Σε μία αιφνιδιαστική κίνηση, η νέα διευθύντρια που είχε τοποθετηθεί πριν λίγες ημέρες στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου υπέβαλε την παραίτησή της, χωρίς καν να αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά της. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική στιγμή για το μεγαλύτερο γυμνάσιο της πόλης, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υπερπληθυσμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διευθύντρια επικαλέστηκε την αδυναμία να αναλάβει την ευθύνη σημαντικών διοικητικών αλλαγών και αναδιοργάνωσης του σχολείου, ιδιαίτερα έναν μόλις χρόνο πριν από τη συνταξιοδότησή της. Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου φιλοξενεί αυτή τη στιγμή τμήματα με 125 μαθητές συνολικά ανά τάξη, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τα παιδαγωγικά και λειτουργικά όρια.
Η ίδια φέρεται να δήλωσε ότι «δεν είναι δυνατόν να κληθώ να διαχειριστώ δομικές αλλαγές που απαιτούν μακρόπνοο σχεδιασμό, ενώ βρίσκομαι τόσο κοντά στη συνταξιοδότηση». Έτσι, προτίμησε να παραιτηθεί εγκαίρως, αφήνοντας το ΑΠΥΣΔΕ (Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) να δρομολογήσει νέα τοποθέτηση διεύθυνσης, απόφαση που αναμένεται την προσεχή Τρίτη.
Η πρόταση Σαβελίδη: Διοικητική διάσπαση του σχολείου
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, κ. Σαβελίδης, μιλώντας στα GEGONOTA, χαρακτήρισε τη διάσπαση του σχολείου ως τη μόνη βιώσιμη λύση για την αποσυμφόρηση των τάξεων.
Συγκεκριμένα, πρότεινε το 1ο Γυμνάσιο Βόλου να λειτουργήσει ως δύο ξεχωριστές σχολικές μονάδες:
Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου θα διαμορφωθεί σε Γυμνάσιο 9 τμημάτων, σύμφωνα με τα όρια που προβλέπει η νομοθεσία.
Το 11ο Γυμνάσιο Βόλου θα δημιουργηθεί σε ξεχωριστή πτέρυγα του κτιρίου, ξεκινώντας με έξι τμήματα (δύο ανά τάξη), με προοπτική επέκτασης σε εννέα τμήματα την επόμενη τριετία.
Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές θα φοιτούν σε τμήματα 19 μαθητών, αντί για τα σημερινά τμήματα των 25 και πλέον μαθητών, βελτιώνοντας σημαντικά τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και το εργασιακό περιβάλλον των εκπαιδευτικών.
Ένα χρόνιο πρόβλημα χωρητικότητας
Το ζήτημα του υπερπληθυσμού στα σχολεία του Βόλου, και ειδικότερα στο 1ο Γυμνάσιο, δεν είναι καινούργιο. Τα τελευταία χρόνια, η συνεχής αύξηση των μαθητών χωρίς ανάλογη ενίσχυση υποδομών και προσωπικού οδήγησε σε οριακές συνθήκες λειτουργίας. Η πανδημία ανέδειξε ακόμα περισσότερο το πρόβλημα, αφού τα μεγάλα τμήματα δυσκόλευαν την τήρηση μέτρων ασφαλείας.
Η πρόταση του κ. Σαβελίδη, αν εγκριθεί, ενδέχεται να αποτελέσει πρότυπο για αντίστοιχες περιπτώσεις σε όλη την Ελλάδα, όπου μεγάλα σχολικά συγκροτήματα έχουν ξεπεράσει τις αρχικές τους δυνατότητες.
Αναμένονται εξελίξεις από το ΑΠΥΣΔΕ
Η σκυτάλη πλέον περνά στο ΑΠΥΣΔΕ, το οποίο καλείται να ορίσει τη νέα διεύθυνση που θα αναλάβει να υλοποιήσει ή να διαχειριστεί την πιθανή αναδιοργάνωση του σχολείου.
Η υπόθεση αυτή εγείρει, παράλληλα, γενικότερα ερωτήματα για την κεντρική εκπαιδευτική πολιτική:
Πώς σχεδιάζεται η χωροταξική κατανομή των σχολείων στις ταχέως αναπτυσσόμενες περιοχές;
Ποιος ο ρόλος των διευθυντών όταν καλούνται να διαχειριστούν μακρόπνοες δομικές αλλαγές λίγο πριν τη συνταξιοδότηση;
Το θέμα παρακολουθούν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκπαιδευτικοί, γονείς και φορείς της Μαγνησίας, καθώς η έκβαση της υπόθεσης ενδέχεται να επηρεάσει και τον σχεδιασμό της νέας σχολικής χρονιάς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ