aithousa_taksi
Αντιδημοκρατικό κλίμα καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας σε σχολική μονάδα της Λαμίας

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας καταγγέλλει αυταρχικές πρακτικές στη διοίκηση του 2ου ΕΠΑΛ Λαμίας, με αφορμή την απόρριψη δικαιολογιών απουσιών τριών μαθητών της Γ’ Λυκείου από τη Διευθύντρια του σχολείου, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και του Προϊσταμένου της ΔΔΕ.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, η επίκληση του νόμου έγινε εργαλείο επιβολής, αντί για παιδαγωγική αντιμετώπιση, ενώ καταγγέλλεται ότι η Διευθύντρια λειτουργεί με αυταρχισμό, απολυτότητα και απειλές, δημιουργώντας ένα τοξικό και αντιδημοκρατικό περιβάλλον.

Η Ένωση καλεί τους αρμόδιους να παρέμβουν, ζητώντας να επικρατήσουν οι αξίες της ανθρωπιάς, της παιδαγωγικής ευαισθησίας και του σεβασμού στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας:

Πριν την ψήφιση του νόμου 4823/21 («νόμος Κεραμέως»), είχαμε προειδοποιήσει ότι με τις υπερεξουσίες που δίνει στους νέους διευθυντές σχολικών μονάδων αποδυναμώνει τους Συλλόγους Διδασκόντων, ελαχιστοποιεί τις αρμοδιότητές τους και τα σχολεία θα επιστρέψουν σε «άλλες» εποχές. Επισημάναμε ότι θα επέφερε  αρνητικό πισωγύρισμα, θα δημιουργούσε κλίμα αυταρχισμού, φόβου, αντιδημοκρατικές διαδικασίες, επιθεωρητισμό, κατάργηση της παιδαγωγικής μέσω της συνεχούς καταστολής κ.ο.κ.

Ασφαλώς και δεν περιμέναμε ότι όλοι οι διευθυντές θα σταθούν απέναντι στους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς, γνωρίζαμε όμως ότι κάποιοι θα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και θα δείξουν ωμά το πρόσωπο της εξουσίας και της κατάχρησής της. Γνωρίζαμε ότι αυτά που συνέβαιναν στο σχολείο της δεκαετίας του ΄60 και του ΄70 επανέρχονται και πάλι και θα εφαρμόζονται στο μέλλον. Δυστυχώς υπάρχουν διευθυντές που καμαρώνουν πάνω στην καρέκλα της εξουσίας και απειλούν και εκφοβίζουν καθηγητές και μαθητές, ακόμα και γονείς, θεωρώντας ότι το σχολείο είναι άσυλο καταστολής και όχι εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Τελικά «πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι», η επισήμανση που είχαμε διατυπώσει επιβεβαιώθηκε και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Όλα αυτά για τα οποία είχαμε προειδοποιήσει, βρήκαν εφαρμογή στο 2ο ΕΠΑΛ Λαμίας, δημιουργώντας ένα κλίμα απαράδεκτα αντιδημοκρατικό, αντιπαιδαγωγικό και αντισυναδελφικό.

Τρεις μαθητές στη Γ΄ Λυκείου κόβονται από απουσίες, ένας για 6 απουσίες, ο άλλος για 8 και η τρίτη μαθήτρια (έχοντας σοβαρό πρόβλημα υγείας) για συγκεκριμένο αριθμό απουσιών. Αυτό που προκαλεί εντύπωση, είναι ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων στη συνεδρίασή του κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να προστατεύσει τους μαθητές, όμως οι προτάσεις του δεν εισακούστηκαν από τη Δ/ντρια του σχολείου, με το αιτιολογικό ότι αντιβαίνουν το νόμο. Δεν απέδωσε ούτε η προσπάθεια που καταβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της ΔΔΕ, που συμμετείχε και ο ίδιος σε συνεδρίαση του συλλόγου.

Η πρόταση  του συλλόγου εκπαιδευτικών δεν αφορούσε τη μη εφαρμογή του Νόμου, που επικαλείται η Δ/ντρια και τον μεταφράζει κατά το δοκούν, αλλά τις αιτίες που οδήγησαν τα παιδιά στην υπέρβαση του ορίου απουσιών. Στον έναν μαθητή επιβλήθηκε από τη Δ/ντρια παράνομη επιβολή αποβολής λόγω αποχώρησής του την τελευταία ώρα και μάλιστα ενώ η ίδια βρισκόταν στην Ιταλία.  Από τον δεύτερο μαθητή δεν αποδέχθηκε η ίδια, δικαιολογητικό απουσίας λόγω αιμοδοσίας. Για την τρίτη μαθήτρια που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας, η οποία απουσίαζε πολλές φορές λόγω επικινδυνότητας του περιβάλλοντος (ιώσεις κλπ.), δεν καταβλήθηκε καμία προσπάθεια από την Δ/ντρια να προβεί στις ανάλογες ενέργειες για να δικαιολογήσει τις επιπλέον απουσίες. Η οικογένεια της μαθήτριας δε, διερευνά τη δυνατότητα αναγνώρισης της μαθήτριας ως άτομο με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας, αλλά δυστυχώς η διαδικασία είναι χρονοβόρα.  

Είναι απαράδεκτο σε μια σύγχρονη σχολική μονάδα ο Σύλλογος Διδασκόντων να στερείται το δικαίωμα λόγου, διαφωνίας, κατάθεσης διαφορετικής άποψης. Καταστρατηγείται κάθε έννοια  δημοκρατικής λειτουργίας και κυρίως παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης. Με σημαία τον νόμο η εν λόγω Δ/ντρια επιβάλλει τις δικές της απόψεις, με αυταρχισμό, απολυτότητα, απειλές κι εκβιασμούς, δημιουργώντας ένα τοξικό, αντιδημοκρατικό και αντιπαιδαγωγικό περιβάλλον.

Θεωρούμε ότι η λειτουργία μιας σχολικής μονάδας εν έτει  2025 πρέπει να διέπεται από σύγχρονες παιδαγωγικές και κυρίως ανθρώπινες μεθόδους, να επιτελεί τον παιδαγωγικό της ρόλο στηριζόμενη στην επικοινωνία,  τον σεβασμό στη διαφορετική άποψη, την εκτίμηση και αλληλεγγύη. Ο ρόλος του είναι να μορφώνει και να διαπαιδαγωγεί νέους ανθρώπους – μαθητές, τους οποίους παραδίδει στην κοινωνία, οπότε καλό είναι να αποκτήσουν από το σχολείο όλες αυτές τις αξίες και αρχές. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν για την εκπαίδευση των παιδιών, εφαρμόζοντας τις κατάλληλες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές μεθόδους, με ευαισθησία και ανθρωπιά.

Ζητάμε από όλους τους αρμόδιους να σκύψουν με ευαισθησία πάνω στο εν λόγω πρόβλημα, να διερευνήσουν λεπτομερώς τις αιτίες που οδήγησαν στην υπέρβαση των απουσιών και να αναλάβουν τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να ολοκληρώσουν οι μαθητές τις σπουδές τους με επιτυχία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελ
Πανελλήνιες εξετάσεις 2025: Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Λίγο μετά τις 10 το πρωί αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα, από το Υπουργείο Παιδείας, τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, με...

Πανελλήνιες εξετάσεις 2025: Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
kouretas.jpg
Κουρέτας για Πανελλήνιες: «Δεν ήξερα τι θέλω – Η σχολή με ξενέρωνε, με έλεγαν μ@λ@κ@»
Περιφερειάρχης Θεσσαλίας για Πανελλήνιες: «Πέτυχα στη Φαρμακευτική, αλλά ένιωθα αποτυχημένος – Η έρευνα μου έδωσε νόημα»
Κουρέτας για Πανελλήνιες: «Δεν ήξερα τι θέλω – Η σχολή με ξενέρωνε, με έλεγαν μ@λ@κ@»
karistianou-sintagma
Τέμπη: Εκδήλωση με Καρυστιανού, Ασλανίδη και τη συμμετοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας
Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με φοιτητικούς συλλόγους και τον Σύλλογο Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού
Τέμπη: Εκδήλωση με Καρυστιανού, Ασλανίδη και τη συμμετοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας