε νέας πολιτικής για την Τεχνική Εκπαίδευση.

Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. δεν θα επιτρέψει άλλη απαξίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Απαιτούμε λύσεις, όχι επικοινωνιακά σχέδια χωρίς αντίκρισμα!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
14 μόρια σε 55.000 αναπληρωτές με αυτές τις 2 ξένες γλώσσες εξ αποστάσεως και εύκολα
Με εύκολα Αγγλικά (τηλεξέταση από το σπίτι σας σε 3 ημέρες) και τη νέα μέθοδο επιμόρφωσης για Πιστοποίηση Ιταλικών ή Ισπανικών παίρνετε έως και 14...
14 μόρια σε 55.000 αναπληρωτές με αυτές τις 2 ξένες γλώσσες εξ αποστάσεως και εύκολα
foto_education_pencils_molivia.jpg
Εκπαιδευτικοί Δυτικής Θεσσαλονίκης: «Κατάφωρη αδικία» με τις νέες οργανικές θέσεις
Αντίδραση από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης για τις νέες οργανικές θέσεις – Παράσταση διαμαρτυρίας την...
Εκπαιδευτικοί Δυτικής Θεσσαλονίκης: «Κατάφωρη αδικία» με τις νέες οργανικές θέσεις
δημοτικά τάξεις μαθητές
Σχολεία: Σε 15 χρόνια «χάθηκαν» 45.000 πρωτάκια – Το μεγάλο δημογραφικό SOS της Ελλάδας
Η Ελλάδα εισέρχεται σε μια εποχή όπου ολόκληρες γενιές μαθητών «εξαφανίζονται». Πρόκειται για μια αθόρυβη αλλά καθοριστική κρίση, που απειλεί όχι...
Σχολεία: Σε 15 χρόνια «χάθηκαν» 45.000 πρωτάκια – Το μεγάλο δημογραφικό SOS της Ελλάδας
Τραμπ
Γεωπολιτικό θρίλερ στην Ουάσιγκτον: Ζελένσκι, Ευρωπαίοι και ΝΑΤΟ απέναντι στις απαιτήσεις Τραμπ
Διπλωματικό παζάρι στην Ουάσιγκτον: Αμερικανικές «κόκκινες γραμμές» και ευρωπαϊκές «εγγυήσεις ασφαλείας»
Γεωπολιτικό θρίλερ στην Ουάσιγκτον: Ζελένσκι, Ευρωπαίοι και ΝΑΤΟ απέναντι στις απαιτήσεις Τραμπ