Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήρας και Νήσων ζητά την άμεση αναθεώρηση της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων των Κυκλάδων, τονίζοντας πως οι σημερινές ρυθμίσεις δεν αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των εκπαιδευτικών.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν – όπως υψηλό κόστος ζωής, ανεπάρκεια στέγασης, δυσβάσταχτα έξοδα μετακίνησης και σεισμικές επιβαρύνσεις – καθιστούν τις περιοχές αυτές λιγότερο ελκυστικές για διορισμό και παραμονή.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χρόνια υποστελέχωση των σχολείων και την εκπαιδευτική ανισότητα για τους μαθητές των νησιών.
Η δίκαιη αναμοριοδότηση κρίνεται αναγκαία για την προσέλκυση και διατήρηση προσωπικού, αλλά και για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης στις νησιωτικές περιοχές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήρας & Νήσων απευθύνει αίτημα για επανεξέταση και αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων των περιοχών Α’ και Β’ Κυκλάδων, με σκοπό τη δίκαιη αποτύπωση των πραγματικών συνθηκών διαβίωσης και εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νησιά μας, ώστε να τους δοθούν ουσιαστικά κίνητρα και να μην αποτελούν τα νησιά μας τελευταία επιλογή ή ακόμη και αιτία άρνησης ανάληψης υπηρεσίας.
Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν στις σχολικές μονάδες των Κυκλάδων, πέρα από το έργο που επιτελούν υπό ιδιαίτερες γεωγραφικές και παιδαγωγικές συνθήκες, έρχονται αντιμέτωποι με ένα σύνολο σοβαρών δυσκολιών:
- Αυξημένο κόστος ζωής, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο της ηπειρωτικής Ελλάδας.
- Υπέρογκα έξοδα μετακίνησης, από και προς την ηπειρωτική χώρα, που δυσχεραίνουν την επαφή με τις οικογένειές τους και τις κοινωνικές τους υποχρεώσεις.
- Δυσβάσταχτα ενοίκια και τεράστια δυσκολία εύρεσης κατοικίας, ιδιαίτερα στις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές, γεγονός που αναγκάζει πολλούς/ες συναδέλφους να απορρίψουν τον διορισμό τους ή να παραιτηθούν, παρά την ποινή αποκλεισμού (για τους αναπληρωτές) από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά το επόμενο σχολικό έτος.
- Συνεχείς σεισμικές δονήσεις, που προσθέτουν έναν επιπλέον αποτρεπτικό και ψυχολογικά επιβαρυντικό παράγοντα για την παραμονή και την επιλογή των νησιών μας ως τόπων υπηρεσίας.
Τα παραπάνω έχουν ως άμεση συνέπεια την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων, οι οποίες στελεχώνονται με μεγάλη καθυστέρηση ή –σε πολλές περιπτώσεις– παραμένουν ελλιπείς καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δημιουργώντας συνθήκες άνισης μεταχείρισης για τους μαθητές των νησιών μας.
Ζητούμε, επομένως, την επανεξέταση του υφιστάμενου πλαισίου μοριοδότησης με βάση:
- Τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες,
- Την απομακρυσμένη νησιωτικότητα,
- Το αυξημένο κόστος ζωής,
- Τα τεκμηριωμένα προβλήματα στέγασης,
- Τις σεισμικές ιδιαιτερότητες της περιοχής.
Η αναγκαία και δίκαιη αναμοριοδότηση θα αποτελέσει ένα πρώτο, ουσιαστικό βήμα προς την ισότιμη μεταχείριση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, αλλά και προς την αποτελεσματικότερη στελέχωση των σχολικών μονάδων των Κυκλάδων, με προφανές όφελος για τη μαθητική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ