σχολειο
Τα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ και οι δεσμεύσεις της Υπουργού Παιδείας

Η ΟΙΕΛΕ πραγματοποίησε χθες, Πέμπτη 5 Ιουνίου, συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, κ. Σ. Ζαχαράκη, σε θετικό κλίμα, κατά την οποία τέθηκαν κρίσιμα ζητήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ. Γ. Χριστόπουλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη επανεκκίνησης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και επισήμανε σοβαρά προβλήματα του κλάδου, όπως οι αυθαίρετες απολύσεις, η εντατικοποίηση της εργασίας, η έλλειψη επόπτευσης και οι επισφαλείς συνθήκες σε φροντιστήρια και κέντρα μελέτης.

Κατατέθηκε, επίσης, η «Μαύρη Βίβλος» της ιδιωτικής εκπαίδευσης και παρουσιάστηκαν συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την ενίσχυση της εποπτείας.

Από την πλευρά της, η Υπουργός αναγνώρισε τη σημασία των ζητημάτων, δεσμεύτηκε για θεσμικές παρεμβάσεις και τόνισε τη βούληση για συνέχιση του διαλόγου με την Ομοσπονδία.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση μεταξύ της ΟΙΕΛΕ και της Υπουργού Παιδείας κ. Σ. Ζαχαράκη. Την πολιτική ηγεσία εκπροσώπησαν, εκτός της Υπουργού, ο Γ. Γραμματέας κ. Γ. Κατσαρός και νομικοί παραστάτες του Υπουργείου

   Αρχικά έλαβε τον λόγο ο Πρόεδρος του ΔΣ Γ. Χριστόπουλος, ο οποίος έθεσε τα ακόλουθα γενικά εκπαιδευτικά ζητήματα:

  • Την ανάγκη επανέναρξης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, κάτι που επίμονα έχει ζητήσει η ΟΙΕΛΕ ήδη από τον Δεκέμβρη του 2023.
  • Την οικονομική, κοινωνική και ηθική απαξίωση του επαγγέλματος-λειτουργήματος του εκπαιδευτικού σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και τις συνέπειες που αυτή συνεπάγεται, με κορυφαία τη δυσκολία εύρεσης εκπαιδευτικών στο μέλλον, όπως προκύπτει και από τις χαμηλότατες βάσεις εισακτέων σε παιδαγωγικά τμήματα και καθηγητικές σχολές.
  • Την έλευση των εκπαιδευτικών funds στη χώρα μας και τις ενδεχόμενες συνέπειες στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Την ανάγκη αλλαγής του συστήματος πρόσβασης, αλλά με διαφάνεια και με βάση την έκδοση ενός ισχυρού Εθνικού Απολυτηρίου στα πρότυπα της βέλτιστης ευρωπαϊκής πρακτικής (π.χ. Γερμανίας, Γαλλίας).

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

  • Την απορρύθμιση που έφεραν στο χώρο οι διατάξεις του Νόμου Κεραμέως με κυριότερη αυτή των απολύσεων χωρίς λόγο και αξιολογική διαδικασία, οι οποίες έχουν επιφέρει ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών σχέσεών  μας κι έχουν τα τελευταία χρόνια οδηγήσει το 40% περίπου των συναδέλφων μας στα ιδιωτικά σχολεία εκτός του χώρου εργασίας τους.
  • Την, με τον ίδιο νόμο, βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία.
  • Την εντατικοποίηση της εργασίας μας χωρίς αμοιβή, σε χρόνο έξω από τις ώρες και ημέρες εργασίας μας.
  • Την αναιμική εποπτεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και τις σχέσεις μικροδιαπλοκής που ενίοτε αναπτύσσονται ανάμεσα σε σχολάρχες και στελέχη των Διευθύνσεων.
  • Τις δραματικές συνθήκες εργασίας σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών
  • Το τεράστιο party ανομίας με τις πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής.
  • Τα αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και τους σοβαρούς κινδύνους που ελλοχεύουν στα χωρίς πλαίσιο προδιαγραφών ασφαλείας summer camps.

   Στη συνέχεια, o Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κατέθεσε στην Υπουργό την πρόταση για την επανέναρξη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και τη «Μαύρη Βίβλο» της ιδιωτικής εκπαίδευσης και διατύπωσε τις προτάσεις της Ομοσπονδίας, με κυριότερες τις παρακάτω:

  • Την επαναφορά στο προ 2012 μισθολόγιο και την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού.
  • Την κατάργηση των αναιτιολόγητων απολύσεων των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία και τη θεσμοθέτηση της απόλυσης μόνο για σπουδαίο λόγο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, καθώς και την εισαγωγή προδικαστικού ελέγχου για τη νομιμότητα των λόγων της απόλυσης.
  • Την αναθεώρηση του άρθρου για τη δήθεν εθελοντική παραίτηση από μέρος του ωραρίου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
  • Την αποσαφήνιση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τους χώρους των Φροντιστηρίων, των ΚΞΓ και των Κέντρων Μελέτης.
  • Την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας σε ΦΜΕ και ΚΞΓ που έχει ψηφιστεί από το 2016, αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί!
  • Την εκκίνηση διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους για την πιστοποίηση Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής.
  • Την ενίσχυση της κρατικής εποπτείας στα ιδιωτικά ΣΑΕΚ και την εξίσωση των αμοιβών του εκπαιδευτικού προσωπικού τους με αυτές του αντίστοιχου στα δημόσια ΣΑΕΚ, τη στιγμή μάλιστα που έχει τετραπλασιαστεί σε σύντομο διάστημα ο αριθμός των σπουδαστών τους λόγω της εφαρμογής της Ε.Β.Ε.
  • Την ανάγκη θέσπισης του Συνήγορου του Εκπαιδευτικού, που θα αναλάβει τη στήριξη του εκπαιδευτικού απέναντι σε φαινόμενα εργασιακού και γονεϊκού bullying.
  • Τη δημιουργία ρυθμιστικού πλαισίου για τα Κέντρα Μελέτης, ώστε να υπάρχει ασφάλεια για τους μαθητές, αλλά και καλές εργασιακές σχέσεις για τους απασχολούμενους σε αυτά εκπαιδευτικούς.
  • Τον αυστηρό έλεγχο της Πολιτείας στα summer camps, που λειτουργούν από διάφορους ιδιωτικούς φορείς, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις της Ομοσπονδίας και του Συνήγορου του Παιδιού, αναφορικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας τους.
  • Τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου των ψηφιακών πλατφορμών εκπαίδευσης, καθώς και την ισοτίμηση των εργασιακών δικαιωμάτων των απασχολούμενων σε αυτές με εκείνα των ΦΜΕ και ΚΞΓ.

Σημαντικές ήταν και οι τοποθετήσεις των μελών του ΔΣ Μανώλη Σαβοριανάκη, που περιέγραψε με ένταση τις τραγικές συνθήκες εργασίας σε πολλά ιδιωτικά σχολεία και τον φόβο που κυριαρχεί σε μεγάλο τμήμα του κλάδου, της Εύας Φλεριανού, που τοποθετήθηκε αναλυτικά για την κατάσταση σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Μελέτης, καθώς του Β’ Αντιπροέδρου Χρήστου Σαρρή, που έδωσε στοιχεία για το μεγάλο κύμα παραιτήσεων από τα ιδιωτικά σχολεία κι αναφέρθηκε στο πρόβλημα των χαμηλότατων αμοιβών των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός, παίρνοντας τον λόγο, εκτίμησε ότι ήταν μια εξαιρετική συζήτηση, όπου άνοιξαν πολλά θέματα. Τόνισε ότι η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τον προκάτοχό της ήταν μια σημαντική και δίκαιη πρωτοβουλία. Ανέφερε ότι θα υπάρξουν παρεμβάσεις για τα summer camps κι ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα προχωρήσει η νομοθέτηση για τα Κέντρα Μελέτης. Για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών είπε ότι θα εξετάσει την εποπτεία από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ότι θα μελετήσει τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ώστε να καταπολεμηθεί η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία. Για τα ιδιωτικά σχολεία ανέφερε ότι δε θα αμφισβητήσει μεν τον βασικό κορμό του νόμου Κεραμέως, αλλά ότι θα εξετάσει βελτιώσεις που θα κάνουν πιο δίκαιο το πλαίσιο, όπως την αναθεώρηση της ρύθμισης για τη μονομερή, βλαπτική μεταβολή του ωραρίου μας. Τέλος, δεσμεύτηκε ότι θα υπάρχει διαρκής διάλογος με την ΟΙΕΛΕ, όχι μόνο για τα κλαδικά μας ζητήματα, αλλά και για τα μείζονα θέματα του χώρου της Παιδείας, όπως π.χ. για το σύστημα πρόσβασης και το εθνικό απολυτήριο, καθώς και για την πιστοποίηση Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής. Στόχος, να συνεχιστεί η καλή συνεργασία και ο διάλογος που υπήρχε και με τον προηγούμενο Υπουργό κ. Κ. Πιερρακάκη.

Εμείς, ως Ομοσπονδία, ελπίζουμε ότι η Υπουργός θα δει τα προβλήματα του χώρου και θα πράξει αναλόγως. Είναι προς όφελος των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης και των παιδιών οι καλές εργασιακές σχέσεις που εγγυώνται εξαιρετικής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Θα κρίνουμε αυστηρά, αλλά δίκαια το έργο της και θα αναδείξουμε κάθε θετική πρωτοβουλία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Θέσεις καθηγητών σε μεγάλο εξ αποστάσεως Εκπαιδευτικό Project! Απαραίτητη η 3ετής εμπειρία σε σχολείο

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

soupa
Κρυμμένο αλάτι: Οι 10 τροφές που περιέχουν όσο ένα σακουλάκι πατατάκια
Το αλάτι είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, αφού παίζει ρόλο-κλειδί στη ρύθμιση των υγρών, στη μυϊκή σύσπαση και στη...
Κρυμμένο αλάτι: Οι 10 τροφές που περιέχουν όσο ένα σακουλάκι πατατάκια
ποπ κορν
Ποπ κορν: Λαχταριστό σνακ με παγίδες
Παρά τα διατροφικά του οφέλη, το ποπ κορν δεν είναι κατάλληλο για όλους. Ορισμένες ομάδες πληθυσμού πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές με την...
Ποπ κορν: Λαχταριστό σνακ με παγίδες