teacher
«Η καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών υπονομεύει τα δικαιώματα των μαθητών και την ομαλή λειτουργία των ΕΠΑΛ, ενώ καταστρατηγεί τη θερινή άδεια των εκπαιδευτικών»

Με ανακοίνωσή της, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) καταγγέλλει την καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ, η οποία «δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και απαξιώνει ακόμα περισσότερο την επαγγελματική εκπαίδευση».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ) όρισε την έναρξη των εγγραφών «την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων μέχρι τις 8 Ιουλίου», γεγονός που «καταστρατηγεί ουσιαστικά τη θερινή άδεια των εκπαιδευτικών» και καθιστά «πρακτικά αδύνατη τη σαφή καταγραφή των επιλογών των μαθητών και των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό».

Η ανακοίνωση επισημαίνει ότι «οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ, στους τομείς και τις ειδικότητες, είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία» και ότι πολλοί μαθητές, «παιδιά λαϊκών εργατικών οικογενειών, εργάζονται μετά το τέλος των μαθημάτων – πολλοί από αυτούς φεύγουν για εποχική εργασία», δυσκολεύοντας έτσι την ολοκλήρωση της εγγραφής τους.

Επιπλέον, τονίζεται ότι υπάρχουν μαθητές «χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, μαθητές κοινωνικά ευάλωτοι, που αδυνατούν να ολοκληρώσουν μόνοι τους την εγγραφή τους και θα χρειαστούν τη συνδρομή των εκπαιδευτικών», ενώ η βοήθεια αυτή είναι «απολύτως απαραίτητη» και στις περιπτώσεις «αναντιστοιχίας μεταξύ των στοιχείων στο MySchool και στο Taxisnet».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Η καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών υπονομεύει ακόμη περισσότερο τα δικαιώματα των μαθητών και τη λειτουργία των ΕΠΑΛ

Η απαράδεκτη καθυστέρηση και φέτος στην έκδοση της εγκυκλίου εγγραφών στα ΕΠΑΛ δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και απαξιώνει ακόμα περισσότερο την επαγγελματική εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΑΙΘΑ ανακοίνωσε την έναρξη των εγγραφών την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων μέχρι τις 8 Ιούλη, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατη η πλήρης και σαφής καταγραφή τόσο των επιλογών των μαθητών όσο και των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό.

Δεν γνωρίζουν στο Υπουργείο ότι τα σχολεία και οι Σύλλογοι Διδασκόντων στηρίζουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους στη διαδικασία των εγγραφών; Είναι βέβαιο ότι, με την περίοδο που επέλεξε το Υπουργείο για την έναρξη των εγγραφών, πολλοί εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να παραμείνουν στα σχολεία και να εργαστούν έως και το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, καταστρατηγώντας ουσιαστικά τη θερινή τους άδεια.

Οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ, στους τομείς και τις ειδικότητες, είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία. Οι μαθητές πρέπει πρώτα να ενημερωθούν για τους διαθέσιμους τομείς, τις ειδικότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από κάθε μία, προκειμένου να κάνουν μια συνειδητή επιλογή.

Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πλειοψηφία των μαθητών, παιδιά λαϊκών εργατικών οικογενειών, εργάζονται μετά το τέλος των μαθημάτων – πολλοί από αυτούς φεύγουν για εποχική εργασία, κάτι που καθιστά την ενημέρωση και την εγγραφή τους εξαιρετικά δύσκολη. Υπάρχουν επίσης μαθητές χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, μαθητές κοινωνικά ευάλωτοι, που αδυνατούν να ολοκληρώσουν μόνοι τους την εγγραφή τους και θα χρειαστούν τη συνδρομή των εκπαιδευτικών. Η συνδρομή των εκπαιδευτικών είναι απολύτως απαραίτητη, ειδικά στις περιπτώσεις που υπάρχει αναντιστοιχία (ακόμα και ενός γράμματος) μεταξύ των στοιχείων στο MySchool και στο Taxisnet.

Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται τροποποίηση των στοιχείων στο MySchool από το σχολείο, ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εγγραφή. Η κατάσταση αυτή οδηγεί:

  • Σε απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η οποία αντιμετωπίζεται ως τομέας μειωμένης σημασίας, αφού η διαδικασία των εγγραφών πραγματοποιείται σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά.
  • Σε αδυναμία συγκρότησης τμημάτων, καθώς ο μικρός αριθμός αιτήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού οδηγεί στο κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων έως τα μέσα Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, μαθητές εξαναγκάζονται τον Σεπτέμβρη να εγγραφούν σε τομείς και ειδικότητες που δεν επιθυμούν.
  • Σε ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού, καθώς οι γονείς δεν γνωρίζουν πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι εγγραφές, ούτε αν τελικά θα λειτουργήσει η ειδικότητα που επιθυμούν για τα παιδιά τους. Για όλους αυτούς τους λόγους, το Υπουργείο καλεί στην πράξη τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν «εθελοντικά» για να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των εγγραφών.

Η επιλογή αυτή του Υπουργείου δεν είναι ούτε τυχαία ούτε αποτέλεσμα αμέλειας. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να μειώσει τεχνητά τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, περιορίζοντας τις προσλήψεις και κατευθύνοντας τους μαθητές προς τις ήδη λειτουργούσες ειδικότητες – όχι σε αυτές που επιθυμούν οι ίδιοι.

Πρόκειται για επιλογή που θα ενταθεί το επόμενο διάστημα, καθώς τα κονδύλια για την Παιδεία και τις κοινωνικές ανάγκες θα περικοπούν δραστικά, προκειμένου να διατεθεί το 5% του κρατικού προϋπολογισμού για τους πολεμικούς – επιθετικούς εξοπλισμούς του ΝΑΤΟ. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ζουν με την αγωνία αν θα έχουν εργασία, αφού η έγκριση ή μη ενός ολιγομελούς τμήματος καθορίζει το επαγγελματικό τους μέλλον.

Απαιτούμε:

  • Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα τομέα ή ειδικότητας έως και τον Σεπτέμβρη, προκειμένου να εγγραφούν όλοι οι μαθητές στον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν.
  • Έγκριση όλων των τομέων και ειδικοτήτων.
  • Πρόσθετη αμοιβή για τους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν όλη την εβδομάδα, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφών.
  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/76

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
Σοφία Ζαχαράκη: Δύο τομές για την παιδεία με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ταμεία
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
paideias
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026
Πρόσκληση εκπαιδευτικών για Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα Τμήματα στην Κρήτη
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026
οπεκε
Νέοι διάλογοι-φωτιά για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να γ@@θεί ο υπουργός και όλοι, κανονίστε τα»
Νέοι διάλογοι έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το μεγάλο φαγοπότι στον ΟΠΕΚΕΠΕ
Νέοι διάλογοι-φωτιά για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να γ@@θεί ο υπουργός και όλοι, κανονίστε τα»