panellinies
Καταγγελία-σοκ για λεκτική βία και ειρωνεία από εξεταστική επιτροπή σε προφορική εξέταση μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες

Έντονη κατακραυγή έχει προκαλέσει καταγγελία για εξευτελιστική μεταχείριση μαθητή με δυσλεξία σε ΕΠΑΛ, κατά την προφορική εξέταση σήμερα 5 Ιουνίου 2025, στην ειδικότητα Οικονομικών.

Σύμφωνα με την καταγγελία που έφτασε στο Alfavita.gr, τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής φέρονται να απευθύνθηκαν στον μαθητή με ειρωνικό, προσβλητικό και απαξιωτικό τρόπο, παραβιάζοντας τις στοιχειώδεις αρχές παιδαγωγικής δεοντολογίας και σεβασμού προς τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

«Τι δεν καταλαβαίνεις, αγόρι μου; Θες να στο ξαναδιαβάσουμε;» «Το διάβαζαν επιδεικτικά, σαν να απευθύνονταν σε κουφό ή παιδί με νοητική υστέρηση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην καταγγελία.

Η συμπεριφορά αυτή έχει προκαλέσει οργή στην εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως στους γονείς και εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται καθημερινά για την ισότητα στην εκπαίδευση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Τι προβλέπει το νομικό πλαίσιο για μαθητές με δυσλεξία;

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, όπως η δυσλεξία, εξετάζονται προφορικά βάσει σχετικής γνωμάτευσης από ΚΕΔΑΣΥ (πρώην ΚΕΔΔΥ), όπως προβλέπεται από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.

Οι επιτροπές οφείλουν να διαμορφώνουν υποστηρικτικό κλίμα, χωρίς ειρωνείες, αυστηρότητα ή πιεστικές εκφράσεις, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη αξιολόγηση και ο σεβασμός της προσωπικότητας του μαθητή.

Η ειρωνεία, ο λεκτικός εκφοβισμός και η απαξιωτική στάση συνιστούν παιδαγωγική κακοποίηση και μπορεί να στοιχειοθετήσουν ακόμα και πειθαρχικά παραπτώματα, αν αποδειχθούν.

Η αθέατη πίεση που βιώνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Η προφορική εξέταση αποτελεί ήδη έντονη ψυχολογική δοκιμασία για τα παιδιά με δυσλεξία.

Όταν αυτή συνοδεύεται από εχθρική στάση, οδηγεί σε τραυματικές εμπειρίες και απόρριψη από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Σε μια εποχή που η αποδοχή της διαφορετικότητας είναι εκπαιδευτικός στόχος, τέτοια περιστατικά επιστρέφουν την παιδεία δεκαετίες πίσω.

«Η φωνή των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να ακουστεί. Δεν ζητούν ειδική μεταχείριση – ζητούν μόνο σεβασμό και κατανόηση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γονέας που κατήγγειλε το περιστατικό.

Τι μπορεί να γίνει;

Αν το περιστατικό είναι ακριβές, ο Διευθυντής του σχολείου και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να διερευνήσουν άμεσα το θέμα. Οι οικογένειες μπορούν να καταθέσουν επίσημη αναφορά στο Υπουργείο Παιδείας και στον Συνήγορο του Παιδιού.

Τα σχολεία οφείλουν να επιμορφώνουν τα μέλη των επιτροπών σε ζητήματα ειδικής αγωγής και να ενισχύουν τη συμπερίληψη στην πράξη, όχι στα λόγια.

Το σχολείο οφείλει να είναι καταφύγιο κατανόησης, όχι χώρος ντροπής. Και κάθε μαθητής έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να εξετάζεται με αξιοπρέπεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Θέσεις καθηγητών σε μεγάλο εξ αποστάσεως Εκπαιδευτικό Project! Απαραίτητη η 3ετής εμπειρία σε σχολείο

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκάλα και μαθητές στην τάξη
Υπουργείο Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/ΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/ΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας - Όλα τα ονόματα
Υπουργείο Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/ΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας
Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας στο ΥΜΑΘ μεταξύ του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και του Thess INTEC
Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει την ανάπτυξη κοινών ερευνητικών δράσεων, την ενίσχυση της πρακτικής άσκησης και της επιχειρηματικής εκπαίδευσης...
Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας στο ΥΜΑΘ μεταξύ του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και του Thess INTEC
πανελληνιες
Πανελλήνιες 2025: Υποψήφιος στη Γλυφάδα «κόπηκε» από ρολόι που έδειχνε λάθος ώρα – Καταγγελία σοκ από γονείς
Ο υποψήφιος, μη έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή χρονισμού, βασίστηκε αποκλειστικά στο ρολόι της αίθουσας για...
Πανελλήνιες 2025: Υποψήφιος στη Γλυφάδα «κόπηκε» από ρολόι που έδειχνε λάθος ώρα – Καταγγελία σοκ από γονείς
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Δείτε τα ονόματα
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας - Όλα τα ονόματα
Υπουργείο Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Δείτε τα ονόματα