Έντονη κατακραυγή έχει προκαλέσει καταγγελία για εξευτελιστική μεταχείριση μαθητή με δυσλεξία σε ΕΠΑΛ, κατά την προφορική εξέταση σήμερα 5 Ιουνίου 2025, στην ειδικότητα Οικονομικών.
Σύμφωνα με την καταγγελία που έφτασε στο Alfavita.gr, τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής φέρονται να απευθύνθηκαν στον μαθητή με ειρωνικό, προσβλητικό και απαξιωτικό τρόπο, παραβιάζοντας τις στοιχειώδεις αρχές παιδαγωγικής δεοντολογίας και σεβασμού προς τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.
«Τι δεν καταλαβαίνεις, αγόρι μου; Θες να στο ξαναδιαβάσουμε;» «Το διάβαζαν επιδεικτικά, σαν να απευθύνονταν σε κουφό ή παιδί με νοητική υστέρηση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην καταγγελία.
Η συμπεριφορά αυτή έχει προκαλέσει οργή στην εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως στους γονείς και εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται καθημερινά για την ισότητα στην εκπαίδευση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Τι προβλέπει το νομικό πλαίσιο για μαθητές με δυσλεξία;
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, όπως η δυσλεξία, εξετάζονται προφορικά βάσει σχετικής γνωμάτευσης από ΚΕΔΑΣΥ (πρώην ΚΕΔΔΥ), όπως προβλέπεται από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.
Οι επιτροπές οφείλουν να διαμορφώνουν υποστηρικτικό κλίμα, χωρίς ειρωνείες, αυστηρότητα ή πιεστικές εκφράσεις, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη αξιολόγηση και ο σεβασμός της προσωπικότητας του μαθητή.
Η ειρωνεία, ο λεκτικός εκφοβισμός και η απαξιωτική στάση συνιστούν παιδαγωγική κακοποίηση και μπορεί να στοιχειοθετήσουν ακόμα και πειθαρχικά παραπτώματα, αν αποδειχθούν.
Η αθέατη πίεση που βιώνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Η προφορική εξέταση αποτελεί ήδη έντονη ψυχολογική δοκιμασία για τα παιδιά με δυσλεξία.
Όταν αυτή συνοδεύεται από εχθρική στάση, οδηγεί σε τραυματικές εμπειρίες και απόρριψη από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Σε μια εποχή που η αποδοχή της διαφορετικότητας είναι εκπαιδευτικός στόχος, τέτοια περιστατικά επιστρέφουν την παιδεία δεκαετίες πίσω.
«Η φωνή των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να ακουστεί. Δεν ζητούν ειδική μεταχείριση – ζητούν μόνο σεβασμό και κατανόηση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γονέας που κατήγγειλε το περιστατικό.
Τι μπορεί να γίνει;
Αν το περιστατικό είναι ακριβές, ο Διευθυντής του σχολείου και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να διερευνήσουν άμεσα το θέμα. Οι οικογένειες μπορούν να καταθέσουν επίσημη αναφορά στο Υπουργείο Παιδείας και στον Συνήγορο του Παιδιού.
Τα σχολεία οφείλουν να επιμορφώνουν τα μέλη των επιτροπών σε ζητήματα ειδικής αγωγής και να ενισχύουν τη συμπερίληψη στην πράξη, όχι στα λόγια.
Το σχολείο οφείλει να είναι καταφύγιο κατανόησης, όχι χώρος ντροπής. Και κάθε μαθητής έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να εξετάζεται με αξιοπρέπεια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ