ΥΠΑΙΘΑ
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Συνάντηση ΠΑΣΑΝ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘΑ: Χρονιά των Νηπιαγωγών η φετινή

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) πραγματοποίησε συνάντηση την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025 με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου, το Υπουργείο εμφανίστηκε διατεθειμένο να προχωρήσει σε παρεμβάσεις που θα στηρίξουν ουσιαστικά τα Νηπιαγωγεία, γεγονός που οδήγησε τον ΠΑΣΑΝ να χαρακτηρίσει το 2025 ως «τη χρονιά των Νηπιαγωγών».

Ο Σύλλογος έκανε λόγο για «έμπρακτη ανταπόκριση και αποφασιστικότητα» από πλευράς Υπουργείου, τονίζοντας ότι η πολιτική ηγεσία έδειξε «ευελιξία και πραγματική διάθεση συνεργασίας» σε όλα τα ζητήματα που τέθηκαν στο τραπέζι.

«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όχι μόνο ακούει, αλλά και προχωρά σε άμεσες ενέργειες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, με τον ΠΑΣΑΝ να εκφράζει δημόσια ευγνωμοσύνη για τη στάση του ΥΠΑΙΘΑ.

Η ανακοίνωση του ΠΑΣΑΝ

Συνάντηση του Πανελληνίου Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Στο επίκεντρο τα κύρια ζητήματα των Αναπληρωτών/τριών Νηπιαγωγών.

Αθήνα 27/6/2025,

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος /Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) πραγματοποίησε συνάντηση με το συνεργάτη της Υπουργού Παιδείας, την Παρασκευή 27 Ιουνίου, σε μια ουσιαστική και δυναμική παρέμβαση ενημερώνοντας ξανά για τα θεμελιώδη ζητήματα του κλάδου. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, τόσο από την πλευρά των εκπροσώπων του συλλόγου όσο και από την πλευρά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Κύριο μέλημά μας ήταν η ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ για τους/τις νηπιαγωγούς, με βάση τα επιβεβαιωμένα αριθμητικά δεδομένα των φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών/τριών των τελευταίων ετών, όπως επίσης και η ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ.

Ασκήσαμε ισχυρή, στοχευμένη και αδιάκοπη πίεση, τονίζοντας ότι πλέον δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης ή υπεκφυγής. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και οι ανάγκες σε σταθερό προσωπικό στην Προσχολική Εκπαίδευση είναι απολύτως τεκμηριωμένες. Απαιτήσαμε η κάλυψη των αναγκών να γίνει στο έπακρο, με πλήρη αντιστοίχιση στις πραγματικές συνθήκες των νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα. Τα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα παρακάτω:

• Ίδρυση οργανικών θέσεων: Ζητήθηκε η άμεση ίδρυση νέων οργανικών θέσεων για Νηπιαγωγούς, ώστε να σταματήσει το καθεστώς εργασιακής επισφάλειας και να διασφαλιστεί η ποιότητα στην Προσχολική εκπαίδευση. Σε συνέχεια των επανειλημμένων παρεμβάσεών μας και της συστηματικής ανάδειξης των υπαρκτών αναγκών, διαπιστώνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει πλέον τη σημασία της ενίσχυσης του εκπαιδευτικού δυναμικού με σταθερούς όρους. Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η θεσμική διαδικασία για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων, ένα βήμα που αξιολογείται ως θετικό και αναγκαίο προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της σταθερότητας και της λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων. Ως Σύλλογος, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα και τις τάσεις που διαμορφώνονται, εκτιμούμε ότι ο αριθμός των νέων οργανικών θέσεων ϋα είναι ουσιαστικός και ικανός να καλύψει σημαντικό μέρος των υφιστάμενων κενών, ανταποκρινόμενος στις πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. • Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών/τριών: Η συνεχής αύξηση των προσλήψεων αναδεικνύει την ανάγκη για σταθερό, μόνιμο προσωπικό με οργανικές θέσεις.

• Δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση: Η εφαρμογή της έχει αυξήσει τις ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό, για να διασφαλιστεί η παιδαγωγική συνέχεια και σταθερότητα. • Ανάπτυξη ολοήμερων τμημάτων: Η αύξηση των ολοήμερων δημιουργεί πιεστικές ανάγκες στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό από την αρχή της χρονιάς.

• Διευρυμένο ωράριο: Η επιμήκυνση του σχολικού ωραρίου απαιτεί επιπλέον προσωπικό που δεν μπορεί να καλύπτεται επ’ αόριστον από αναπληρωτές.

• Αστάθεια αναπληρωτών/τριών: Η διαρκής αλλαγή τοποθέτησης υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο και επιβεβαιώνει την ανάγκη για μόνιμους διορισμούς σε οργανικές θέσεις. – Οι επισημάνσεις μας σχετικά με την αυξημένη ανάγκη για σταθερό και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό όπως αυτή αναδεικνύεται από τη διαρκώς αυξανόμενη πρόσληψη αναπληρωτών/τριών. την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης, την ανάπτυξη των ολοήμερων τμημάτων, την επιμήκυνση του σχολικού ωραρίου και την εκπαιδευτική αστάθεια που προκαλεί η συνεχής εναλλαγή τοποθετήσεων καταγράφηκαν με προσοχή από την πλευρά του Υπουργείου. Υπήρξε διάθεση κατανόησης των σύνθετων και σωρευτικών αναγκών που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, και αναγνωρίζεται η σημασία της κάλυψης αυτών των αναγκών με σταθερό προσωπικό, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια και η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Στο πλαίσιο αυτό, αξιολογούμε θετικά το γεγονός ότι έχει τεθεί σε εξέλιξη η προβλεπόμενη διοικητική διαδικασία για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων. Ως Σύλλογος, εκτιμούμε ότι η διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία σημαντικού αριθμού θέσεων, που θα συμβάλουν ουσιαστικά στη στελέχωση των σχολικών μονάδων με όρους σταθερότητας, παιδαγωγικής συνέχειας και ποιοτικής εκπαίδευσης.

• Δεύτερος/η Νηπιαγωγός στην τάξη: Η παρουσία δεύτερου/ης εκπαιδευτικού είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και τη μαθησιακή υποστήριξη, ειδικά στα μονοθεσία. Το αίτημα για την παρουσία δεύτερης νηπιαγωγού σε τμήματα με αυξημένες παιδαγωγικές και λειτουργικές ανάγκες τέθηκε εκ νέου, ως πρόταση που απαντά σε πραγματικά προβλήματα της καθημερινής λειτουργίας των νηπιαγωγείων. Από την πλευρά του Υπουργείου εκφράστηκε θετική αποτίμηση της πρότασης ως παιδαγωγικά και οργανωτικά εύστοχης, με αναγνώριση της συμβολής της στην ποιοτική αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, επισημάνθηκε ότι, υπό τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες, η άμεση υλοποίησή της δεν καθίσταται εφικτή. Παρ’ όλα αυτά, θεωρούμε σημαντικό το γεγονός ότι το ζήτημα αντιμετωπίζεται ως υπαρκτό και ουσιαστικό, και παραμένει ως αντικείμενο μελλοντικής επεξεργασίας και θεσμικού διαλόγου.

• Αδειες και ανισότητες: Υφίστανται σοβαρές ανισότητες ανάμεσα σε μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ζητώνtας ισότιμη μεταχείριση. Το ζήτημα των ανισοτήτων που εξαπολυθούν να υφίστανται μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών, ιδίως σε ότι αφυρά το καθεστώς αδειών, τέθηκε από την πλευρά μας ως θέμα αρχής και ουσιαστικής ισότητας στο εργασιακό πεδίο. H στάση του Υπουργείου απέναντι στο αίτημα ήταν θετική, με διάθεση κατανόησης των δυσκολιών που προκαλεί το σημερινό πλαίσιο, και αναμένουμε να υπάρξει περαιτέρω θεσμική επεξεργασία με προοπτική σταδιακής άρσης των υφιστάμενων διαφορών. • Επίδομα ανεργίας – ΔΥΠΑ: Το ισχύον καθεστώς δημιουργεί αδικίες και οικονομική ανασφάλεια. ο Το Υπουργείο Παιδείας μας παρέπεμψε στο Υπουργείο Εργασίας για το συγκεκριμένο ζήτημα.

• Στέγαση: Υπογραμμίστηκε η ανάγκη άμεσων μέτρων στήριξης για την εξασφάλιση αξιοπρεπούς στέγασης των εκπαιδευτικών σε ακριβές περιοχές. –  Έχουν γίνει ήδη προσπάθειες με ορισμένους Δήμους για παραχώρηση κατοικιών. Παρατηρήθηκε πως σε κάποια νησιά εφαρμόζεται άμεσα, ενώ σε άλλους Δήμους υπάρχει αδράχτια, κάτι που επισημάνθηκε ως προς την ανάγκη θεσμικής πίεσης.

• ΚΕΔΑΣΥ: Οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ απαιτούν μόνιμους διορισμούς ειδικών εκπαιδευτικών, όχι προσωρινές λύσεις. – Για τα ΚΕΔΑΣΥ, τέθηκε το αίτημα μόνιμων διορισμών, αντί προσωρινών λύσεων. Από πλευράς Υπουργείου καταγράφηκε πρόθεση στελέχωσης των δομών και εισαγωγής νέων αξιολογικών εργαλείων στο προσεχές διάστημα.

• Ειδικά Νηπιαγωγεία: Η υποστελέχωση, οι ανεπαρκείς υποδομές και η απουσία μόνιμων θέσεων δυσχεραίνουν το έργο της Ειδικής Αγωγής. Το θέμα της Ειδικής Αγωγής και ειδικότερα η κατάσταση που επικρατεί στα Ειδικά Νηπιαγωγεία τέθηκε ξανά με έμφαση, καθώς οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό, οι συχνά ανεπαρκείς υποδομές και οι αυξημένες ανάγκες των μαθητών/τριών δημιουργούν συνθήκες που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο και επιβαρύνουν σημαντικά το προσωπικό. Από την πλευρά του Υπουργείου εκφράστηκε η πρόθεση ενίσχυσης των Ειδικών Νηπιαγωγείων, με στελέχωση μέσω των προβλεπόμενων διαδικασιών, προκειμένου να υποστηριχθεί αποτελεσματικότερα ο ευαίσθητος αυτός τομέας της εκπαίδευσης. Ο Σύλλογός μας θα συνεχίσει να παρακολουθεί το ζήτημα, διεκδικώντας σταθερές και μόνιμες λύσεις.

• Τμήματα Ένταξης: Πολλά σχολεία δεν διαθέτουν Τμήμα Ένταξης, ενώ όσα λειτουργούν υποφέρουν από έλλειψη σταθερού προσωπικού. Απαίτηση η ίδρυση νέων Τμημάτων ένταξης. – Το αίτημα για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης στα νηπιαγωγεία, καθώς και για τη μόνιμη στελέχωσή τους, τέθηκε ως προτεραιότητα, με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανισότητες που καταγράφονται στο υπάρχον δίκτυο υποστήριξης. Από την πλευρά του Υπουργείου υπήρξε άμεση ανταπόκριση για τη δημιουργία νέων Τμημάτων Ένταξης. Ήδη έχει ξεκινήσει η σχετική καταγραφή των αναγκών, με στόχο την κάλυψη τους και την ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης με σταθερές δομές ειδικής αγωγής.

• Παράλληλη Στήριξη: Η υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία παραμένει ελλιπής χωρίς επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών, χωρίζοντας τους/τις εκπαιδευτικούς σε πολλά σχολεία αναλαμβάνοντας πολλά παιδιά.

– Για την Παράλληλη Στήριξη, μας μεταφέρθηκε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη συνολική αναθεώρηση του τρόπου λειτουργίας του θεσμού, με στόχο τη βελτίωσή του και την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών. Εκτιμούμε ότι δεν προβλέπεται μείωση του αριθμού των θέσεων για το επόμενο σχολικό έτος, ενώ οποιεσδήποτε αλλαγές σχεδιάζονται. θα εφαρμοστούν σταδιακά και με γνώμονα τη βελτίωση του πλαισίου και όχι τη μείωση των δαπανών. Οι πρώτες παρεμβάσεις αναμένονται από το τέλος του 2025 και έπειτα.

Συμπληρωματικά σημεία που μας γνωστοποιήθηκαν:

❖ Το Υπουργείο διαβεβαίωσε πως οι προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής για τη χρονιά 2025 2026 θα γίνουν από νέους πίνακες, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι σύντομα.

❖ Στόχος είναι να μειωθεί το χρονικό διάστημα μεταξύ Α’ και Β’ φάσης προσλήψεων, ώστε οι σχολικές μονάδες να είναι πλήρεις από την αρχή της χρονιάς, χωρίς λειτουργικά κενά.

❖ Στο παρόν στάδιο δεν είναι δυνατόν να δοθούν συγκεκριμένοι αριθμοί, καθώς ορισμένες διαδικασίες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη σε υπηρεσιακό επίπεδο.

Ωστόσο, ως Σύλλογος θα βρισκόμαστε σε διαρκή και συστηματική επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας, παρακολουθώντας από κοντά ύλες τις εξελίξεις, με στόχο την έγκαιρη ενημέρωση και την πλήρη αξιοποίηση κάθε δυνατότητας που προκύπτει. Πιστεύουμε βαθιά πως “η φετινή χρονιά θα είναι η χρονιά των Νηπιαγωγών”.

Για όλα τα θέματα γίνεται προσπάθεια από την πολιτική ηγεσία, ώστε να βρεθεί λύση και να βοηθηθούν τα νηπιαγωγεία στο μέγιστο δυνατό. Οι συναντήσεις που έγιναν με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις 7 Μαρτίου 2025 με τον κύριο I. Κατσαρό σχετικά με θέματα της Γενικής Αγωγής και στις 24 Μαρτίου 2025 με τον κύριο I. Μπουσδούνη σχετικά με θέματα της Ειδικής αγωγής φάνηκαν καθοριστικές, διότι οι  Γενικοί διευθυντές κατανόησαν πλήρως τα ζητήματά μας μέσα από την ορθή ανάλυση και τεκμηρίωση τους. Εκτιμούμε πως είναι η χρονιά του κλάδου μας, όπως έχει αναφέρει και η Υπουργός Παιδείας κυρία Ζαχαράκη, λέγοντας ότι πρόθεσή της είναι να υπάρξουν περισσότεροι διορισμοί Νηπιαγωγών, δημιουργώντας νέες οργανικές θέσεις. Θέλουμε να εκφράσουμε την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη και αναγνώριση προς το Υπουργείο, το οποίο ανταποκρίθηκε με ταχύτητα και αποφασιστικότητα, δείχνοντας ευελιξία και διάθεση συνεργασίας. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι η πολιτική ηγεσία όχι μόνο ακούει αλλά και ενεργεί άμεσα.

Εκ του ΔΣ του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑ.Σ.Α.Ν)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αλλάζει στα σχολεία από Σεπτέμβριο: Τα νέα μαθήματα του 2025-2026

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οπεκε
Νέοι διάλογοι-φωτιά για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να γ@@θεί ο υπουργός και όλοι, κανονίστε τα»
Νέοι διάλογοι έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το μεγάλο φαγοπότι στον ΟΠΕΚΕΠΕ
Νέοι διάλογοι-φωτιά για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να γ@@θεί ο υπουργός και όλοι, κανονίστε τα»
viasmos
Δίωξη για βιασμό σε 19χρονο μετά από καταγγελία ανήλικης στη Θέρμη Θεσσαλονίκης
Ο 19χρονος παραπέμφθηκε να απολογηθεί στον 1ο τακτικό ανακριτή Θεσσαλονίκης από τον οποίο πήρε 48ωρη προθεσμία και παραμένει υπό κράτηση
Δίωξη για βιασμό σε 19χρονο μετά από καταγγελία ανήλικης στη Θέρμη Θεσσαλονίκης