taksi
Πίσω από αυτήν την πράξη αναδύεται μια δυσοίωνη πραγματικότητα: στα Εσπερινά σχολεία, και δη στα εργαστηριακά τμήματα, οι πόροι είναι πενιχροί. Οι καθηγητές καλούνται να καλύψουν βασικές ανάγκες με δικά τους έξοδα, προκειμένου να διατηρηθεί η ποιότητα των μαθημάτων

Σε μια εποχή που η δημόσια εκπαίδευση θα έπρεπε να αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνικής συνοχής και της προόδου, το 14ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης φέρνει στο φως μια σκληρή και απογοητευτική πραγματικότητα: μαθητές και καθηγητές αναγκάζονται να χρηματοδοτούν μόνοι τους το εκπαιδευτικό έργο, σε μια ξεκάθαρη ένδειξη εγκατάλειψης από την Πολιτεία.

Οι 19 μαθητές του τμήματος Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων επέλεξαν να δράσουν με αξιοπρέπεια και ευγνωμοσύνη. Έστησαν έναν αυτοσχέδιο κουμπαρά και για έναν ολόκληρο χρόνο συγκέντρωναν χρήματα, όχι για προσωπική τους χρήση, αλλά για να ανακουφίσουν τους εκπαιδευτικούς τους από το οικονομικό βάρος της λειτουργίας του εργαστηρίου. Η πρωτοβουλία τους συγκινεί, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει μια ντροπιαστική αποτυχία του συστήματος: όταν το κράτος απουσιάζει, η κοινωνική αλληλεγγύη προσπαθεί να καλύψει το κενό.

Εδώ και καιρό, οι καθηγητές στο συγκεκριμένο τμήμα, όπως και σε πολλά άλλα σχολεία, χρηματοδοτούν βασικά υλικά διδασκαλίας από την τσέπη τους. Από μαρκαδόρους και κόλλες, μέχρι εξειδικευμένα εργαλεία και αναλώσιμα, η διδασκαλία στηρίζεται πια όχι στον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά στον προσωπικό κόπο και το πορτοφόλι των λειτουργών της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί, όσο και αν παρουσιάζεται σαν πράξη αυτοθυσίας ή φιλοτιμίας.

Το περιστατικό φέρνει στην επιφάνεια μια χρόνια αδικία: η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα θεωρείται υποδεέστερη και αντιμετωπίζεται με παρατεταμένη αδιαφορία από την πολιτεία. Εργαστήρια χωρίς υλικά, αίθουσες με ελλιπή εξοπλισμό, και χρηματοδοτήσεις που δεν επαρκούν ούτε για τα στοιχειώδη, δεν συνάδουν με μια χώρα που φιλοδοξεί να μιλά για "ψηφιακό μετασχηματισμό" και "αναβάθμιση του σχολείου".

Το χρηματικό ποσό που τελικά προσφέρθηκε από τους μαθητές στους καθηγητές τους, ως δωροεπιταγή για τις ανάγκες του εργαστηρίου, είναι ένα δώρο με πολλαπλούς αποδέκτες: μια έκφραση ευγνωμοσύνης στους διδάσκοντες, αλλά και ένα δυνατό μήνυμα διαμαρτυρίας προς την πολιτεία. Όταν οι μαθητές, οι οποίοι εργάζονται τις πρωινές ώρες και φοιτούν στα εσπερινά για να βελτιώσουν το μέλλον τους, καλούνται να "χρηματοδοτούν" το σχολείο τους, κάτι έχει πάει σοβαρά λάθος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η διορία για αλλαγή και πόσο κοστίζει η έκδοση

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σαμος
Αυτός είναι ο γυμνασιάρχης που κατηγορείται για βιασμό και πορνογραφία ανηλίκων στη Σάμο (ΦΩΤΟ)
Η δημοσιοποίηση στοιχείων και το κάλεσμα των αρχών προς τους πολίτες
Αυτός είναι ο γυμνασιάρχης που κατηγορείται για βιασμό και πορνογραφία ανηλίκων στη Σάμο (ΦΩΤΟ)